تولید محتوا چیست؟

در تعریف تولید محتوا باید بگوییم یک فرآیند برای ایجاد یک محتوا مناسب برای وب سایت است این محتوا با توجه به نیاز کاربران ساخته شده است و سعی شده است در آن علاوه بر رعایت متد های سئو ، رضایتمندی کاربران نیز لحاظ شود چرا که اگر در ایجاد محتوا تنها  به جنبه سئو نگاه کنیم قطعا نمی تواند برای کاربران مفید باشد و  خواننده به احتمال زیاد بعد از خواندن قسمت های اولیه محتوا  از خواندن ادامه محتوا خودداری خواهد کرد لازم به ذکر می باشد که بدانید اگر کابران به وب سایت شما مراجعه نمایند و محتوای شما مفید نباشد و اقدام به ترک وب سایت شما کنند این می تواند به ضرر وب سایت شما از جنبه سئو سایت نیز باشد چرا که در هوش مصنوعی گوگل که جدیدا سرکار آمده است مدت زمان قرار گرفتن کاربران در وب سایت نیز به عنوان یک فاکتور موثر در سئو در نظر گرفته می شود پس اگر کاربر بازدید کننده مدت کمی در وب سایت شما قرار بگیردو سپس وب سایت شما را ترک کند این می تواند به ضرر وب سایت شما باشد ، یکی از جنبه های مهم که باعث می شود کاربران سریع وب سایت شما راترک نمایند همین تولد محتوا ضعیف می باشد که متاسفانه بسیاری از مدیران وب سایت ها به آن توجه چندانی نمی کنند

 

نمونه تولید محتوای سئو شده

 

نمونه تولید محتوا سئو شده

فرآیند تولید محتوا برای کلمه کلیدی دوربین مدار بسته

1- موضوع مناسب برای تولید محتوا انتخاب کنید :سعی کنید قبل از ایجاد محتوا به این فکر کنید که کاربران به دنبال چه چیزی هستند و دنبال چه چیزی میگردند تا براساس نیاز های کاربران محتوا را ایجاد کنید لازم به ذکر می باشد برخی از افراد بدون توجه به نیاز کاربران ساخت محتوا را انجام می دهند و بعد از مدتی که چندین محتوا را در وب سایت خود قرار می دهند متوجه می شوند که محتوا نتوانسته است کارایی لازم را داشته باشد و هیچ بازدید کننده ای با استفاده از محتوای نوشته شده به وب سایت هدایت نشده است

>> یکی از دلایل این می باشد که به نیازهای کاربران بازدید کننده خود توجه نکرده اید

2- محتوای ارزشمند و به روز ایجاد نمایید : هنگامی که کاربران یک موضوع را در اینترنت جستجو می کنند این انتظار را دارند که یک محتوای ارزشمند که به روز و فراگیر می باشد را مشاهده کنند اگر محتوای تولید شده شما قدیمی باشد و همچنین دارای اطلاعات غلط باشد قطعا کاربری که کمی تخصص در آن حوزه دارد تشخیص خواهد داد که محتوا ارزش خواندن ندارد و در همان لحظه های نخست وب سایت را ترک خواهد کرد

 

3- محتوای همیشه سبز ایجاد کنید : محتوای همیشه سبز محتوایی می باشد که تاریخ انقضاء ندارد به عبارت دیگر این نوع از محتوا به گونه ای ایجاد شده است که همیشه می تواند برای کابران مفید باشد و در مورد یک دوره زمانی خاص نمی باشد مثلا تولید محتوا را برای قیمت دوربین می خواهم بنویسم  به جای قرار دادن تاریخ در عنوان و داخل محتوا بهتر است از عنوان “قیمت دوربین و چگونگی محاسبه”  آن استفاده کنم تا اینکه از یک عنوان مثل  “قیمت نصب دوربین مداربسته در سال 90” استفاده کنم چرا که  این محتوا  تنها برای سال 90 مفید خواهد بود و اگر کاربر سرچ کننده در صفحه نتایج گوگل  در عنوان وب سایت یا در محتوای آن وب سایت سال را مشاهده کند و زمان آن گذشته باشد قطعا محتوا را دنبال نخواهد کرد

 

4- در هنگام ایجاد محتوا سعی کنید از تاریخچه و همچنین آمار استفاده نمایید : خیلی از کاربران به تاریخچه و همچنین آمارها علاقه دارند و برایشان مهم می باشد که چقدر افراد از یک محصول و یا کالا استفاده می کنند به  طور مثال می توان بگوییم شرکت داهوا یک شرکت در زمینه تولید دوربین مداربسته می باشد که بیش از 50 درصد از فروش دوربین در بازار را به خود اختصاص داده است

 

5- سعی کنید از منابع بزرگ برای تولید محتوا استفاده نمایید :یکی دیگر از مواردی که می تواند روی خواننده تاثیر بگذارد این است که از منابع بزرگ با ذکر منبع استفاده کنید مثلا در ابتدا یا انتهای هر تولید محتوایی که انجام می دهید ذکر کنید که از چه منبعی یا وب سایت هایی استفاده کرده اید که محتوا را ایجاد نموده اید

 

6-با اقتدار تولید محتوا کنید : در برخی از مقالات دیده شده است که افراد از برخی از واژگان استفاده می کنند که برای کاربران مفید نمی باشد و قطعا روی آنها تاثیر بد خواهد گذاشت . برخی واژگانی که در برخی از محتوا ها دیده شده است  مثلا (شاید ، احتمالا ، به  طور صدرد صحیح نمی باشد و….) می باشد که این موارد قطعا می توان در دید کاربر تاثیر بد بگذارد سعی کنید محتوایی که ایجاد می کنید در مورد آن به  صورت صد درصد و قاطع سخن بگویید نه با احتمالات و شک و تردید

 

7-غلط های املایی و موارد نگارشی را نیز در نظر بگیرد : سعی کنید بعد از اینکه ایجاد محتوا تمام شد یکبار آن را از ابتدا تا انتها مطالعه فرمایید و در صورتی که غلط املایی دارد یا نگارش آن به  صورت مناسب نمی باشد آن را تصحیح نمایید غلط های املایی و شیوه بد نگارش نیز می تواند در دید کاربر خواننده تاثیر گذرا باشد

 

8-از کلمات کلیدی پر سرچ برای ایجاد محتوا استفاده نمایید : برای این منظور می توانید از ابزارهای مختلفی کمک بگیرد  مثلا می توانید همانند تصویر زیر کلمه دوربین مداربسته را در وب سایت https://keywordtool.io وارد کنید تا کلمات پر سرچ را به شما معرفی کند و سپس در قسمت های مختلف استفاده نمایید

پیدا کردن کلمه کلیدی

البته این تنها یکی از ابزارهایی می باشد که به ما نشان می دهد چه کلماتی را برای تولید محتوا انتخاب کنیم شما می توانید از ابزار های خود گوگل نیز استفاده کنید مثلا ابزار

Searches related to که در پایین نتایج گوگل قرار دارد مانند تصویر زیر

سفارش تولید محتوا

 همچنین می توانید به  صفحه اصلی گوگل بروید و در باکس جستجوگر آن کلمه مورد نظر را تایپ کنید تا کلمات پر سرچ را به شما پیشنهاد دهد مانند تصویر زیر

با بررسی کلمه دوربین مداربسته در ابزارهای بالا به این نتیجه می رسیم که می توان  روی موضوعات ی مانند :

  1. دوربین مداربسته مخفی
  2. نصب دوربین مداربسته
  3. دوربین مداربسته بیسیم
  4. دوربین مداربسته کوچک

کار کنیم البته کلمات دیگر نیز می تواند مفید باشد ما به عنوان نمونه تنها این کلمات را انتخاب کردیم پس یکی از 4 کلیدواژه بالا را انتخاب میکنیم و برای آن تولید محتوا را انجام می دهیم

 مطلب مرتبط با این موضوع : آموزش کامل پیدا کردن کلمات کلیدی

9-بعد از اینکه یک موضوع را انتخاب کردیم حالا نوبت به ایجاد عنوان مناسب برای آن می باشد سعی کنید عنوانی را که انتخاب می کنید عنوانی منحصر به فرد باشد و کاربر را قانع کند که روی لینک شما کلیک کنید لازم است بدانید که عنوان در نتایج موتورهای جستجوگر نمایش داده می شود و می تواند روی نرخ کلیک تاثیر گذار باشد

ایجاد contant

 

10-توضیحات مناسب برای هر مطلب و محتوا قرار دهید : دقیقا این توضیحات همانند عنوان مطلب در نتایج ظاهر می شود و می تواند روی انتخاب کاربران تاثیر گذار باشد پس سعی کنید تا جایی که می توانید در هنگام وارد کردن آن هنر خود را به کار بگیرد توضیحات  یا متا دیسکریپشن باید ~300 کاراکتر باشد

 توضیحات یا متا دیسکریپشن وب سایت

 

 

11-از یک تگ H1 برای نمایش موضوع اصلی استفاده نمایید : این تگ در برخی از سی ام اس های(مدیریت محتواها) رایج مانند جوملا و وردپرس به  صورت خودکار قرار داده شده است و  عنوان مطلب در آن قرار میگیرد پس به  صورت دستی نیازی به اضافه کردن آن نیست اما در سی ام اس های اختصاصی  در صورتی که به  صورت خودکار اضافه نشد باشد حتما یک مورد از این تگ را ایجاد نمایید لازم به ذکر می باشد در هر صفحه تنها یک تگ H1 باید وجود داشته باشد

 

12-از تگ های هدر دیگر نیز استفاده کنید : اگر محتوای ایجاد شده شما دارای زیر شاخه هایی  بود می توانید با استفاد از تگ های هدر دیگر H2,H3,H4,H5,H6 آنها را نیز تیتر کند و برای آنها توضیحاتی را ارائه دهید لازم به ذکر می باشد نحوه نوشتن تگ های هدر بسیار مهم می باشد

 

13-در محتوای خود از چندرسانه ای ها نیز کمک بگیرید : منظور از رسانه ها تصاویر ، فیلم ، صوت می باشد این رسانه های نیز می تواند علاوه بر اینکه به محتوای ایجاد شده شما زیبایی ببخشد به سئو سایت شما نیز کمک کند اگر رسانه که قرار می دهید ویدئو و صدا باشد قطعا می تواند مدت زمان بیشتری کاربر را در داخل صفحه قرار  دهد که این خود می تواند به سئو سایت شما کمک کند

 

14- خصوصیت ALT برای تصاویر استفاده نمایید : خصوصیت ALT یا خصوصیت جایگزین متن به جای عکس یک ویژگی برای تصاویر می باشد که می تواند یک توضیح در مورد عکسی باشد که در داخل مقاله خود قرار می دهید این توضیح می تواند برای موتورهای جستجوگر مهم باشد به عبارت دیگر خصوصیت ALT  از فاکتورهای مهم سئو سایت می باشد که مناسب برای قرار دادن کلمات کلیدی می باشد این خصوصیت یک ویژگی دیگر نیز دارد و آن این می باشد که زمانی که عکس به هر دلیل به نمایش در نیاید این توضیح نمایش داده می شود

 

15-محتوا را نه خیلی کم نه خیلی زیاد ایجاد کنید : در هر دو صورت محتوا نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد. اگر محتوای شما بسیار زیاد باشد قطعا کاربر حوصله خواندن آن را نخواهد داشت و با نگاه اول صفحه را خواهد بست و اگر محتوا بسیار کوتاه نیز باشد توسط خود گوگل ایندکس نخواهد شد پس سعی کنید محتوا ایجاد شده را نه خیلی زیاد و نه خیلی کم ایجاد نمایید در تصویر زیر میانگین طول محتوا های وب سایت ها برتر نمایش داده شده است

 

 

16- از لینک های داخلی استفاده نمایید : لینک های داخلی علاوه بر اینکه این فرصت را می دهد که کاربران از سایر مقالات شما استفاده کنند ، همچنین باعث می شود انکر تکست یا کلمه لینک داده شده نزد گوگل و سایر موتورهای جستجوگر  با ارزش شود . معمولا کلمات لینک داده شده کلماتی هستند که دارای اهیمت بالایی می باشد و ما در مورد آنها در یک صفحه توضیحاتی را ارائه داده ایم ، استفاده از لینک داخلی با کلمات کلیدی هر صفحه می تواند به کلمه کلیدی مد نظر شما نزد گوگل اعتبار دهد

 

17- محتوای خود را در شبکه ای اجتماعی به اشتراک بگذارید : بعد از اینکه محتوا را تولید کردید می توانید برای سرعت بخشیدن به ایندکس آن در گوگل و همچنین ارسال ترافیک از شبکه های اجتماعی به سمت وب سایت خود مقاله نوشته شده را در شبکه های اجتماعی قرار دهید

 مطلب مرتبط با این موضوع : چگونه سرعت ایندکس مطالب را بالا ببریم

 

 

سوالات مهم در زمینه تولید محتوا

آیا تولید محتوا نیاز به تجربه و تخصص خاصی دارد ؟

بله امروزه با آمدن تجارت الکترونیک و بحث سئو وب سایت و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، تلگرام و…. بحث تولید محتوا بسیار داغ شده است تولید محتوا مانند سایر رشته و تخصص ها نیازمند تجربه می باشد و هر فردی نمی تواند در این زمینه موفق باشید به طور کلی فردی می تواند در این زمینه موفق شود که بتواند نیاز کاربران را بشناسد و براساس نیازهای کاربران تولید محتوا کند

 

بازار کار تولید محتوا چگونه می باشد ؟

امروزه کمتر کسی در این زمینه اگر توانمندی خوبی داشته باشید بیکار است شما اگر علاقه به تولید محتوا دارید و می خواهید به عنوان تولید کننده محتوا در شرکت های مختلف کار کنید باید بدانید اگر به خوبی این حرفه را یاد بگیرد می تواند دستمزد خوبی داشته باشد

 

آموزش تولید محتوا چگونه است ؟

اگر قصد دارید در زمینه تولید محتوا وارد شوید و در این زمینه فعالیت کنید ابتدا شما باید این حرفه را یاد بگیرد راه های مختلفی برای حرفه ای شدن در این زمینه وجود دارد شما می توانید نمونه های موفق در این زمینه را در نتایج گوگل مشاهده کنید و بررسی کنید چرا این نمونه محتوا ها رتبه گرفته اند یا می تواند در دوره های آموزشی که تحت دوره سئو یا تولید محتوا برگزار می شود شرکت نمایید و اطلاعات مناسبی را بدست آورید

 

قیمت تولید محتوا چگونه است ؟

قیمت تولید محتوا به فاکتورهای مختلفی بستگی دارید اگر شما نیازمند محتوا هستید باید بدانید که مواردی از جمله تعداد کاراکتر ها و یا تعداد کلمات در محتوا ، موضوع ، سختی موضوع ، منبع موضوع که می تواند وب سایت فارسی یا انگلیسی باشد و… می تواند در قیمت ایجاد محتوا تاثیر گذار باشد البته یک موضوع دیگر نیز می تواند در قیمت محتوای تولید شده تاثیر گذار باشد و آن این است که فرد دارای تجربه باشد یا نه ، معمولا شرکت هایی که دارای تجربه هستند و در این زمینه در حال فعالیت می باشند هزینه های بالاتری نسبت به یک فرد کم تجربه دریافت می کنند

 

 سفارش تولید محتوا

اگر نیازمند سفارش تولید محتوا می باشد می توانید سفارش خود را برای ما ارسال کنید تا مناسبترین مقاله را برای شما ایجاد کنیم این گروه با داشتن نمونه کارهای مختلفی که در زمینه تولید محتوا دارد قطعا می تواند به شما برای ایجاد یک محتوای مناسب کمک کننده باشد لازم به ذکر می باشد که قیمت تولید محتوا با توجه به موضوع و همچنین برخی از فاکتورهای دیگر قابل محاسبه می باشد

این نوشته در seo ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×