اگر می خواهید تجارت شما موفقیت آمیز باشد ، برند تجاری قابل را باید مورد توجه قرار بدهید ، آیا برندینگ اینقدر مهم است؟ چه چیزی در بر دارد؟ و چگونه تجارت خود را برندینگ کنیم تا برای مشتری مناسب باشد ؟ در این مقاله  ما می خواهیم برند تجاری را بررسی کنیم و اینکه چگونه کسب و کار شما می تواند با برندینگ شدن موفقیت بیشتری را بدست بیاورد

برندینگ چیست

برندینگ در واقع مجموعه ای از اقدامات می باشد که فرد و شرکت ها برای معرفی و شناخته شدن  برند خود مورد استفاده قرار می دهید برندینگ از سال 350 میلادی وجود داشته است و از کلمه “Brandr” به معنی “سوختن” در زبان نورس باستان گرفته شده است. در دهه 1500 به معنای علامتی بود که دامداران برای نشان دادن مالکیت استفاده می کردند و  بر روی گاوهای خود قرار می دادند با این حال امروزه برندینگ چیزی فراتر از یک نگاه یا یک آرم یا لوگو تجاری است. در واقع این نشان دهنده واکنش احساسی است که یک شرکت می تواند در  مشتریان خود ایجاد کند.نام تجاری یا برند شما مجموعه برداشت هایی است که مردم درباره شرکت شما دارند. اما برندینگ مجموعه اقداماتی است که شما برای پرورش آن برند انجام می دهید.به عبارت دیگر  برند شما یک اسم است  اما برندینگ یک فعل است وقتی برند طراحی می کنید  این برندینگ است. وقتی نام تجاری خود را توسعه می دهید  این برندینگ است. هنگامی که با تیم بازاریابی خود برای ایجاد یک ایده تبلیغاتی همراه می شوید این برندینگ است.

هر اقدامی برای شکل دادن به برند خود انجام دهید ، به طور خلاصه برندینگ نامیده می شود

 

چرا برندینگ اینقدر مهم است؟

چون به شما کمک می کند تا از رقابت متمایز شوید مهم نیست که چه نوع شرکتی دارید و در  چه صنعتی فعالیت می کنید و یا چه مشتری را دنبال می کنید !!! اگر شغل دارید ، رقابت جدی خواهید داشت برندینگ به شما کمک می کند راه های متفاوت ، خاص و منحصر به فرد بودن را تعیین کنید. و این به مشتریان شما نشان می دهد که چرا باید به جای رقبای شما با شما کار کنند.

نام تجاری ایجاد ارتباط است

شناخت برند را ایجاد می کند. اگر می خواهید یک برند موفق بسازید باید شناخته شوید. مارک با برند مناسب  به شما کمک می کند سبک متمایزی را ایجاد کنید و باعث افزایش شناخت برند شما در بازار می شود.یک تجربه سازگار با نام تجاری را برای مشتریان خود ایجاد می کند. برای موفقیت در کسب و کار شما  باید تجربه ای ثابت برای مشتریان خود فراهم کنید ، هرچند آنها با برند شما تعامل داشته باشند فرقی نمی کند از چه روشی این می تواند از طریق وب سایت شما ، چه در یک رویداد حضوری یا با دنبال کردن حساب های رسانه های اجتماعی شما باشد

برقراری ارتباط با مخاطبان شما و تبدیل آنها به مشتریان وفادار یکی از اهداف برندینگ  می باشد .موفق ترین مشاغل ، مشاغلی هستند که ارتباط عاطفی با مخاطبان خود ایجاد می کنند. این ارتباط عاطفی همان چیزی است که چشم انداز را به مشتری و مشتری را به یک علاقه مند به برند تبدیل می کند. استراتژی های مختلف برندینگ  می توانند به شما کمک کنند در سطح عمیق تری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و احساس وفاداری به برند خود را ایجاد کنید.

 

 

دستورالعمل و تکنیک های برندینگ  چیست؟

اینها عناصر برندینگ  هستند که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد  تا شما بتوانید درک کنید که کسب و کار شما توسط مشتریان چیست:

  • بیانیه ماموریت و ارزش های تجاری. بیانیه ماموریت و ارزش های تجاری شما پایه و اساس برند شما هستند. مأموریت خود را مغز عملیات بدانید – بیانیه ای کوتاه و مختصر که وضعیت و هدف فعلی سازمان شما را مشخص می کند را ایجاد نمایید .در همین حال  چشم انداز شرکت شما قلب آن است ، و یک عکس لحظه ای الهام بخش و انگیزشی از آنچه در بلند مدت به دست می آورید  را ارائه می دهد.
  • دستورالعمل های تجاری با بیانیه مأموریت و چشم انداز به عنوان ستون های سازمان شما : استراتژی نام تجاری شما شامل همه چیز در این بین است. این به صورت دستورالعمل های برندینگ خواهد بود. این دستورالعمل ها در یک سند گنجانده شده است که اهداف تجاری شما را منعکس و پشتیبانی می کند ، شما را از رقبا متمایز می کند الگویی را برای تصمیم گیری ارائه می دهد و ایده هایی را برای فعالیت های آینده بازاریابی ایجاد می کند. این همچنین شامل تمام عناصر سبک تجاری مارک تجاری شما ، از جمله پالت رنگ ، قلم ها ، و طرح کلی صدای نام تجاری شما خواهد بود.
  • لوگو. لوگو در واقع چهره شرکت شماست و بدون شک طراحی لوگو مهمترین مارک تجاری شماست که برای تجارت خود انجام می دهید. در طول فرایند طراحی  به این فکر کنید که شما به عنوان یک برند چگونه می خواهید توسط مشتریان خود درک شوید. برای هدایت استراتژی طراحی خود از آن استفاده کنید.
  • سایت اینترنتی. طراحی وب سایت شما نیز یک مرحله کلیدی برای نام تجاری است. وب سایت شما املاک و مستغلات دیجیتال برند شما است و هنگام مراجعه مشتریان ، باید از نظر بصری جذاب باشد ، استفاده از آن آسان باشد و از همه مهمتر بازتاب آن شخص به عنوان یک برند است.

 

سئو سایت چیست

 

یک برندمنحصر به فرد می تواند با ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبا و کمک به شما برای جذب و حفظ مشتری با هزینه بسیار کم  تأثیر زیادی بهبود کسب و کار شما داشته باشد. در تجارت الکترونیکی ، جایی که شرکت های جدید  هر روز در حال ظهور هستند ، یک مارک تجاری تاسیس شده می تواند سرمایه ای بی بدیل در آوردن مشتری و تولید سود باشد.صرف نظر از اینکه شما برای ساختن یک برند جذاب ، وقت و تلاش خود را صرف می کنید یا به آن توجهی ندارید ، تجارت شما هنوز یک مارک تجاری دارد. با این حال ، ممکن است کاملا متفاوت از چگونگی قصد شما برای دیده شدن باشد.

با ساخت دقیق برند خود از طریق  روابط ، پیام های بازاریابی و دارایی های تصویری ، این فرصت را دارید که به انتظارات مشتریان خود شکل دهید و یک پیوند منحصر به فرد ایجاد کنید که فراتر از رابطه خرید و فروش باشد.

مارک خوب استراتژیک است ، در حالی که بازاریابی تاکتیکی است. هنگامی که اهداف بالاتری را تعیین می کنید و وعده نام تجاری خود را به وضوح مشخص می کنید ، می توانید شروع به تهیه یک طرح بازاریابی کنید که در جهت دستیابی به آن اهداف باشد.

نام تجاری فرایند پیچیده ای است که نیاز به برنامه ریزی دقیق و رویکرد حساب شده دارد. در حالت ایده آل ، شما باید قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین خود ، استراتژی مارک تجاری خود را تنظیم کنید تا از کار معکوس در تلاش برای هم تراز کردن فروشگاه خود با انتظارات مشتری جلوگیری کنید.

مشتریان خود را درک کنید. برای برقراری ارتباط موثر ، باید عناصری را که بر مشتریان هدف شما تأثیر می گذارند شناسایی کرده و بر استفاده از آنها تمرکز کنید. اونها چی دوست دارن؟ چه چیزی آنها را تحریک و جذب می کند؟ آنها از برند شما چه چیزی را دوست دارند؟

شخصیت برند خود را تعریف کنید. یک شخصیت تجاری ، شخصیت شغلی شماست که در آن تجربیات مشتری را ارائه خواهید داد. تحت تأثیر بینش هایی که شما می توانید در مورد مشتریان هدف خود جمع کنید ، تأثیر خواهد پذیرفت. چه لحنی از صدا متناسب این مخاطب خواهد بود؟ کدام نوع زبان بیشترین تأثیر را خواهد داشت؟ چه تصاویری توجه آنها را به خود جلب خواهد کرد.

تجربه مشتری را اصلاح کنید. اگرچه شما بر احساس مشتری در نهایت در مورد نام تجاری شما کنترل کمی دارید ، اما باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که هر تعامل و نقطه لمسی با مشتریان خود مطابق با وعده برند شما بوده و از دستورالعمل های تجاری شما پیروی می کند.

این نوشته در marketing ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×