همه وب مسترها علاقه‌مند به افزایش رتبه وب‌ سایت خود در موتورهای جستجو هستند و بسیاری از انها دنبال روش‌هایی سریع برای رسیدن به هدف خود هستند.

سئو فرایندی زمان‌بر و طولانی است و اگر کسی به شما قول رسیدن سریع به نتایج اول گوگل را می‌دهد باید به روش کار او شک کرد. ما در این پست مراحل مورد نیاز برای افزایش رتبه‌ی سایت در موتورهای جستجو را توضیح  خواهیم داد .

 

افزایش رتبه سایت

چقدر طول می‌کشد تا رتبه‌بندی وب سایتمان را درGoogle بهبود ببخشیم؟

اگر بخواهیم قطعی و سریع جواب این سؤال را بدهیم باید بگوییم، بستگی دارد.

این پاسخ ممکن است کمی نا امیدکننده باشد ولی حقیقت دارد.

زمان رسیدن به نتیجه دلخواه برای همه‌ی پروژه‌ها یکسان نیست بلکه به مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از متغیرهای پیشنهادی بستگی دارد.

مهارت، بودجه، سطح رقابت و اینکه چگونه وب‌سایت شما در برابر رقبا قرار می‌گیرد، می‌تواند نقش بسیار مهمی را در سرعت بخشیدن به نتیجه دلخواه شما داشته باشد.

با توجه به این نکات باید بیشتر تجزیه‌ و تحلیل کنیم تا بتوانیم سریع‌تر شرایط را بهبود ببخشیم.

در ماه مارس سال 2018، در دفترمرگزی Google Webmaster، سؤال در مورد اینکه چقدر طول می‌کشد تا بهبود رتبه‌بندی را بیابیم، مطرح شد.

جان مولر، یکی از تحلیل گران ارشد وب مستر در گوگل، تأکید کرد که زمان زیادی نیاز دارد. به‌طور خلاصه، به دلیل اینکه الگوریتم موتور جستجو پس از تغییرات انجام‌شده روی وب‌سایت شما تغییرات ایجاد می کند باید مجدداً کل سایت شما ارزیابی شود.

با توجه به اینکه عوامل زیادی در فرایند سئو دخیل هستند نباید انتظار تغییرات سریع در SERPs داشت.

مطلب مرتبط : 200 فاکتور سئو سایت

مولر همچنین تأیید کرد که اگر تغییرات زیادی در طراحی و عملکرد وب‌سایت شما ایجاد شود، ممکن است چند ماه یا حتی یک سال طول بکشد تا تأثیر آن‌ها را مشاهده کنید.

او همچنین هشدار داد که پس از ارتقاء سایت خود فقط منتظر نتایج نباشید. بهتر است که بهینه‌سازی وب‌سایت خود را به‌طور مستمر ادامه دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

>>بهبود مستمر سئو مهم است، زیرا می‌تواند تأثیر مثبتی بر نحوه خزش ربات‌های گوگل و ایندکس شدن سریع مطالب سایت داشته باشد.

>>حذف صفحاتی که کمتر توسط ربات‌های گوگل کرول می‌شوند فکر خوبی نیست. برخی از این صفحات می‌توانند برای برخی از کلمات کلیدی رتبه خوبی را داشته باشند و حذف آن‌ها ممکن است بر رتبه‌بندی و ترافیک شما تأثیر منفی داشته باشد.این خطر یکی از دلایل اصلی برای گوگل است که توسعه  می‌کند به‌جای حذف صفحات آن‌ها را بهبود ببخشند.

چه مدت طول می‌کشد در گوگل رتبه بگیریم؟

 

 

چه مدت طول می‌کشد در گوگل رتبه بگیریم؟

مطالعه‌ای از سوی Ahrefs، اطلاعات جالبی در زمینه رتبه‌بندی در Google به ما می‌دهد:

  • به‌طور متوسط، صفحه‌ای که در 10 رتبه برتر قرار داشتند بیش از 2 سال سن داشتند. علاوه بر این، میانگین سنی صفحات که رتبه اول را داشتند، نزدیک به 3 سال بود.
  • در میان صفحاتی که در 10 رتبه اول قرار گرفتند، فقط 22 درصد از آن‌ها کمتر از یک سال سن داشتد.
  • از میان همه صفحات موردمطالعه، تنها در حدود 6 درصد از سایت‌های با سن زیر یک سال برای حداقل یک کلمه کلیدی در 10 جستجوی برتر ظاهر شدند.
  • با بررسی بیشتر آن 6 درصد، اکثر آن‌ها توانستند در 2 تا 6 ماه به بالاترین سطح خود در میان 10 رتبه اول برسند.

ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل

 

 

چگونه می‌توان افزایش رتبه در گوگل داشته باشیم ؟

همان‌طور که می‌بینید، برای رسیدن به 10 رتبه برتر در SERPs در کمتر از 1 سال نیاز به  کار سخت، مهارت و گاهی اوقات شانس نیاز است.

بنابراین، اگر می‌خواهید با رسیدن به رتبه‌های اول در نتایج گوگل فروش و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید نیاز است چند گام را انجام دهید که در ادامه با برخی از مهمترین گام ها آشنا خواهید شد :

 

 سایت خود را برای دستگاه‌های موبایل بهینه‌سازی کنید.

موبایل فرندلی بودن وب سایت یک فاکتور بسیار مهم می باشد که اگر وب سایت شما به آن توجه نداشته باشد و با آن مطابقت نداشته باشد قطعا ضرر خواهید کرد چرا که بیش از نیمی از بازدید کنندگان وب سایت ها از طریق گوشی های همراه  جستجوهای خود را انجام می دهید و سپس روی لینک های وب سایت ها کلیک می کنند و  وارد وب سایت مورد نظر می شوند  البته لازم به ذکر می باشد این آمار یعنی رشد بازدیدکنندگان موبایل نسبت به بازدیدکنندگان کامپیوتر رومیزی همچنان ادامه دارد و بسیاری از کارشناسان سئو نیز بر این عقیده هستند که نرخ بازدیدکنندگان موبایل در سالهای آیند به شدت بیشتر از بازیدکنندگان کامپیوتر های رومیزی خواهد شد و آینده جستجو نیز به سئو موبایل بستگی خواهد داشت


به روز رسانی مداوم وب سایت

اگر دقت کرده باشید خواهید دید وب سایت هایی که در رتبه های برتر قرار گرفته اند دارای سرعت به روزرسانی بالایی نیز می باشد . اگر می خواهید رتبه های برتر را از آن خود کنید حتما باید به این نکته توجه داشته باشد که علاوه بر ایجاد محتوا روی محتواهای قدیمی خود نیز کار کنید و انها را به روز کنید

به عنوان مثال می توانم برای شما یک مثال بیاروم

یک وب سایت دارای یک صفحه با درج زمان در عنوان خود بود(فروش بلیت قطار در سال 95) . این صفحه در آن سال یعنی سال 95 بازدیدکننده زیادی را  به وب سایت هدایت می کرد اما با گذشته سال 95 و امدن سال 96 این وب سایت با کاهش آمار یازدید قابل توجه ی روبه رو شد و با بررسی هایی که انجام شده مشخص شد که این صفحه با توجه به اینکه برای سال 95 ساخته شده بود مورد توجه بازدیدکنندگان قرار میگرفت ولی با آمدن سال 96 دیگر بازدیدکنندگان باتوجه به اینکه محتوا قدیمی بود دیگر به وب سایت مراجعه نمی کردند و با ویرایش عنوان به “فروش بلیت قطار در سال97” دوباره آمار بازدید وب سایت به آمار قبلی خود که در سال 95 بود تغییر کرد

پس در به روز رسانی وب سایت علاوه بر اینکه تولید محتوا را انجام می دهید حتما به صفحاتی که دارای تاریخ  نیز می باشند توجه کنید


تولید محتوا مناسب

اگر کمی با سئو وب سایت آشنا باشید قطعا با جمله “محتوا پادشاه سئو است” روبه رو شده اید . محتوا اگر به درستی ایجاد شده باشد می تواند نقش بسزایی در سئو سایت شما داشته باشد. این فاکتور در کنار دریافت بکلینک مناسب بیش از نیمی از سئو سایت را شامل می شود

محتوایی که ایجاد می کنید باید دست اول باشد و با توجه به نیاز کاربران ساخته شده باشد و کلمات کلیدی مهم نیز در آن قرار داده شود لازم است بدانید هر نوع محتوایی نمی تواند موجب افزایش بازدید وب سایت شما شود چرا که در درجه اول شما باید با توجه به نیاز کاربران محتوا را ایجاد نمایید


 سرعت سایت خود را بهینه‌سازی کنید.

شما همیشه برای دو نسخه موبایل و دسکتاپ سرعت سایت خود را بررسی کنید و آن را بهبود ببخشید.

از ابزار Google PageSpeed برای ارزیابی عملکرد سرعت سایت خود استفاده کنید.

روش‌هایی برای بهینه‌سازی سرعت سایت

بهینه سازی تصاویر

قبل از اینکه بخواهید یک تصویر را در وب سایت خود قرار دهید حتما  اندازه و  حجم تصویر را بهینه سازی کنید چرا که بیشترین تاثیر روی سرعت سایت را همین تصاویر می گذارند البته اگر آنها را از لحاظ حجم و اندازه بهینه سازی نکنید

 

 

کش مرورگر

هنگامی‌که یک مرورگر وب یک صفحه را بارگذاری می‌کند، تعدادی از منابع را بارگذاری می‌کند. کش مرورگر این فایل‌های منبع را به‌صورت محلی بر روی رایانه‌های کاربران ذخیره می‌کند. به‌این‌ترتیب، هنگامی‌که کاربر به یک صفحه جدید هدایت می‌شود، این منابع نیازی به بارگذاری مجدد ندارند.

برای سایت ها با سی ام اس اختصاصی می توانید کد کش مرورگر را در داخل فایل .htaccess قرار دهید

برای وردپرس نیز  می توانید از پلاگین های مختص به این کار مانند  Super Cache  استفاده نمایید

 

بررسی اسکریپت

قبل از بارگذاری مجدد فایل‌های JS و CSS  مطمئن شوید که واقعاً به آن افزونه‌های اضافی احتیاج دارید زیرا آن‌ها باعث کاهش سرعت وب‌سایت شما می‌گردند. و در صورتی که نیاز به آنها ندارید آنها را غیر فعال یا حذف نمایید

مثلا :می‌توانید چندین اسکریپت را به یک فایل واحد ادغام کنید. به‌این‌ترتیب، برای بارگذاری تمام اسکریپت‌ها، تنها یک درخواست به سرور ارسال خواهد شد.


 روی لینک‌های سایت خود کار کنید.

هر دو نوع از لینک‌های داخلی و خارجی تأثیر زیادی بر رتبه وب‌ سایت شما دارند. البته لازم است بدانید که مانند گذشته لینک ها تاثیر ندارند اما همچنان به عنوان یکی از راه های مهم برای دریافت رتبه به حساب آورده می شوند

در گذشته هر چه تعداد لینک ها بیشتر بود افراد بهتر می توانستند رتبه های برتر را از آن خود کنند اما امروز مهم کیفیت لینک ها می باشد نه تعداد لینک ها .

همچنین  در کنار لینک های خارجی شما می توانید از لینک های داخلی نیز استفاده کنید لینک های داخلی علاوه بر اینکه به کاربران این شانس را می دهد تا از سایر مقالات شما نیز بازدید نمایند و زمان ماندگاری آنها در وب سایتتان بیشتر شود می توانند به موتورهای جستجوگر بگونید که کلمه لینک داده شده یک کلمه مهم می باشد


 نقشه سایت ایجاد نمایید

 نقشه سایت یک فایل بسیار مهم برای سئو سایت می باشد ، اگر شما به دنیال این می باشید که سرعت ایندکس مطالب خود را بالا ببرید و همچنین به روزرسانی هایی را که انجام داده اید را گوگل سریعتر لحاظ کنید باید از نقشه سایت استفاده نمایید چرا که نقشه سایت بسیار مهم برای افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر می باشد

شما برای ساخت نقشه سایت می توانید از افزونه های مختلفی استفاده کنید اما باید توجه داشته باشید که نقشه سایت حتما به صورت پویا ایجاد شود  و دارای فیلد Last Modified باشد.


Schema Markup را فراموش نکنید

Schema Markup یا داده های ساخته یافته اگر چه روی سئو سایت تاثیر مستقیمی ندارند و توسط هیچ منبعی نیز تاثیر مستقیم آنها بر سئو سایت تایید نشده است اما آنها می توانند روی افزایش بازدید وب سایت شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشند چرا که می توانند نحوه نمایش وب سایت شما را در نتایج گوگل و سایر موتور های جستجوگر متفاوت از سایر نتیجه ها نشان دهد و همین متفاوت بودن می تواند باعث متقاعد کردن کاربر برای کلیک روی لینک وب سایت شما شود

از مهمتری Schema Markup می توان به

ستار دار کردن مطالب

قرار دادن تصاویر کنار نتایج

قرار دادن چندین لینک از یک نتیجه در نتایج

و….


 

ویدئو بسازید

ویدئو ها علاوه بر اینکه می توانند زمان ماندگاری کاربران در وب سایت شما را بالا ببرند می تواند باعث افزایش نرخ تبدیل نیز شوند ، طی یک بررسی استفاده از یک ویدئو در بک صفحه توانسته است 80 درصد روی نرخ تبدیل تاثیر گذار باشد

اما اینها تنها بخشی از ویژگی های استفاده از ویدئو برای سایت شما می باشند ویدئو های می توانند در افزایش ورودی گوگل و همچنین افزایش بازدیدکننده به وب سایت شما نیز بسیار تاثیر گذار باشند چرا که گوگل در صفحات نتایج خود از یک بخش به عنوان سرچ ویدئو نیز استفاده می کند و این خود می تواند باعث افزایش ورودی بازدکننده به وب سایت شما شود همچنین شما می توانید با قرار دادن ویدئوهای در وب سایت های اشتراک ویدئو مانند یوتیوپ و آپارت و شبکه های اجتماعی بازدیدکنندگان را به وب سایت خود بیاورید

 مطلب مرتبط با این موضوع : سئو ویدئو 


از کلمات کلیدی LSI  استفاده نمایید

کلمات LSI کلمات همخانواده کلمه کلیدی اصلی شما می باشد که باعث می شود دامنه کلمات کلیدی یک صفحه افزایش پیدا کند و این یعنی افزایش بازدید صفحه . شما می توانید برای پیدا کردن کلمات LSI   از ابزارهای مختلفی استفاده کنید مانند GOOGLE AUTOCOMPLETE ، SEARCHES RELATED TO… ، استفاده از ابزار GOOGLE IMAGE TAGS و…


فعالیت در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یکی از منابع غنی برای افزایش ترافیک وب سایت ها می باشند این شبکه ها بعد از موتورهای جستجوگر به عنوان دومین منبع برای انتقال ترافیک به یک وب سایت می باشند شما برای اینکه بتوانید آمار بازدید وب سایت خود را در شبکه های اجتماعی بالا ببرید می توانید در شبکه های اجتماعی معروف نظیر فیسبوک ، تویتر ، لینکدین ، پینترست و…. حساب کاربری ایجاد نمایید و پست هایی را که ایجاد می کنید را در این شبکه های به اشتراک بگذارید و از این طریق نیز به افزایش بازدیدوب سایت خود کمک کنید

همچنین شما باید آیگون های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را نیز در وب سایت خود قرار دهید این آیکون ها با افراد بازدیدکننده این قابلیت را می دهند تا محتوایی را که خوانده اند را با استفاده از این آیکون ها که دارای لینک اشتراک گذاری می باشند در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند

این نوشته در seo ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×