شما می‌دانید که Google در الگوریتم خود از بیش از 200 متغیر برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند …

اما آن‌ها چه هستند؟

خوب، شما اگر به دنبال این موارد هستید، ما فهرستی کامل در اینجا قرار داده‌ایم.

برخی ثابت شده‌اند

برخی از آن‌ها بحث‌برانگیز هستند

برخی در حد گمانه زدنی‌هایی برای سئو هستند.

واخیرا این لیست کامل برای سال 2019 به‌روزرسانی شده است:

مطلب مرتبط : سئو سایت چیست 

بیایید شروع کنیم:

  • فاکتورهای مربوط به دامنه
  • فاکتورهای مربوط به سطح صفحه
  • فاکتور مربوط به سطح سایت
  • فاکتورهای مربوط به بک لینک
  • تعامل کاربر
  • قوانین ویژه الگوریتم گوگل
  • سیگنال‌های معروف
  • فاکتورهای اسپم مربوط به درون سایت
  • فاکتورهای اسپم مربوط به برون سایت

 

200 فاکتور سئو سایت در سال 2019

فاکتورهای مربوط به دامنه

  1. سن دامنه

در این ویدیو، مت کاتز گوگل می‌گوید:

تفاوت بین دامنه‌ای که شش ماه پیش ثبت‌شده در برابر دامنه‌ای که یک سال پیش ثبت‌شده است، خیلی نیست.

به‌عبارت‌دیگر، از سن دامنه استفاده می‌کنند … اما بسیار مهم نیست.

  1. دامنه دارای کلمه کلیدی باشد: این باعث افزایش کارایی آن نمی‌شود؛ اما داشتن کلمه کلیدی در دامنه شما هنوز هم به‌عنوان یک سیگنال مربوطه عمل می‌کند.
  2. کلمه کلیدی به‌عنوان اولین کلمه در دامنه استفاده شود: دامنه‌ای که با کلمات کلیدی موردنظر خود شروع می‌شود، نسبت به سایت‌هایی که آن کلمه کلیدی را در دامنه خود ندارند برتری دارد (کلمه کلیدی را در وسط یا انتهای دامنه خود دارند).
  3. زمان ثبت دامنه:

دامنه‌های معتبر و با ارزش معمولاً برای طولانی مدت خریداری شده‌اند، درحالی‌که دامنه‌های کم‌ارزش به‌ندرت برای بیش از یک سال خریداری‌شده‌اند؛ بنابراین زمان انقضای یک دامنه در آینده، می‌تواند به‌عنوان یک فاکتور تشخیص و پیش‌بینی اعتبار یک دامنه استفاده شود.

  1. وجود کلمه کلیدی در زیر دامنه (Subdomain):

پانل متخصص Moz تائید می‌کند که کلمه کلیدی که در زیر دامنه ظاهر می‌شود، رتبه‌بندی وب‌سایت را افزایش دهد.

فاکتور مهم سئو وب سایت

  1. تاریخچه دامنه:

 یک وب‌سایت با مالک نامعلوم یا از معلق شدن پی‌درپی (عدم تمدید صاحب دامنه) به گوگل می‌گوید که تاریخچه این وب‌سایت را بازشانی کند که باعث از بین رفتن لینک‌های مرتبط به سایت شما شده و بر سئو سایت شما تأثیر منفی دارد.

  1. تطابق دقیق دامنه:

دامنه‌های منطبق دامنه (تناسب کلمات کلیدی با نام دامنه و مطالب) می‌توانند برای شما مزیت‌هایی داشته باشند اما اگر EMD سایت شما پایین است، با به‌روزرسانی در EMD این مشکل را رفع کنید.

  1. شخصی ماندن اطلاعات مالکیت:

شخصی نگه‌داشتن اطلاعات مالکیت می‌تواند نشانه‌ای از وجود اطلاعات پنهانی باشد.

 Matt Cutts می‌گوید:

وقتی من اطلاعات مالکیتی بررسی می‌کردم، اکثراً  از سرویس شخصی نگه‌داشتن اطلاعات (سرویس حفاظت از حریم خصوصی) استفاده می‌کردند که نسبتاً غیرعادی است.  داشتن Privacy Whois این سرویس به‌خودی‌خود بد نیست، اما وقتی فاکتورهای مختلفی را کنار هم قرار می‌دهید، معمولاً صحبت درباره یک دسته بسیار متفاوت از وب مسترها به میان میاید تا کسی که یک یا چند وب‌سایت را دارد.

  1. صاحب دامنه‌ای که از طرف گوگل پنالتی (جریمه) شده‌اند:

اگر گوگل یک فرد خاص را به‌عنوان یک اسپمر شناسایی کند، سایت‌های متعلق به آن شخص را بسیار دقیق بررسی می‌کنند.

  1. داشتن دامنه‌ای با پسوند کشور:

داشتن دامنه‌ای با کد کشور (.cn،.pt،.ca) می‌تواند به رتبه سایت شما کمک کند اما سایت را در رتبه‌بندی سطح جهانی محدود می‌کند.

فاکتور های صفحه

مطلب مرتبط : سئو داخلی

  1. کلمه کلیدی در تگ عنوان: گرچه مهم‌ترین عمل در سئو نیست ولی تگ عنوان شما یک سیگنال مهم در سئوی داخلی سایت شماست.
  1. شروع تگ عنوان با کلید کلیدی:

بر اساس Moz، تگ عنوانی که با یک کلمه کلیدی شروع می‌شود، از تگ‌های عنوانی است کلمه کلیدی در انتهای آن‌ها قرارگرفته است در سئو عملکرد بهتری دارند.

  1. کلمه کلیدی در تگ توضیحات:

گوگل از تگ متا توضیحات به‌عنوان یک سیگنال رتبه‌بندی مستقیم استفاده نمی‌کند. بااین‌حال، تگ توضیحات می‌تواند بر میزان کلیک سایت شما مؤثر باشد که می‌تواند به‌عنوان یک عامل مؤثر بر رتبه‌بندی باشد.

  1. کلمات کلیدی در تگ 1 H نمایش داده شوند:

تگ‌های H1 دومین تگ‌های عنوان هستند. بر اساس نتایج یک مطالعه که نشانه دیگری از ارتباط مؤثر برای گوگل است.

TF-IDF:

به معنای این است که چقدر یک کلمه خاص در یک مطلب ظاهر می‌شود؟». اغلب این کلمه در یک صفحه ظاهر می‌شود بیشتر احتمال دارد که این صفحه در مورد آن کلمه باشد. گوگل احتمالاً از یک نسخه پیشرفته TF-IDF استفاده می‌کند.

  1. طول محتوا:

محتویات با کلمات بیشتر می‌تواند گستره وسیع‌تری را پوشش دهد و در الگوریتم‌های گوگل به مقالات کوتاه‌تر ترجیح داده می‌شود. درواقع، عوامل رتبه‌بندی اخیر گوگل نشان داد که طول محتوا با موقعیت قرارگیری در نتایج گوگل رابطه مستقیمی دارد.

  1. فهرست مطالب:

استفاده از جدول محتویات مرتبط می‌تواند به Google کمک کند تا محتوای صفحه شما را درک کند.

  1. تراکم کلمه کلیدی:

اگرچه به‌اندازه گذشته مهم نیست، اما گوگل از آن برای تعیین موضوع یک صفحه وب استفاده می‌کند؛ اما استفاده بیشتر از کلمات کلیدی هم به ضرر سئو وب‌سایت می‌باشد.

  1. پنهان‌سازی معنای کلمه کلیدی در محتوا (LSI):

کلمات کلیدی LSI به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا معنی را از واژه‌هایی که بیش از یک معنادارند (مثلاً: شرکت اپل شرکت کامپیوتر در مقابل میوه اپل) را استخراج کند. وجود یا عدم وجود LSI به‌عنوان یک عامل کیفیت محتوا عمل می‌کند.

  1. پنهان‌سازی معنای کلمات کلیدی در تگ‌های عنوان و تگ‌های توضیحات:

محتوای صفحه وب، کلمات کلیدی LSI در متا صفحات می‌تواند برای تشخیص مترادف‌ها، به گوگل کمک کند. همچنین می‌تواند به‌عنوان یک سیگنال مربوطه عمل کند.

  1. صفحه شامل محتوایی باشد که به‌طور دقیق یک موضوع را بررسی نماید:

بین بررسی دقیق موضوع و رتبه‌بندی گوگل ارتباط وجود دارد؛ بنابراین، صفحاتی که تمام جزئیات یک موضوع را پوشش می‌دهند نسبت به موضوعی که به‌طور جزئی یک موضوع را پوشش می‌دهند در رتبه‌های گوگل در جایگاه بهتری قرار دارد.

  1. سرعت برگزاری صفحه در HTML:

هر دو Google و Bing از سرعت بارگذاری صفحه به‌عنوان یک عامل رتبه‌بندی استفاده می‌کنند. ربات‌های موتور جستجو می‌توانند سرعت سایت شما را با دقت بر اساس کدهای HTML صفحه برآورد کند.

  1. سرعت بارگیری صفحه از طریق کروم: گوگل همچنین از داده‌های Chrome کاربر استفاده می‌کند تا زمان بارگذاری صفحه را بهتر مدیریت کند. به‌این‌ترتیب، آن‌ها می‌توانند اندازه‌گیری کنند که چگونه یک صفحه به‌طور واقعی برای کاربران بارگیری می‌شود.
  2. استفاده از AMP: درحالی‌که یک عامل مستقیم رتبه‌بندی Google نیست، ولی AMP یک الزام برای نسخه موبایل سایت شما در رتبه‌بندی‌های گوگل است.
  3. تطابق کلمه کلیدی با محتوا (Match Entity):

آیا محتوای صفحه با آنچه کاربر برای آن جستجو می‌کند تطابق دارد اگر چنین است، این صفحه می‌تواند برای این کلمه کلیدی در نتایج موتورهای جستجو رتبه بگیرد.

  1. الگوریتم مگس‌خوار گوگل (Google Hummingbird):

این تغییر الگوریتم» به Google کمک کرد فراتر از کلمات کلیدی بروید. گوگل هم‌اکنون به کمک الگوریتم جدید مگس‌خوار خودمی تواند موضوع یک صفحه وب را بهتر درک کند.

  1. محتوای تکراری: محتوای یکسان در یک سایت (حتی کمی اصلاح‌شده) می‌تواند تأثیر منفی روی رتبه‌بندی موتورهای جستجو گوگل تأثیر داشته باشد.
  2. استفاده از تگ Rel = Canonical: هنگامی‌که به‌درستی استفاده می‌شود، استفاده از این تگ مانع از پنالتی سایت شما برای محتوای تکراری شود.
  3. بهینه‌سازی تصویر:

تصاویر از طریق ارسال نام فایل، متن جایگزین، عنوان، شرح و عنوان به موتورهای جستجو سیگنال‌های مهمی برای ارتباط مؤثر هستند.

  1. بروز رسانی محتوا:

نسخه به‌روز شده گوگل (گوگل کافئین) به مطالبی که به‌تازگی منتشرشده یا به‌روز شده، به‌خصوص در موارد جستجویی که به زمان‌حساس است، بیشتر توجه می‌کند. با توجه به اهمیت این عامل، Google تاریخ آخرین آپدیت صفحه برای صفحات خاص را نشان می‌دهد.

  1. مقدار به‌روزرسانی محتوا:

اهمیت ویرایش و تغییر نیز به‌عنوان یک عامل پویا عمل می‌کند، حذف و اضافه کردن کل یک بخش، بروز رسانی اهمیت بیشتری نسبت به جابجایی و تغییر چیدمان فقط چند کلمه داد.

  1. تاریخچه به‌روزرسانی صفحه:

هرچند وقت یک‌بار صفحه به‌روز شده است؟ روزانه، هفتگی، هر 5 سال؟ فرکانس به‌روزرسانی صفحه نیز نقش مهمی در پویایی سایت دارد.

  1. کلمه کلیدی شاخص Prominence:

داشتن کلمه‌ی کلیدی که در 100 کلمه ابتدایی محتوای یک صفحه به‌عنوان یک نشانه ارتباط مؤثر اهمیت دارد.

  1. استفاده از کلمه کلیدی در تگ‌های 2 H،3 H:

 داشتن کلمه کلیدی خود را به‌عنوان زیرمجموعه در قالب H2 یا H3 ظاهر می‌شود ممکن است یکی دیگر نشانه‌های کمرنگ ارتباط مؤثر است. درواقع، جان مولر می‌گوید:

این تگ‌های عنوان در HTML به ما کمک می‌کند تا ساختار صفحه را درک کنیم.»

  1. کیفیت لینک خروجی:

بسیاری از جستجوگرها فکر می‌کنند که لینک دادن به سایت‌های مجاز و معتبر باعث می‌شود گوگل بیشتر به سایت ما اعتبار بدهد.

  1. موضوع لینک‌های خروجی:

با توجه به الگوریتم هیلو، گوگل می‌تواند از محتوای صفحاتی که شما لینک می‌کنید به‌عنوان یک سیگنال مربوطه استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر شما ‌صفحه‌ای در مورد خودروهایی دارید که به صفحات مربوط به فیلم لینک دهید، شما به گوگل بگویید که صفحه شما درباره فیلم‌های اتومبیل است، نه خود اتومبیل.

  1. گرامر و املا:

گرامر و املای مناسب یک سیگنال کیفیت است.

  1. محتوای هم‌ارز:

آیا محتوا شما در صفحه اصلی است؟ اگر آن را از سایت دیگری کپی کرده‌اید، گوگل به آن امتیازی نمی‌دهد و یا ممکن است اصلاً ایندکس نشود.

  1. به‌روزرسانی موبایل:

اغلب به‌عنوان “Mobilegeddon” خوانده می‌شود، این به‌روزرسانی پاداش صفحاتی است که به‌درستی برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه‌شده‌اند.

  1. قابلیت استفاده از تلفن همراه برای مشاهده وب‌سایت:

وب‌سایت‌هایی که کاربران تلفن همراه به‌آسانی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، می‌توانند در رتبه‌های اول سایت‌هایی باشند که ازنظر موبایل فرندلی مشکلی ندارند.

  1. پنهان کردن محتوا در موبایل:

محتوای پنهان در دستگاه‌های تلفن همراه در برابر محتوایی که کاملاً قابل مشاهده باشد قابل ایندکس نیستند. بااین‌حال، یک Googler اخیراً اظهار داشت که محتوای پنهان خوب است؛ اما همچنین در همان ویدیو گفت، …ضروری است که محتوا قابل مشاهده باشد …

  1. محتوای تکمیلی مفید:

طبق یک سند عمومی راهنمای Google Rater، محتوای اضافی مفید شاخص کیفیت یک صفحه است. نمونه‌ها شامل مبدل‌های ارز، ماشین‌حساب‌های وام و دستورالعمل‌های تعاملی و. می‌باشند.

  1. Content Hidden Behind Tabs:

آیا کاربران باید بر روی زبانه‌ها کلیک کنند تا برخی از محتواهای صفحه شما را مشاهده کنند؟ اگر چنین است، گوگل گفته است که این محتوا ممکن است ایندکس نشود.

  1. تعداد لینک‌های خروجی:

استفاده از تعداد بسیار زیاد از لینک‌های بیرونی dofollow یا (dofollow OBLs) می‌تواند نمره صفحه (PageRank) را کاهش بدهد که به رتبه‌بندی صفحه آسیب خواهد زد.

  1. چندرسانه‌ای:

تصاویر، فیلم‌ها و دیگر عناصر چندرسانه‌ای ممکن است به‌عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا عمل کنند. به‌عنوان‌مثال، تصویر زیر ارتباط بین چندرسانه‌ای و رتبه‌بندی را نشان می‌دهد:

موضوع مرتبط : چگونه تولید محتوا کنیم

  1. تعداد لینک‌های داخلی اشاره به صفحه:

تعداد پیوندهای داخلی به یک صفحه اشاره می‌کنند نشان‌دهنده اهمیت آن صفحه نسبت به سایر صفحات سایت است (پیوندهای داخلی بیشتر = مهم‌تر است).

  1. کیفیت لینک‌های داخلی اشاره به صفحه:

لینک‌های داخلی به صفحات معتبر در دامنه تأثیر بیشتری نسبت به صفحات با رتبه پایین دارند.

  1. لینک‌های شکسته:

داشتن لینک‌های شکسته بیش‌ازحد در یک صفحه ممکن است نشانه‌ای از یک سایت بی‌استفاده یا رهاشده باشد. دستورالعمل رتبه‌بندی گوگل از لینک‌های خراب‌شده به‌عنوان یک عامل برای ارزیابی کیفیت صفحه اصلی استفاده می‌کند.

  1. سطح خوانایی:

شکی نیست که گوگل سطح خواندن صفحات وب را برآورد می‌کند. در تصویر زیر گوگل آمار وضعیت خواندن را نشان می‌دهد:

اما آنچه آن‌ها با این اطلاعات انجام می‌دهند، بحث است. بعضی‌ها می‌گویند که سطح ابتدایی خواندن به شما کمک می‌کند که رتبه را بهتر کنید، زیرا کمک می‌کند مطالب سنگیان تر نشود؛ اما دیگران سطح پایه خواندن مقالات Ezine مرتبط می‌کنند.

  1. لینک‌های وابسته:

لینک‌های وابسته خود احتمالاً به رتبه‌بندی‌های شما آسیب نمی‌رساند؛ اما اگر شما بیش‌ازحد زیاد هستید، الگوریتم گوگل ممکن است به سایر سیگنال‌های کیفی بیشتر توجه کند تا مطمئن شود که شما یک سایت وابسته نیستید.

  1. اشتباهات HTML / اعتبار W3C:

بسیاری از اشتباهات HTML یا برنامه‌نویسی غلط ممکن است نشانه‌ای از یک سایت کیفیت پایین باشد. درحالی‌که بحث‌برانگیز است، درحالی‌که بسیاری از متخصصین سئو اعتبار در W3C را نشانه کیفیت پایین می‌دانند.

  1. اتوریتی دامنه:

اگر همه شرایط مساوی باشد، صفحه‌ای که در دامنه معتبرتر قرار دارد از صفحه‌ای که در دامنه کم اعتبارتری قرار دارد در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد.

  1. PageRank صفحه:

کاملاً مرتبط نیست؛ اما صفحات با نمره بالاتر از صفحات با نمره پایین‌تر در رتبه بهتری قرار می‌گیرند.

  1. طول URL:

URL های بیش‌ازحد طولانی ممکن است دید موتور جستجوی صفحه را آسیب برساند. URL مای کوتاه دارای نتایجی بهتر در نتایج گوگل هستند.

  1. مسیر URL:

صفحه نزدیک به صفحه اصلی ممکن است در مقایسه با صفحات داخلی که چند مسیر داخلی، قدرت بیشتری رادارند.

  1. ویراستاری انسانی:

اگرچه هرگز تائید نشده است، گوگل فیلدی برای ثبت اختراع یک سیستم است که اجازه می‌دهد ویرایشگرهای انسانی بر روی نتایج موتورهای گوگل تأثیر بگذارد.

  1. دسته‌بندی صفحه:

دسته‌ای که صفحه در آن نمایش داده می‌شود نشانه‌ای از ارتباط مؤثر است. صفحه‌ای که با دسته‌ای که در آن قرار دارد ارتباط بیشتری دارد نسبت  به صفحاتی بی‌ربط یا کم ارتباط‌تر در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد.

  1. تگ‌های ورد پرس:

تگ‌ها سیگنال ربط خاص ورد پرس هستند. با توجه به Yoast.com:

تنها راه بهبود نتایج موتورهای جستجو مرتبط کردن یک مطلب با محتوای دیگر و به‌طور خاص یک گروه از پست‌ها به یکدیگر است.

  1. کلمه کلیدی در URL:

یکی دیگر از نشانه‌های ارتباط مؤثر هستند. کلمه کلیدی در url آدرس سایت می‌تواند تأثیر مثبتی بر سئوی سایت داشته باشد.

  1. URL String:

دسته‌بندی‌ها در URL string توسط Google خوانده می‌شوند و ممکن است یک سیگنال موضوعی برای آنچه در مورد یک صفحه است، ارائه شود:

  1. منابع و مؤاخذ:

با اشاره به منابع و مؤاخذ، مانند مقالات پژوهشی، ممکن است نشانه‌ای از کیفیت باشد. دستورالعمل‌های کیفیت گوگل بیان می‌کند که در هنگام بازدید از صفحات خاص بازدیدکنندگان باید از منابع خود چشم‌پوشی کنند: این موضوعی است که در آن تخصص و یا منابع معتبر مهم هستند … بااین‌حال، گوگل انکار کرده است که از لینک‌های خارجی به‌عنوان یک سیگنال رتبه‌بندی استفاده می‌کند.

  1. فهرست‌ها و فهرست‌های شماره‌گذاری شده:

فهرست‌ها و فهرست‌های شماره به تجزیه‌وتحلیل محتوا برای خوانندگان کمک می‌کند تا آن‌ها را کاربرپسند تر کند. گوگل محتوای با فهرست و اعداد را ترجیح می‌دهد.

  1. اولویت صفحه در Sitemap:

اولویت دادن به یک صفحه از طریق فایل sitemap.xml می‌تواند روی رتبه‌بندی تأثیرگذار باشد.

  1. بیش‌ازحد بسیاری از لینک‌های خروجی:

برخی از صفحات، لینک‌های زیادی دارند که صفحه را مبهم و از محتوای اصلی دور می‌کند.

65 تعداد کلمه‌های کلیدی دیگری که صفحه برای آن‌ها رتبه دارد: اگر صفحه بابت کلمات کلیدی زیاد دیگری رتبه داشته باشد می‌تواند نشانه‌ای از کیفیت برای گوگل باشد.

  1. سن صفحه:

اگرچه Google محتوای تازه ترجیح می‌دهد، ولی یک صفحه قدیمی که به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌شود از یک صفحه جدیدتر بهتر باشد.

  1. طرح کاربرپسند:

طرح‌بندی در باکیفیت‌ترین صفحات، محتوای اصلی را بلافاصله در معرض دید قرار می‌دهد.

  1. دامنه پارک شده

به‌روزرسانی Google در ماه دسامبر 2011 باعث کاهش بازدید موتورهای جستجو از دامنه‌های پارک شده شد.

  1. محتوا مفید:

همان‌طور که توسط Jared Carrizales خواننده Backlinko اشاره کرد، گوگل می‌تواند محتوای باکیفیت و مفید را تشخیص دهد.

فاکتورهای مربوط به سطح سایت

  1. 70. محتوا ارزش و دید منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند:گوگل اعلام کرده است که آن‌ها به دنبال شکار سایت‌هایی هستند که چیز جدید یا مفیدی را روی میز نمی‌گذارند، بخصوص سایت‌های وابسته یاthin affiliate sites
  2. صفحه تماس با ما:

سند کیفیت گوگل فوق بیان می‌کند که آن‌ها سایت‌هایی را با “مقدار مناسب اطلاعات تماس” ترجیح می‌دهند. اطمینان حاصل کنید اطلاعات موجود در صفحه تماس شما با اطلاعات در whois مطابقت داشته باشد.

  1. (اعتمادپذیری) Domain Trust / TrustRank:

بسیاری از موتورهای جستجو بر این باورند که اعتمادپذیری (TrustRank) یک عامل مهم رتبه‌بندی مهم است.

  1. معماری سایت:

معماری سایت به خوبی باهم (به‌عنوان‌مثال، یک ساختار silo) به Google کمک می‌کند محتوای شما را مرتب سازد. این عامل می‌تواند به دسترسی به ربات‌های گوگل و فهرست تمام صفحات سایت شما کمک کند.

  1. به‌روزرسانی سایت‌ها:

بسیاری از جستجوگرها بر این باورند که به‌روزرسانی وب‌سایت – و به‌ویژه هنگامی‌که محتوای جدید به سایت اضافه‌شده است – به‌عنوان یک عامل جدید در سطح سایت کار می‌کند.

  1. وجود نقشه سایت:

یک نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا صفحات شما آسان‌تر توسط موتورهای جستجو ایندکس شوند.

  1. زمان آپلود سایت:

بسیاری از خرابی‌ها از مسائل مربوط به نگهداری سایت یا سرور ممکن است به رتبه‌بندی سایت شما صدمه بزند.

  1. محل سرور:

موقعیت سرور در مناطق مختلف جغرافیایی بر روی سئوی سایت شما تأثیر می‌گذارد.

  1. گواهی SSL:

گوگل تائید کرده است که از HTTPS به‌عنوان یک سیگنال رتبه‌بندی استفاده می‌کند.

  1. شرایط خدمات و حریم شخصی صفحات:

این دو صفحه به گوگل کمک می‌کند که سایت شما یک سایت معتبر در اینترنت باشد.

  1. اطلاعات تکراری متا روی سایت:

محتوای تکراری متا در سایت بازدید تمام صفحات وب‌سایت شما را پایین می‌آورد. در حقیقت، سرچ کنسول گوگل به شما هشدار می‌دهد اگر شما متای تکراری داشته باشید.

  1. Navigation Breadcrumb: این سبک از کاربرپسند معماری سایت است که به کاربران (و موتورهای جستجو) کمک می‌کنند در کجای سایت هستند:

  1. بهینه‌سازی شده برای موبایل:

با بیش از نیمی از تمام جستجوهای انجام‌شده از دستگاه‌های تلفن همراه، Google می‌خواهد ببیند که سایت شما برای کاربران تلفن همراه بهینه‌شده است. در حقیقت، گوگل اکنون وب سایت‌هایی که واکنش گرا نیستند، پنالتی می‌کند

  1. یوتیوب:

شکی نیست که در نتایج جستجو به ویدئوهای YouTube بیشتر ترجیح داده می‌شوند.

در حقیقت Search Engine Land دریافته است که بعد از Google Panda ترافیک YouTube.com به‌طور مشخصی بالا رفته است.

  1. قابل‌استفاده بودن سایت:

یک سایت که برای استفاده و دسترسی به قسمت خای مختلفان دشوار باشد، می‌تواند به‌طور غیرمستقیم با کاهش زمان ماندگاری در سایت همراه باشد و باعث کاهش رتبه در نتایج گوگل شود.

  1. استفاده از گوگل آنالیز وسرچ کنسول گوگل:

برخی فکر می‌کنند که نصب این دو برنامه در سایت ایندکس صفحه شما را بهبود می‌بخشد. این دو ابزارمی‌توانند مستقیم با دادن اطلاعات بیشتر به Google به‌طور مستقیم بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارند.

  1. بازدید کاربر / شهرت سایت:

شهرت سایت در سایت‌هایی مانند Yelp.com به‌احتمال زیاد نقش مهمی در الگوریتم گوگل دارد حتی گوگل پس‌ازاینکه یک سایت عینک در تلاش برای گرفتن بک لینک مشتریانش را از دست داد a rarely candid outline را درباره رویکردشان به بازدید کاربران منتشر کرد.

فاکتورهای مربوط به بک لینک

  1. سن دامنه‌های لینک داده‌شده:

بک لینک‌هایی از دامنه‌های قدیمی‌تر گرفته می‌شوند نسبت به بک لینک دامنه‌های جدید قوی‌تر هستند.

  1. تعداد لینک از دامنه‌ی اصلی:

تعداد دامنه‌های ارجاع یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی در الگوریتم گوگل است.

  1. تعداد پیوندها از IP های جداگانه کلاس C:

لینک‌های جداگانه با IP های کلاس C که دامنه گسترده‌ای از سایت‌هایی که به شما ارتباط دارند را در اختیار شما می‌گذارد، می‌تواند به رتبه‌بندی سایت شما کمک کند.

  1. تعداد لینک‌های صفحات:

تعداد کل صفحات لینک شده- حتی از یک دامنه مشابه – تأثیری در رتبه‌بندی دارد.

  1. متن ل Anchor بک لینک:

همان‌طور که در این توضیحات از الگوریتم اصلی Google ذکرشده است:

Anchor اغلب توصیف دقیق‌تر صفحات وب را ارائه می‌دهند.

بدیهی است که متن Anchor کمتر از قبل اهمیت دارد اما متن Anchor غنی با کلمات کلیدی هنوز هم یک سیگنال قوی می‌باشد.

  1. Alt Ta یا تگ Alt (برای لینک تصاویر):

تگ Alt چیز شبیه متن لنگر (anchor text) در نسخه تصاویر است.

  1. لینک از دامنه‌های .edu و یا .gov:

طبق گفته Matt Cutts دامنه سطح بالا (TLD یا Top-level domain) از فاکتورهای برای نشان دادن اهمیت سایت نیست. اگرچه این، متخصصین سئو را از در نظر گرفتن جایگاه ویژه‌ای برای دامنه سطح بالایی مثل gov. و یا edu. باز نمی‌دارد.

  1. اعتبار صفحات لینک شده:

اعتبار (PageRank) صفحات لینک شده یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی از ابتدا تا حال بوده است.

تصویر

  1. اعتبار دامنه‌های لینک شده:

مجوز دامنه ارجاع ممکن است نقش مستقل در مقدار لینک داشته باشد.

  1. لینک از رقبا:

برای یک کلیدواژه خاص، لینک از صفحاتی که در نتایج جستجو مشابه رتبه‌بندی شده‌اند از رتبه صفحه ارزشمندتر است.

  1. دریافت لینک از سایت‌های مورد اعتبار:

برخی از متخصصان سئو بر این باورند که گوگل به‌طور کامل به وب‌سایت شما اعتماد نخواهد کرد تا زمانی که به مجموعه‌ای از سایت‌های مورد اعتماد خود لینک ندهید.

  1. دریافت لینک از محله‌های بد:

لینک‌هایی از محله‌های بد به اصطلاح ممکن است به سایت شما صدمه بزند.

  1. پست‌های مهمان:

هرچند لینک‌هایی از پست‌های مهمان به‌اندازه لینک‌های متنی در همان صفحه قدرتمند نیستند ولی در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها تأثیرگذار هستند.

  1. دریافت لینک از تبلیغات:

لینک دریافتی از طریق تبلیغات باید به‌صورت نوفالو باشد زیرا Google قادر به شناسایی و فیلتر کردن لینک‌های فالو از تبلیغات می‌باشد.

  1. دریافت لینک از صفحه اصلی:

لینک دادن به صفحه اصلی صفحه‌ای که با آن لینک داده‌اید نقش مهمی در ارزشیابی سایت (و به‌تبع آن ارزشیابی لینک) خواهد داشت.

  1. لینک‌های نوفالو:

این یکی از موضوعات بحث‌انگیز در SEO است. نظر رسمی گوگل در این مورد این‌گونه است:

به‌طورکلی ما آن‌ها را دنبال نمی‌کنیم.

که نشان می‌دهد که آن‌ها حداقل در موارد خاص به لینک‌های نوفالو اهمیت می‌دهند. داشتن درصدی از لینک‌های نوفالو ممکن است مشخصات لینک طبیعی و غیرطبیعی را نشان دهد.

  1. تنوع انواع لینک‌ها:

داشتن درصد غیرطبیعی از لینک‌های شما از یک منبع واحد (به‌عنوان‌مثال پروفایل انجمن، نظرات وبلاگ‌ها) می‌تواند نشانه‌ی هرزنامه وب‌سایت شما باشد. از سوی دیگر، پیوندهایی از منابع متنوع، نشانه‌ای از مشخصات لینک دهی طبیعی است.

  1. “لینک‌های حمایت‌شده” و یا سایر کلمات در اطراف لینک:

کلمات مانند “حامیان مالی”، “شرکای لینک” و “لینک حمایت” ممکن است ارزش لینک را کاهش دهد.

  1. لینک‌های متنی:

لینک‌های موجود در درون محتوای صفحه، قدرتمندتر از لینک‌های موجود در صفحه خالی یا در جای دیگری از صفحه هستند.

تصویر

  1. استفاده بیش‌ازحد از ریدایررکت 301 به صفحه:

لینک‌های ریدایرکت 301 بر اساس ویدئو ارائه‌شده از طرف وب مستر رتبه صفحه را کاهش می‌دهد.

  1. متن لنگر لینک داخلی:

متن لنگر لینک داخلی یک سیگنال مؤثر دیگری است. به گفته این سایت، لینک‌های داخلی احتمالاً وزن بسیار کمتری نسبت به متن لنگر از سایت‌های خارجی دارند.

  1. عنوان دادن به لینک:

عنوان لینک (متن که هنگام ارسال روی یک لینک نشان داده می‌شود) نیز می‌تواند به‌عنوان یک سیگنال مؤثر ولی ضعیف مورداستفاده قرار می‌گیرد.

  1. دریافت لینک از دامنه‌ای با پسوند کشور:

دریافت لینک از لینک‌های سطح بالا (.de،.cn،.co.uk) ممکن است به شما در رتبه‌بندی بهتر در آن کشور کمک کند.

  1. محل لینک در محتوا:

لینک‌هایی که در ابتدای یک قطعه محتوا ممکن است وزن کمی از لینک‌های موجود در انتهای محتوا داشته باشند.

  1. محل لینک در صفحه:

محل لینک در یک صفحه مهم است. به‌طورکلی، لینکی که در محتوای صفحه جاسازی‌شده است، قدرتمندتر از لینکی است که در قسمت پایین صفحه یا ساید بار استفاده‌شده است.

  1. ارتباط مؤثر با دامنه لینک شده:

لینک از سایتی با زمینه کاری مشابه، نسبت به لینک از یک وب‌سایت با موضوع کاملاً نامرتبط، به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای قوی‌تر است.

  1. سطح ارتباط صفحه:

لینک از صفحه‌ای که بسیار نزدیک به محتوا صفحه شماست، از دریافت لینک از یک صفحه غیر مرتبط قوی‌تر است.

  1. استفاده از کلمه کلیدی در عنوان:

گوگل علاقه‌ی بیشتری به لینک‌هایی از صفحات که حاوی کلمه کلیدی صفحه شما در عنوان باشند را دارد.

  1. سرعت بالای لینک دهی:

سایتی که سرعت بالایی در دریافت لینک دارد رتبه‌ی بالایی در نتایج گوگل دارد زیرا نشان‌دهنده‌ی پیشرفت سایت شماست.

  1. سرعت‌پایین لینک دهی:

سرعت‌پایین لینک دهی می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی رتبه‌بندی سایت شما را کاهش دهد زیرا نشانه کاهش محبوبیت سایت شماست.

  1. لینک از صفحات “قطب”:

الگوریتم Hilltop گوگل نشان می‌دهد که گرفتن لینک از صفحات با منابع بالا (یا Hub) در یک موضوع می‌تواند راهکار مناسبی می‌باشد.

  1. لینک از سایت‌های مورد تائید:

دریافت  لینک از یک سایت معتبر، کارایی بهتری از دریافت لینک از یک وب‌سایت کوچک یا ناشناخته دارد.

  1. لینک به‌عنوان منبع ویکی پیدیا:

باوجودی این‌که لینک‌ها نوفالو هستند، ولی بسیاری فکر می‌کنند که گرفتن لینک از ویکی پدیا به سایت شما اعتماد و قدرت در موتورهای جستجو می‌دهد.

  1. Co-Occurrences:

کلماتی که معمولاً در اطراف بک لینک‌های شما ظاهر می‌شوند به گوگل کمک می‌کند که آن لینک در مورد چه چیزی است.

  1. سن بک لینک:

طبق دستورالعمل‌های گوگل، لینک‌های قدیمی‌تر قدرت بیشتری نسبت به لینک‌های جدید دارند.

  1. لینک از سایت‌های واقعی در مقابل وبلاگ‌های جعلی:

با توجه به گسترش شبکه‌های وبلاگ، گوگل احتمالاً برای لینک‌های دریافتی از “سایت‌های واقعی” بیشتر از وبلاگ‌های جعلی ارزش قائل است. آن‌ها احتمالاً از برند و تعامل با کاربر برای تشخیص بین این دو استفاده می‌کنند.

  1. مشخصات لینک طبیعی:

سایتی با “مشخصات طبیعی لینک ” رتبه بالایی می‌گیرد و برای به‌روزرسانی دوام بیشتری دارد به‌وضوح استراتژی‌های کلاه‌سیاه را برای ایجاد لینک‌ها استفاده می‌کند.

  1. لینک‌های متقابل:

صفحه  Google’s Link Schemes “لینک‌هایی با تبادل بیش‌ازحد را به‌عنوان لینک اسچمای گوگل غیرقابل دسترس لیست می‌کند.

  1. لینک‌های محتوا تولیدشده توسط کاربر:

گوگل می‌تواند UGC را در مقابل محتوای منتشرشده توسط مالک سایت واقعی شناسایی کند. به‌عنوان‌مثال، آن‌ها می‌دانند که یک لینک از وبلاگ رسمی WordPress.com بسیار متفاوت از یک لینک از besttoasterreviews.wordpress.com است.

  1. لینک‌های دریافتی از ریدایرکت 301:

لینک‌های دریافتی از ریدایرکت 301 ممکن است در مقایسه با یک لینک مستقیم تأثیر کتری را دارند. بااین‌حال، مت کاتز می‌گوید که 301s مشابه لینک مستقیم هستند.

  1. استفاده از Schema.org:

صفحاتی که از microformats پشتیبانی می‌کنند ممکن است بدون این ویژگی رتبه بالاتری بگیرند. این ممکن است یک افزایش مستقیم یا این واقعیت باشد که صفحات با میکرو فرمت گذاری یک CTR SERP بالاتری دارند.

  1. اعتماد (TrustRank) لینک سایت:

اعتماد سایت مرتبط با شما تعیین می‌کند چقدر اعتماد (TrustRank) آن لینک به سایت شما منتقل می‌شود.

  1. تعداد لینک‌های خارجی به صفحه:

PageRank محدود است. لینک به صفحه‌ای با صدها لینک خارجی نسبت به صفحه‌ای با تعداد انگشت‌شماری لینک خارجی رتبه‌ی کمتری در نتایج موتورهای جستجو دارد.

  1. دریافت لینک از پروفایل انجمن‌ها:

به علت اسپم بودن این نوع لینک‌ها گوگل به‌طور قابل‌توجهی رتبه‌ی لینک‌های دریافتی از انجمن را کاهش داده است.

  1. تعداد كلمات محتوایي که از آن لینک دریافت می‌گیرید:

دریافت لینک از یک پست ۱۰۰۰ کلمه‌ای باارزش‌تر از دریافت لینک از یک متن ۲۵ کلمه‌ای است.

  1. کیفیت محتوایی که ازان لینک می‌گیرید:

لینک دریافتی از محتوایی که ضعیف نوشته‌شده در مقایسه با محتوایی که خوب نوشته‌شده، ارزش بالایی ندارد.

  1. لینک‌های Sitewide: مت کاتز تأیید کرده است که لینک‌های Sitewide(لینک‌هایی که در همه صفحات سایت تکرار می‌شوند مانند لینک منو، فوتر و…) در “فشرده‌شده‌اند” تا یک لینک به‌حساب بیابند.

 تعامل کاربر

  1. RankBrain الگوریتم

RankBrain الگوریتم هوش مصنوعی (AI) گوگل است. رنک برین یا رتبه‌بندی با هوش مصنوعی، الگوریتم جدید گوگل مبتنی بر یادگیری مداوم است که به گوگل کمک می‌کند نتایج جستجو را بر اساس رفتار کاربران بهینه‌سازی کند.

  1. نر خ کلیک واقعی برای کلمه کلیدی خاص:

به گفته گوگل، صفحاتی که برای کلمه کلیدی خاصی نرخ کلیک (CTR) بیشتری دارند، آن کلمه کلیدی در نتایج گوگل نتیجه بهتری می‌گیرد.

نرخ کلیک برای همه کلمات کلیدی:

نرخ کلیک طبیعی یک صفحه برای همه کلمات کلیدی، رتبه‌ای برای نشان دادن تعامل کاربر است.

  1. نرخ پرش:

همه متخصصان سئو با اهمیت نرخ پرش موافق نیستند، اما ممکن است نرخ کلیک راهی برای گوگل از کاربرانش به‌عنوان ملاک آزمایش استفاده کند (صفحاتی که نرخ پرش بالایی دارند نتایج خوبی در موتورهای جستجو ندارند) همچنین، طبق مطالعه اخیر توسط SEMRush بین نرخ پرش و رتبه‌بندی گوگل ارتباط مستقیمی وجود دارد.

  1. ترافیک (بازدید) مستقیم:

تائید شده است که Google از داده‌های مرورگر کروم برای تعیین تعداد بازدیدکنندگان سایت (و چندین بار) استفاده می‌کند. سایت‌هایی با تعداد زیادی ترافیک مستقیم احتمالاً در مقایسه با سایت‌هایی که ترافیک مستقیم کمتری را دارند باکیفیت‌تر هستند. درواقع، طبق تحقیق SEMRush می‌توان اشاره کرد که ارتباط معنی‌داری بین ترافیک مستقیم و رتبه‌بندی گوگل وجود دارد.

  1. ترافیک تکراری:

سایت‌هایی با بازدیدکنندگان تکراری رتبه‌بندی بهتری در نتایج موتورهای جستجو دارند.

  1. Pogosticking:

Pogosticking یک نوع خاصی از پرش و خروج از صفحه است. در این مورد، کاربر جستجویی در گوگل انجام می‌دهد، روی لینکی در صفحه نتایج جستجو کلیک می‌کند، سپس وارد وب سایتی می‌شود اما خیلی سریع با دکمه برگشت به صفحه نتایج جستجو بازمی‌گردد و بر روی نتیجه جستجوی دیگری کلیک می‌کند.

این نوع پرش می‌تواند تأثیر منفی بر رتبه‌بندی سایت داشته باشد.

  1. سایت‌های بلاک شده:

گوگل این ویژگی را در Chrome متوقف کرده است. هرچند الگوریتم Panda هنوز از آن به‌عنوان نشانه کیفیت استفاده می‌کند.

  1. بوک مارک‌های مرورگر کروم:

می‌دانیم که گوگل اطلاعات استفاده از مرورگر Chrome را جمع‌آوری می‌کند. صفحاتی که در گوگل بوک مارک شده‌اند می‌توانند رتبه بهتری کسب کنند.

  1. تعداد نظرات:

تعداد زیاد نظرات مربوط به یک سایت نشان‌دهنده‌ی برقراری تعامل و ارتباط کاربر با سایت و کیفیت بالای ان سایت می‌باشد. بر اساس گوگل نظرات تأثیر زیادی بر رتبه‌ی سایت دارند.

  1. زمان ماندگاری درسایت:

Google توجه بسیار زیادی به “زمان ماندگاری کاربر در سایت” دارد: وقتی افراد از طریق موتورهای جستجوی Google به سایت شما وارد می‌شوند چه مدت‌زمان در سایت شما هستند. گاهی اوقات به‌عنوان “کلیک‌های طولانی در برابر کلیک‌های کوتاه” نامیده می‌شود. خلاصه: گوگل اندازه‌گیری می‌کند که مدت‌زمان جستجو Google در صفحه شما چه مقدار است. هرچه این زمان طولانی‌تر باشد برای سئوی سایت شما مفید می‌باشد.

قوانین ویژه الگوریتم گوگل

  1. تازگی محتوا:

گوگل صفحات جدیدتر برخی جستجوهای خاص را بالاتر قرار می‌دهد.

  1. تنوع محتوا:

گوگل به نتایج جستجو برای کلیدواژه‌های مبهم مثل “Ted”, “WWF” یا “ruby” تنوع می‌بخشد.

  1. سابقه بازدید کاربر:

سایت‌هایی که شما به‌طور مرتب از آن‌ها بازدید می‌کنید در نتایج جستجو در رتبه‌ی بالاتری قرار می‌گیرند.

  1. سابقه جستجو کاربر:

ترتیب جستجو بر نتایح جستجوهای بعدی تاثیر خواهد گذاشت. برای مثال، اگر شما “بررسی ” را جستجو کنید و سپس “توستر” را، به‌احتمال زیاد گوگل سایت‌های بررسی توستر را در نتایج جستجو بالاتر قرار می‌دهد.

  1. ویژگی اسنیپ ها:

بر اساس مطالعه SEMRush، Google محتویات اسنیپ ها را بر اساس ترکیب طول محتوا، قالب‌بندی، اعتبار صفحه و استفاده از s HTTP انتخاب می‌کند.

150. مکان جغرافیایی:

گوگل اولویت را به سایت‌هایی با IP محلی و دارای نام دامنه‌ای با پسوند خاص کشور می‌دهد.

151: جستجوی امن:

نتایج جستجو کلمات نامناسب و یا مربوط به بزرگ‌سالان برای کسانی که جستجوی امن را فعال کرده‌اند نشان داده نمی‌شود.

  1. گوگل پلاس(Google+ Circles):

بااینکه گوگل پلاس حذف‌شده است ولی گوگل برای نویسندگان و سایت‌هایی که به حلقه گوگل پلاس خود اضافه کرده‌اید نتایج بالاتری را نشان می‌دهد.

  1. کلمات کلیدی YMYL:

YMYL مخفف عبارت your money and your life می‌باشد و گوگل به صفحاتی که دارای این کلمات کلیدی باشند رتبه‌ی بیشتری می‌دهد.

  1. شکایت DMCA:

گوگل صفحاتی که دارای شکایت DMCA هستند را امتیاز منفی می‌دهد.

  1. تنوع دامنه:

الگوریتم “Bigfoot Update” گوگل قرار است دامنه‌های بیشتری به نتایج جستجو اضافه کند.

  1. جستجوهای معاملاتی:

گوگل گاهی اوقات نتایج مختلفی را برای کلمات کلیدی مربوط به خرید، مانند جستجوهای پرواز نمایش می‌دهد.

  1. جستجوهای محلی:

در مورد جستجوهای محلی، گوگل نتایج جستجوی محلی را در نتایج بالاتری از جستجوهای ارگانیک معمولی قرار می‌دهد.

158.جعبه موضوعات تاپ و خاص:

برخی کلمات کلیدی باعث قرارگیری صفحات در جعبه موضوعات تاپ و خاص گوگل می‌شوند.

  1. رتبه دهی به برندهای تجاری بزرگ:

پس از Vince Update، گوگل شروع به رتبه‌بندی برندهای تجاری بزرگ برای برخی از کلمات کلیدی کرده است.

  1. نتایج خرید:

گاهی گوگل نتایج خرید گوگل را در نتایج ارگانیک نمایش می‌دهد.

  1. نتایج تصاویر:

گوگل برخی تصاویر را در نتایج عادی و ارگانیک نمایش می‌دهد.

(Easter Egg Results)162. تخم‌مرغ عید گوگل

گوگل فهرستی از تخم‌مرغ‌های عید دارد. به‌عنوان‌مثال وقتی شما عبارت ” Atari Breakout “را در صفحه تصاویر گوگل جستجو می‌کنید نتایج به‌صورت یک بازی ظاهر می‌شود.

  1. نتایج یک سایت خاص برای برندها:

کلمات کلیدی دامنه یا برند گرا چندین نتیجه را از همان سایت به نمایش می‌گذارد.

  1. الگوریتم Payday Loans:

به کمک این الگوریتم ویژه جستجوهای بسیار اسپم نمایش داده نمی‌شوند.

سیگنال‌های مربوط با برند

  1. متن آنکر نام برند:

متن آنکر نام برند یکی از سیگنال‌های ساده و درعین‌حال بسیار قوی برای گوگل است.

  1. جستجوهای برند:

افراد برندها را جستجو می‌کنند. اگر افراد برند شما در گوگل جستجو کنند، به گوگل نشان می‌دهد که سایت شما دارای برند واقعی است.

  1. برند + جستجوی کلمات کلیدی:

آیا مردم سعی کرده‌اند کلمه کلیدی خاصی را در کنار نام برند شما جستجو کنند؟ اگر این‌گونه است گوگل برای جستجوی نسخه بدون برند آن کلمه کلیدی به شما یک امتیاز می‌دهد.

  1. سایت دارای صفحه فیس‌بوک و از آن لینک داشته باشد:

برندها علاقه‌مند هستند از صفحات فیس‌بوک لینک‌های زیادی داشته باشند.

  1. سایت دارای پروفایل توییتر و فالورباشد:

داشتن پروفایل توییتر و فالورهای زیاد نشان‌دهنده شهرت برند است.

  1. سایت دارای صفحه رسمی شرکت LinkedIn باشد:

اکثر کسب‌وکارهای واقعی دارای صفحه LinkedIn هستند.

  1. پروفایل نویسندگان معروف:

در فوریه 2013، مدیرعامل Google اریک اشمیت مشهور ادعا کرد:

“در نتایج جستجوی، اطلاعات مرتبط با پروفایل‌های آنلاین تائید شده در نتایج بالاتری از محتوایی بدون چنین تأییدی قرار می‌گیرند که بیشتر کاربران به‌طور طبیعی بر روی نتایج بالا (تأییدشده) کلیک می‌کنند.”

172- اعتبار حساب کاربری رسانه‌های اجتماعی

یک حساب کاربری با تعداد 100000 فالور و 2 پست از یک حساب کاربری با 100000 فالور و هزاران پست قطعاً متفاوت است. در حقیقت، گوگل دارای حق انحصاری تشخیص واقعی بودن یا تقلبی بودن حساب کاربری رسانه‌های اجتماعی است.

  1. برندهای ذکرشده در قسمت استورهای برتر

برندهای بزرگ همیشه در تاپ استوری سایت‌ها اشاره می‌شوند. در حقیقت، در حقیقت، برخی برندها بخش اخبار گوگل مخصوص خود را در صفحه اول دارند.

  1. برندهای ذکرشده بدون لینک:

معمولاً اشاره به برندها بدون لینک گرفتن انجام می‌شود. گوگل یک برند بدون لینک دهی را نشانه برند بودن می‌داند.

  1. موقعیت محل سکونت

کسب‌وکارهای واقعی دفتر کاری و اداری دارند. گوگل می‌تواند داده‌های موقعیت مکانی را برای تعیین اینکه آیا سایت یک برند بزرگ است یا خیر را بررسی کند.

فاکتورهای اسپم مربوط به درون سایت

  1. پنالتی الگوریتم Panda گوگل:

سایت‌هایی با محتوای کیفیت پایین به دلیل پنالتی الگوریتم گوگل کمتر در نتایج موتورهای جستجو نشان داده می‌شوند.

  1. لینک به همسایه‌های بد:

لینک به همسایه‌های بد مانند داروخانه‌های اسپم یا وب‌سایت‌های وام‌های پرداختی – ممکن است به مشاهده جستجوی شما آسیب برساند.

  1. تغییر مسیرها (ریدایرکت ها):

از ریدایرکت های های مشکوک باید به‌شدت جلوگیری کرد. در غیر این صورت سایت شما توسط گوگل جریمه می‌شود و هم‌چنین باعث می‌شود سایت شما ایندکس نشود.

  1. پاپ آپ ها یا “تبلیغات منحرف”:

راهنمای ارزیابی رسمی گوگل می‌گوید که پاپ آپ ها و تبلیغات منحرف نشانه‌ای از یک سایت باکیفیت پایین است.

  1. پاپ اپ های تبلیغاتی بینابینی:

گوگل می‌تواند سایت‌هایی که برای کاربران موبایل، صفحه پاپ آپ کاملاً پوشاننده نمایش می‌دهند را جریمه کند.

  1. بهینه‌سازی بیش‌ازحد سایت:

اگر سایتی بیش‌ازحد بهینه‌سازی شود توسط گوگل جریمه می‌شود. مانند استفاده بیش‌ازحد کلمات کلیدی، استفاده زیاد از تگ هدراز جمله این موارد است.

  1. محتوای نامفهوم:

Google می‌تواند محتوای نامفهوم را شناسایی کند، این شناسایی برای فیلتر کردن محتوای اسپم یا محتوایی که خودکار تولیدشده است، مفید است.

  1. صفحات دروازه:

گوگل می‌خواهد کاربران با کلیک بر روی نتایج، مستقیماً به آن صفحه منتقل شوند. اگر صفحه شما افراد را به یک صفحه دیگر هدایت می‌کند، این‌یک صفحه‌ی “دروازه” است. نیازی به گفتن نیست، گوگل سایت‌هایی را که از صفحه‌های Doorway استفاده می‌کنند را دوست ندارد.

  1. تبلیغات بالای خط:

“الگوریتم طرح‌بندی صفحه” سایت‌هایی را با تعداد زیادی آگهی (و محتوای بسیار زیاد) در بالای صفحه جریمه می‌کند.

تصویر

  1. پنهان کردن لینک‌های وابسته:

تلاش بیش‌ازحد برای مخفی کردن لینک‌های وابسته (به‌خصوص با مخفی کردن) می‌تواند به جریمه شدن سایت منجر شود.

  1. فِرد (Fred):

فِرد نام مستعار سری آپدیت‌های گوگل در تاریخ 2017 است. فِرد به دنبال سایت‌های کم کیفیتی است که از تکنیک کلاه‌سیاه استفاده می‌کنند.

  1. سایت‌های وابسته:

گوگل بزرگ‌ترین طرفدار سایت‌های وابسته نیست. و بسیاری فکر می‌کنند که سایت‌هایی که از طریق برنامه‌های وابسته کسب درآمد می‌کنند تحت نظارت بیشتری قرار می‌گیرند.

  1. محتواي خودکار (Autogenerated):

گوگل به‌وضوح از محتوای خودکار متنفر است. اگر متوجه تولید محتوای شما شود جریمه می‌کند و سایت شما را از حالت ایندکس خارج می‌کند.

  1. توجه بیش‌ازحد به PageRank:

توجه بیش‌ازحد به PageRank – با نوفالو کردن لینک‌های خروجی – نشانه‌ای از بازی سیستم است.

  1. آدرس IP به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری شده است:

اگر آدرس IP سرور شما برای هرزنامه علامت‌گذاری شده باشد، ممکن است بر تمام سایت‌های روی آن سرور تأثیر بگذارد.

  1. اسپم شدن متا تگ:

استفاده زیاد کلمات کلیدی نیز ممکن است در متا تگ نیز اتفاق بیافتد. اگر گوگل فکر می‌کند شما در حال افزودن کلمات کلیدی به‌عنوان ها و تگ‌های توضیحات برای فریب الگوریتم گوگل هستید جریمه خواهید شد.

فاکتورهای اسپم مربوط به برون سایت

  1. سایت‌های هک شده:

اگر سایت شما هک شده باشد از نتایج جستجو حذف می‌شود. در حقیقت موتورهای جستجو سایت‌هایی که هک شده باشند آن‌ها را از حالت ایندکس خارج می‌کند.

  1. ورود غیرطبیعی لینک‌ها به سایت:

استفاده ناگهانی (و غیرطبیعی) از لینک‌ها نشانه بر جعلی بودن لینک‌هاست.

  1. پنالتی شدن توسط الگوریتم پنگوئن (Penguin) گوگل:

سایت‌هایی که توسط گوگل پنگوئن موردحمله قرار گرفتند، در جستجو بسیار کمتر دیده می‌شوند. اگرچه، ظاهراً، پنگوئن در حال حاضر ب لینک‌های بد را فیلتر می‌کند نه کل سایت را.

  1. لینک پروفایلی با درصد کمی از لینک‌های باکیفیت:

بسیاری از لینک‌ها از منابع معمولاً استفاده شده توسط کلاه سیاه کلاه‌برداران (مانند نظرات وبلاگ و پروفایل‌های انجمن) ممکن است نشانه‌ای از بازی سیستم.

بیشتر لینک‌هایی که توسط سئوکاران کلاه سیاه ایجاد می‌شود نشان‌دهنده بازی دادن سیستم است.

  1. دریافت لینک از وب‌سایت‌های غیر مرتبط:

استفاده از درصد بالائی از لینک‌هایی از سایت‌های محلی غیر مرتبط می‌تواند شانس جریمه شدن به‌طور دستی را افزایش دهد.

  1. هشدار لینک‌های غیرطبیعی:

گوگل هزاران پیام “ابزار وبمستر گوگل لینک‌های غیرطبیعی پیداکرده‌اند” فرستاده است. معمولاً این پیام‌های غیرمعمولی (نه درهمه ی مواقع) بر کاهش رتبه‌بندی تأثیرگذار هستند.

  1. لینک‌های کم کیفیت لینک:

بر اساس گوگل، دریافت بک لینک از دایرکتوری‌های باکیفیت پایین می‌تواند منجر به جریمه سایت شود.

  1. لینک‌های ویجت:

گوگل لینک‌هایی که به‌طور خودکار با ورود کاربر به سایت باز می‌شود را تحت تعقیب قرار می‌دهد.

  1. لینک‌هایی از همان کلاس C IP:

دریافت مقدار غیرمعمول از لینک‌ها در همان سرور IP ممکن است به گوگل کمک کند که تعیین می‌کند که لینک شما از یک شبکه وبلاگ می‌آید.

  1. متن لنگر سمی:

داشتن متن لنگر “سمی” که به سایت شما اشاره کند، می‌تواند نشانه سایت هرزنامه یا هک شده باشد. در هر صورت می‌تواند به رتبه‌بندی سایت شما لطمه بزند.

  1. Spyke Link Unnatural:

الگوریتم سال 2013 گوگل می‌تواند تشخیص دهد که جریان لینک‌های یک صفحه قانونی است یا خیر. لینک‌های غیرطبیعی بی‌ارزش هستند.

  1. لینک‌های دریافتی از مقالات و مطبوعات:

دایرکتوری‌ها و انتشار مطبوعات مورد سوءاستفاده قرارگرفته است، زیرا گوگل در حال حاضر این استراتژی‌های ساخت لینک را در بسیاری از موارد به‌عنوان ” link Scheme ” در نظر می‌گیرد.

  1. عملیات دستی:

چندین نوع از این نوع از عملیات وجود دارد، اما بیشتر آن‌ها مربوط به ساخت لینک کلاه سیاه است.

  1. فروش لینک‌ها:

پیگیری لینک‌های فروش می‌تواند به دیده شدن سایت شما توسط موتورهای جستجو آسیب بزند.

  1. سند باکس گوگل:

سایت‌های جدیدی که به‌طور ناگهانی لینک‌های زیادی را دریافت می‌کنند، گاهی در Google Sandbox قرار می‌گیرند که به‌طور موقت در موتورهای جستجو دیده نمی‌شوند.

  1. الگوریتم رقص گوگل:

الگوریتم رقص گوگل می‌تواند به‌طور موقت رتبه‌بندی را تغییر دهد، بر اساس گواهی اختراع گوگل ( Google Patent)، این راهی  است که تا تشخیص بدهند که آیا سایتی در حال بازی دادن الگوریتم  گوگل  هست یا خیر.

تصویر

  1. ابزار Disavow:

استفاده از ابزار Disavow ممکن است جریمه‌های دستی یا الگوریتمی را برای سایت‌هایی که قربانیان سئو منفی شده‌اند، حذف کند.

  1. درخواست تجدیدنظر:

درخواست تجدیدنظر موفقیت‌آمیز می‌تواند جریمه‌ها را جبران کند.

  1. طرح‌های لینک موقت:

گوگل می‌تواند افرادی را که به‌سرعت لینک اسپم تولید و حذف کرده‌اند را شناسایی کند. همچنین به‌عنوان یک طرح لینک موقت شناخته‌شده است.

این فهرستی کاملی از عوامل مؤثر بر رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها توسط گوگل در سال 2019 می‌باشد.

خلاصه مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی سایت‌ها توسط Google در سال 2019:

  • دامنه‌های ارجاع دهنده
  • نرخ کلیک طبیعی
  • اعتبار دامنه
  • سازگاری با تلفن همراه
  • زمان ماندگاری در سایت
  • تعداد کل لینک‌ها
  • کیفیت محتوا
  • سئوی داخلی
این نوشته در seo ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×