چهار حوزه کلیدی سئو که صاحبان سایت باید در نظر بگیرند عبارتند از:

  • سئوی فنی: محتوای شما تا چه حد می تواند توسط موتورهای جستجوگر دیده و ایندکس شوند
  • محتوا: داشتن مرتبط‌ترین و بهترین پاسخ‌ها به سؤال یک مشتری بالقوه.
  • سئو  داخلی: بهینه سازی محتوا و HTML شما.
  • سئو خارجی : ایجاد قدرت برای افزایش اعتماد و رتبه بندی.

با کار روی این چهار ستون سئو، می توانید دید، ترافیک و تعامل خود را از جستجوی ارگانیک بهبود بخشید.

 

چهار ستون کلیدی سئو

 

چهار ستون کلیدی سئو

سئو فنی

سئو فنی می تواند کمی دلهره آور به نظر برسد. اما به آن نیاز دارید تا مطمئن شوید موتورهای جستجو می توانند محتوای شما را بخوانند و سایت شما را کشف کنند.

بیشتر این موارد توسط سیستم مدیریت محتوایی که استفاده می‌کنید انجام می‌شود، و کنسول جستجوی Google می‌تواند به شما در درک ساختار فنی سایتتان کمک کند.

زمینه های اصلی که در اینجا باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • خزیدن: آیا یک موتور جستجو می تواند سایت شما را پیدا کند؟
  • ایندکس: آیا مشخص است که موتور جستجو چه صفحاتی را باید ایندکس کند؟
  • موبایل: آیا سایت شما یک تجربه تلفن همراه قوی ارائه می دهد؟
  • سرعت: آیا صفحات وب شما در موبایل، دسکتاپ و فراتر از آن سریع بارگذاری می شوند؟
  • فناوری: آیا وب سایت شما برای موتور جستجو مناسب است؟
  • سلسله مراتب: آیا محتوا برای کمک به دسته بندی سازماندهی شده است؟

اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید که از وردپرس (یا یک CMS مشابه) برای وب سایت خود استفاده می کنید، سئو فنی باید چیزی باشد که می توانید به سرعت لیست خود را بررسی کنید. اگر یک وب سایت بزرگ و سفارشی با میلیون ها صفحه دارید، سئو فنی بسیار مهم تر (و دردسرساز) می شود.

در سال 2024 و بعد از آن، بسیاری از آنچه “سئوی فنی” است در واقع بخشی از وب سایت و CMS شما است. نکته کلیدی این است که با توسعه دهنده ای همکاری کنید که اصول سئو را درک کرده و وب سایتی را برای شما بسازد که SEO پسند و به درستی پیکربندی شده باشد. انجام این کار باید شما را به سمت سئوی موثر هدایت کند.

توجه: اگر یک کسب و کار کوچک یا خرد هستید، زیاد روی این موضوع وسواس نداشته باشید یا احساس نکنید که باید همه چیز را کامل کنید. ما هنوز سایت های زیادی را می بینیم که اساساً همه کارها را اشتباه انجام می دهند و رتبه خوبی دارند، بنابراین تمام تلاش خود را بکنید!

 

سئو داخلی

هنگامی که سئوی فنی شما در مکان خوبی قرار گرفت، باید محتوای سایت خود را بهینه کنید از مهمترین نکات برای سئو سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • تحقیق کلمات کلیدی: زبان مخاطب هدف خود را درک کنید.
  • URL مناسب: اطمینان حاصل کنید که هر URL ساده و توصیفی است.
  • عنوان صفحه: از کلمات کلیدی به طور طبیعی در عنوان صفحه استفاده کنید.
  • توضیحات متا: توضیحات متا را مانند نسخه تبلیغاتی برای بهبود نرخ کلیک ایجاد کنید.
  • بهینه سازی محتوا: از کلمات کلیدی و تغییرات در کپی صفحه خود استفاده کنید.
  • تجربه کاربری (UX): اطمینان حاصل کنید که استفاده و پیمایش سایت شما لذت بخش است.
  • فراخوان‌های قوی برای اقدام: دانستن کارهای بعدی را برای کاربران خود آسان کنید.
  • نشانه گذاری داده های ساختاریافته: به گوگل کمک کنید محتوای شما را درک کند.

 

 

محتوا

محتوا پادشاه است. این یک ضرب المثل است که کاملا درست است؟

به نوعی درست است وب سایت شما فقط یک بسته بندی برای محتوای شماست.
محتوای شما به مشتریان بالقوه می‌گوید که چه کاری انجام می‌دهید، کجا آن را انجام می‌دهید، برای چه کسی این کار را انجام داده‌اید و چرا کسی باید از کسب و کار شما استفاده کند.
و اگر باهوش هستید، محتوای شما باید فراتر از این عناصر آشکار بروشور باشد و به مشتریان احتمالی شما کمک کند تا به اهداف خود دست یابند.

سئو برای هر نوع محتوا از طرق مختلف مهم است. سئو اغلب در مورد محتوای معتبر مانند مطالعات موردی و بررسی ها فراموش می شود، اما در دنیای E-E-A-T، این یک فرصت از دست رفته است.

اطمینان حاصل کنید که تاکتیک های سئوی شما با استراتژی کلی سئو شما هماهنگ است. ما هنوز رویکردهای بسیار زیادی را برای سئو مشاهده می کنیم، جایی که مشاغل محلی به آژانس های پرداخت پرداخت می کنند یا از ابزارهای هوش مصنوعی برای انتشار پست های وبلاگی استفاده می کنند که هرگز رتبه بندی نمی شوند.

محتوایی ایجاد کنید که به مشتریان شما کمک کند یا شما را پیدا کنند یا شما را انتخاب کنند و روی بهینه سازی آن تمرکز کنید.

 

 

سئو خارجی

در نهایت، تمام رودخانه های SEO به این یک نقطه می رسند: اتوریتی.

ایجاد اقتدار شما، از نظر تاریخی، تماماً مربوط به ایجاد لینک بود،اتوریتی هنوز برای ایجاد رتبه بندی های ارگانیک قوی بسیار مهم است و بخشی از رویکرد E-E-A-T است. با این حال، این می تواند سخت ترین بخش سئو برای درست کردن آن باشد.

بهترین روشی که تا به حال برای توصیف طرز فکر درست ایجاد لینک دیده ام، توسط اریک وارد بزرگ نوشته شده بود: «آنچه را که باید متصل شود وصل کنید».

اغلب، این بدان معناست که برای افزایش تلاش‌های ایجاد لینک فراتر از تاکتیک‌های واضح، باید چیزی ایجاد کنیم که شایسته پیوند باشد. شما پیوندهایی دارید که در آنها منطقی است که پیوند داشته باشید. ساده.

ویکی‌پدیا میلیون‌ها پیوند دارد، با این حال من تقریباً مطمئن هستم که آنها هرگز هیچ پیوندسازی انجام نداده‌اند. این به این دلیل است که آنها مجموعه ای از محتوای مفید دارند که پیوند داده می شوند. اینها پیوندهای واقعی و طبیعی هستند که صفحه پیوند را غنی می کنند، زمینه بیشتری را فراهم می کنند و به عنوان بافت پیوندی واقعی این دنیای ابرپیوندی که ما در آن زندگی می کنیم عمل می کنند.

این نوع پیوند طبیعی باید ستون فقرات تلاش های شما برای ایجاد پیوند باشد. این ممکن است به این معنی باشد که شما باید محتوای سایت خود را دوباره مرور کنید و ابتدا چیزی با ارزش ایجاد کنید، اما اگر بتوانید آن را ثابت کنید، در نیمه راه هستید.

هر استراتژی لینک بیلدینگ ایمن و مقیاس پذیر باید بر اساس این طرز فکر ساخته شود.

 

 

خلاصه

سئو وقتی به چهار ستون اصلی تقسیم شود قابل مدیریت تر می شود.

سئو فنی تضمین می کند که موتورهای جستجو می توانند به درستی سایت شما را بخزند و ایندکس کنند.

بهینه سازی عناصر روی صفحه، سرنخ های مفیدی را برای موتورهای جستجو در مورد ارتباط و سلسله مراتب فراهم می کند.

سرمایه گذاری زمان و منابع برای محتوای مفیدی که به سوالات مشتریان شما پاسخ می دهد و تخصص شما را ایجاد می کند، زمینه را برای رتبه بندی فراهم می کند.

اتخاذ یک رویکرد استراتژیک و در عین حال معتبر برای ایجاد قدرت خارجی، جایگاه سایت شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد در موضوعات مرتبط تقویت می کند.

اطمینان حاصل کنید که اهداف سئو واضحی را ایجاد کرده اید و KPIهای عملکرد خود را برای بهبود مستمر در این چهار ستون دنبال کنید.

 

منبع : https://searchengineland.com

این نوشته در seo ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×