سئو خارجی چیست؟
سئو خارجی به تکنیکهایی خارج از وب سایت که برای بهبود موقعیت وب سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERPs) می باشد اشاره میکند. بسیاری از افراد برای سئو خارجی تنها لینک سازی میکنند اما این به تنهایی کافی نیست بلکه روشهای دیگری نیز برای سئو خارجی و ارتقای جایگاه وبسایت در نتایج موتورهای جستجو وجود دارد .
بهینهسازی موتور جستجو اصطلاحی است که برای توضیح مجموعهای از فرآیندها با هدف بهینهسازی وبسایت در موتورهای جستجو به کار میرود. سئو نهتنها برای گرفتن بازدیدکنندگان از موتورهای جستجو برای سایت شما مهم است، بلکه راهی برای بهبود تجربه کاربری و افزایش اعتبار سایت شماست. موتورهای جستجو برای تعیین اینکه کدام صفحات در فهرست ایندکس آنها قرار بگیرند و همچنین ترتیب قرارگیری آنها در نتایج موتورهای جستجو چگونه باشد، از الگوریتمهای پیچیده استفاده میکند.
انواع سئو
سئو داخلی
سئو داخلی به تنظیماتی اشاره دارد که در داخل وب سایت باید صورت بگیرد و شما باید موارد را در داخل وب سایت خود رعایت کنید تا برای موتورهای جستجو بهینه شوند. مهمترین نکات سئو داخلی عبارتاند از:
- داشتن عناوین و توضیحات بهینهسازی شده
- URL با ساختار مناسب
- ناوبری کاربرپسند (بردکرامب، نقشههای کاربر)
- لینکهای داخلی بهینهسازی شده
- فرمت متن (استفاده از 1h، 2h، بولد و …)
- بهینهسازی تصویر (اندازه تصویر، انتخاب نام مناسب تصویر، استفاده از تگ ALT)
- صفحه 404 کاربر دوستانه
- بارگذاری سریع صفحات
- صفحات موبایل فرندلی
- محتوای بروز و باکیفیت (این همیشه مهمترین عامل در سئو است!)
- لینکهای خارجی (بدون لینکهای شکسته یا لینک به سایتهای “بد”)
بیشتر بخوانید : آموزش کامل سئو داخلی یا سئو on page
سئو خارجی
برخلاف سئو داخلی، سئو خارجی به فعالیتهایی اشاره دارد که شما میتوانید در خارج از سایت انجام دهید تا رتبه سایت شما بهبود پیدا کند . مهمترین آنها عبارتاند از:
برخلاف صفحه جستجو درون صفحه، SEO Off-page اشاره به فعالیتهایی دارد که میتوانید خارج از وبسایت خود انجام دهید. که مهمترین آنها عبارتاند از:
- لینک سازی
- بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی
- بوکمارک شبکههای اجتماعی
فرق سئو داخلی و خارجی
در تعارف بالا یک اشاره به تفاوت این دو نوع بهینه سازی سایت داشتیم و در کل تفاوت این دو نوع سئو نیز همان می باشد یعنی سئو داخلی مجموعه ای از فاکتورهای می باشد که تنها در داخل وب سایت و توسط یک کاربر تولید محتوا و برنامه نویس صورت می گیرد اما سئو خارجی توسط یک کاربر در خارج از وب سایت صورت میگیرد لازم است بدانید هر دو نوع صورت دارای اهیمت بالایی می باشد و تنها توجه به یکی از انواع سئو(سئو داخلی و سئو خارجی) نمی تواند به شما برای رسیدن به رتبه های برتر و صفحه اول گوگل کمک کند
در آموزش های قبلی نیز اشاره کردیم که سئو بستگی بسیار شدیدی به دو فاکتور لینک که سئو خارجی می باشد و همچنین تولید محتوا که سئو داخلی می باشد دارد این تنها یک مثال از مهم بودن این دو نوع سئو می باشد
چرا سئو خارجی مهم است؟
موتورهای جستجو سالهاست تلاش کردهاند تا راهی برای یافتن بهترین نتایج جستجوها پیدا کنند.برای رسیدن به این هدف آنها عوامل فاکتورهای سئو داخلی سایت (که در بالا شرح دادهشده است)و برخی عوامل دیگر مانند کیفیت و سئو خارجی را در نظر میگیرند.
سئو خارجی باعث می شود که موتوهای جستجوگر وب سایت را بهتر درک کنند و سریعتر آن ار پیدا و در دیتابیش خود قرار دهند
مزایای استفاده از سئو خارجی سایت چیست؟
اگر استراتژی سئو خارجی به درستی انجام شود می تواند برای سایت شما مزیت های زیادی را به ارمغان بیاورد که در ادامه با برخی از آنها آشنا خواهید شد
افزایش رتبهبندی: وبسایت در نتایج موتورهای جستجو بالاتر خواهد بود و این به معنای ترافیک بیشتر وبسایت میباشد.
افزایش رتبه صفحه (PageRank): رتبه صفحه یک عدد بین 0 تا 10 است که نشاندهنده اهمیت یک وبسایت در گوگل است. این سیستم توسط لری پیج و سرگئی برین (بنیانگذاران گوگل) اختراعشده است. PageRank امروز تنها یکی از 200 عاملی است که گوگل برای رتبهبندی وبسایتها از آن استفاده میکند.
قرار گرفتن در معرض دید بیشتر:اگر وب سایت شما رتبه بالاتری کسب نماید می تواند ترافیک بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد
رو شهای سئو خارجی
لینک سازی
لینک سازی ( بک لینک )محبوبترین و مؤثرترین روش برای سئو خارجی است. اساساً با ایجاد لینکهای خارجی به وبسایت شما رتبهی وبسایت شما افزایش می یابد و میتوانید نسبت به رقبای خود موفقتر باشید.
بهعنوانمثال، اگر کسی این مقاله را دوست داشته باشد از وبسایت یا وبلاگ خود به آن لینک می دهد. این بیانگر این است که به اطلاع موتورهای جستجو میرساند که این صفحه اطلاعات خوبی دارد.
در طول سالها، مدیران وب سعی در ایجاد لینک به وبسایتهای خود برای رتبهبندی بالاتر و راههایی برای افزایش تعداد لینکها دارند که محبوب ترین این روش های عبارتند از :
امضاهای انجمن: بسیاری از افراد در انجمنها تنها با هدف لینک دادن به وبسایت خود اظهارنظر میکنند.
لینک نظر: به مفهوم امضای انجمن است جایی که شما در وبسایت و یا وبلاگ دیگر با هدف دریافت لینک بازگشتی نظر گذاشتهاید. و همچنین میتوانید به جای استفاده از نام واقعی خود از کلمات کلیدی استفاده کنید.
فهرست مقالات: شما با انتشار مقالات خود در دایرکتوری های مقاله میتوانید تعدادی بک لینک های خود را افزایش دهید
دایرکتوریهای دارای محتوا اشتراکی: وبسایتها مانند hubpages و infobarrel به شما اجازه انتشار مطالب را میدهند و در عوض شما نیز باید چند لینک در وب سایت خود از آن وب سایت ها قرار دهید
طرح تبادل لینک: بهجای تلاش برای انتشار محتوا، شما میتوانید با سایر مدیران وب تبادل لینک کنید. بهعبارتدیگر، من میتوانم به وبسایت شما لینک بدهم و شما هم میتوانید همین کار را انجام دهید. در برخی موارد میتوانید با لینک سهجانبه مبادلات پیچیدهتری انجام دهید: از وبسایت من به وبسایت شما لینک داده میشود، اما به وبسایت من از وبسایت دیگری لینک داده میشود.
رسانههای اجتماعی
رسانههای اجتماعی بخشی از سئو خارجی هستند، این روش یک روش مفید برای دریافت بک لینک می باشند لازم به ذکر است که تقریباً تمام لینکهایی که از سایتهای رسانههای اجتماعی دریافت میکنید بهصورت نوفالو هستند، اما این به این معنا نیست که آنها هیچ ارزشی ندارند.
اما تنها مزیت استفاده از بکه های اجتماعی دریافت بک لینک نمی باشد چرا که این روش سئو خارجی خود دارای مزیت های بیشتری می باشد که از مهمترین مزیت های می تواند به موارد زیر اشاره کرد
افزایش سرعت ایندکس مطالب
اگر شما لینک مطالب وب سایت خود را در شبکه های اجتماعی قرار دهید قطعا می توانید به سرعت ایندکس مطالب خود کمک کنید این شبکه های با توجه به اینکه دارای سرعت ایندکس بالایی می باشند می تواند به شما این کمک را بکند تا سرعت ایندکس مطالب وب سایت شما نیز بالا ببرید این روش برای افرادی که سایت آنها دارای سرعت پایینی می باشد بسیار مفید است
افزایش بازدید کننده وب سایت
بعد از موتورهای جستجوگر شبکه های اجتماعی منبع ترافیک می باشد . اگر شما می خواهید وب سایت خود یا مطلب ایجاد شده از وب سایت خود را در معرض ترافیک بیشتری قرار دهید می توانید لینک آن مطلب یا وب سایت را در داخل شبکه های اجتماعی قرار دهید ، این کار باعث می شود ترافیک وب سایت شما به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند لازم به ذکر می باشد شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی زیادی وجود دارد که می توانید در آنها فعالیت کنید
بوک مارک شبکههای اجتماعی
بوک مارک شبکههای اجتماعی مانند گذشته بسیار محبوب نیستند و زیاد استفاده نمیشود، اما هنوز هم بهعنوان راهی خوب برای دریافت ترافیک برای وبسایت شما هستند. با توجه به جایگاه وبسایت خود میتوانید از وبسایتهایی مانند reddit.com، stumbleupon.com، scoop.it و delicious.com برای تبلیغ محتوای خود استفاده کنید.
ساخت ویدئو
یکی از روش های سئو خارجی که این چند سال نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از شرکت ها نیز به دنبال آن می باشند ساخت ویدئو آموزشی یا تبلیغاتی از محصول یا خدماتی است که فرد یا شرکت ارائه می دهید ، شرکت ها و افراد با سختن ویدئو و فیلم از محصول یا خدماتی که ارائه می دهند و پخش کردن آن در شبکه های اجتماعی می توانند علاوه بر افزایش بازدید وب سایت خود به برندینگ کردن وب سایت خود نیز کمک کنند شما می توانید فیلم ساخته شده در در سایت های مختلفی که به صورت رایگان برای اشتراک گذاری می باشد نیز به اشتراک بگذارید
نتیجه:
سئو خارجی به اندازه سئو داخلی اهمیت دارد اگر میخواهید از نظر سئو سایت شما سایت موفقی باشد، باید هر دو را انجام دهید. اگر قصد لینک سازی دارید آسانترین راه را انتخاب نکنید سعی کنید لینکهای بااعتبار و ارزشمندی از سایتهای دیگر داشته باشید مهم نیست چه تعداد لینک داشته باشید بلکه داشتن لینک باکیفیت حائز اهمیت است.
درگذشته، شما به راحتی میتوانستید هزاران لینک و با رتبه بالاتر دریافت کنید، اما در حال حاضر شما باید بیشتر از گذشته تلاش کنید. توصیه ما این است که در ابتدا تمام تلاش خود را برای داشتن یک وبسایت عالی انجام دهید آن را بهدرستی تبلیغ کنید و از روشهای لینک سازی طبیعی برای لینک سازی استفاده کنید.
منبع : www.reliablesoft.net