سئو داخلی هنر یک متخصص سئو برای قرار دادن  فاکتورهایی می باشد که باید در داخل یک وب سایت قرار داده شود تا وب سایت بتواند برای موتورهای جستجوگر و  افراد بازدیدکننده از وب سایت جذاب و قابل فهم تر باشد. شما با سئو داخلی به موتورهای جستجوگر  و افراد بازدید کننده کمک می کنید تا بهتر ساختمان محتوایی وب سایت شما را پیدا ، درک و جمع آوری کنند . اگر چه تمرکر اصلی روی سئو داخلی بیشتر محتوا می باشد اما فاکتورهایی به غیر از محتوا نیز وجود دارند که می توانند به سئو داخلی وب سایت شما بسیار کمک کننده باشد و در صورتی که به آنها توجه نشود ممکن است نمره خوبی برای سئو داخلی وب سایت شما توسط موتورهای جستجوگر و افراد بازدیدکننده در نظر گرفته نشود . با ما همراه باشید تا به صورت کامل شما را با این فاکتورها آشنا کنیم

 

ویدئو آموزش کامل سئو داخلی

سئو داخلی چیست ؟ on page seo چیست

سئو داخلی چیست

On page seo سئو داخلی به مجموعه اقداماتی گفته می شود که در داخل وب سایت صورت می گیرد تا وب سایت ما برای دریافت رتبه در موتورهای جستجوگر بهینه شود ، بهینه سازی کد ها  ، بهینه سازی فایل های مهم مانند فایل robots.txt  و فایل نقشه سایت  و بهبود تصاویر و فایل های چند رسانه ی و…… تنها بخشی از سئو داخلی به حساب آورده می شود . فاکتورهای سئو داخلی چندین برابر سئو خارجی می باشد اما این دلیلی برای برتر بودن سئو داخلی نسبت به سئو خارجی نیست و هر دو این فاکتورها برای بهبود رتبه وب سایت مهم می باشند اینکه که تنها روی برخی از فاکتورها تمرکز کنیم یعنی فقط روی سئو داخلی یا فقط روی سئو خارجی  کار کنیم یک اشتباه بزرگ می باشد که متاسفانه توسط برخی از افراد نیز مدنظر گرفته می شود

مطلب پیشنهادی برای مطالعه شما : معرفی 200 فاکتور سئو سایت

معرفی فاکتورهای سئو داخلی سایت

1-تولید محتوا

محتوا مهمترین فاکتور سئو می باشد بی شک هر فرد متخصص سئو با اهمیت این فاکتور آشنا می باشد و می داند که تولید محتوا اگر به درستی انجام گیرد می تواند تا حد زیادی به سئو سایتش کمک کند. با توجه به اهمیت این فاکتور به آن لقب پادشاه سئو داده اند پس اگر می خواهید در بهینه سازی سایت موفق باشید باید روی این فاکتور بسیار تمرکز کنید و تا جایی که می توانید برای بهبود این فاکتور وقت بگذارید و محتوایی را ایجاد نمایید که بتواند برای کاربران جذاب و خواندنی باشد

شما برای ایجاد محتوا ابتدا باید نیازهای کاربران را پیدا کنید و سپس اقدام به تولید محتوا نمایید ، نیازهای کاربران در واقع همان کلید واژه های و کلمات کلیدی می باشند( ابزارهای  پیدا کردن کلمات کلیدی ) که شما می توانید با استفاده از روش های مختلف آنها را به دست اورید

در درجه اول سعی کنید محتوا را به قصد رضایت کاربر تولید کنید و نه به قصد رتبه گفتن و سئو بهتر .متاسفانه بسیاری از افراد به قصد سئو تولید محتوا می کنند که با توجه به نادیده گرفتن نیازهای کاربران مورد توجه افراد بازدید کننده قرار نمیگیرند و در همان لحظاهای ابتدایی مطالعه محتوا ، بازدید کننده از خواندن آن صرف نظر می کند

یک سوال مهم که در مورد تولید محتوا برای اکثر افراد جای سوال دارید این است

آیا تعداد کارکتر محتوای تولید شده مهم می باشد؟

طول محتوا قطعا مهم می باشد و با کمی جستجو قطعا متوجه خواهید شد که محتواهایی که دارای طول بیش از 1500 کارکتر یا 2000 کارکتر می باشند بهتر رتبه گرفته اند تا محتواهایی که زیر 100 کاراکتر هستند  اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که محتوای تولید شده باید عمیق و به دور از محتوا غیر مفید باشد و از طول دادن محتوا یا  قرار دادن پارگراف های بی ارزش در محتوا خودداری کنید چرا که این کار باعث می شود که کیفیت محتوا پایین بیاید و کاربر خواننده در همان لحظه های ابتدایی  وب سایت را ترک کند


2-عنوان وب سایت یا title tag

عنوان وب سایت یک توضیح کوتاه در مورد محتوایی است که در داخل صفحه قرار داده شده است این توضیح علاوه بر اینکه برای موتورهای جستجوگر مهم می باشد و به آنها کمک می کند تا سریعتر محتوای صفحه را درک کنند می تواند روی نرخ کلیک نیز به شدت تاثیر گذر باشند چرا که عنوان در بالاترین قسمت نتایج موتورهای جستجوگر (serps) قرار میگیرد و این می تواند باعث افزایش بازدید وب سایت شما شود

عنوان وب سایت در بالای مرورگر ها و همچنین در شبکه های اجتماعی هنگامی که لینک صفحه به اشتراک گذاشته می شود نیز نمایش داده می شود

شما باید در هنگام ایجاد عنوان وب سایت به نکات زیر توجه کنید

  1. جذاب و مفید باشد
  2. بین 50 تا 60 کارکتر باشد
  3. هر صفحه دارای عنوان یونیک و غیر تکراری باشد
  4. از کلمات کلیدی در عنوان استفاده شود

توضیحات متا یا meta description

این متا تگ نیز یکی دیگر از فاکتورهای سئو داخلی می باشد که می تواند روی ctr یا نرخ کلیک تاثیر گذار باشد ، این تگ همانند تگ عنوان در نتایج موتورهای جستجوگر نمایش داده می شود و در صورتی که به درستی انتخاب شود می تواند همانند تک title یا عنوان صفحه روی نرخ کلیک تاثیر گذار باشد

لازم است بدانید که این فاکتور جزء فاکتورهای رتبه بندی توسط گوگل نیست و این فاکتور همانند meta keywords یک فاکتور بدون تاثیر در سئو سایت می باشد البته به صورت غیر مستقیم با  بالا بردن نرخ کلیک می تواند روی سئو سایت تاثیر بگذارد

مهمترین فاکتورها برای انتخاب meta keywords

  1. بین 50 تا 300 کارکتر باشد
  2. یونیک و بدون تکرار باشد
  3. از کلمات کلیدی استفاده شود
  4. جذاب و معرف کلی محتوا باشد

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی

بهینه سازی url یا آدرس هر صفحه

url  هر صفحه یک ادرس منحصر به فرد می باشد که می توان با وارد کردن آن در مرورگر به آن صفحه دسترسی پیدا کرد . بهینه سازی url  هر صفحه نیز مهم می باشد و اگر به درستی انجام نشود علاوه بر اینکه نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد می تواند باعث شکسته شدن لینک و غیر قابل دسترسی شدن آن  صفحه شود

شما باید در هنگام ایجاد یک url  برای صفحه به نکات زیر توجه داشته باشید

  • آدرس ایجاد شده باید کوتاه باشد
  • باید  آدرس صفحه حاوی کلمات کلیدی باشد
  • پارمترهای پویا در آن وجود نداشته باشد
  • از کارکترها نظیر !@#$%^&*)( در داخل url استفاده نشود
  • برای هر صفحه یک آدرس منحصر به فرد ایجاد نمایید

مطلب مرتبط با این موضوع : آموزش بهینه سازی url هر صفحه


آموزش on page سئو

 Alt Text یا متن جایگزین

این خصوصیت یک ویژگی برای تصاویر می باشد که حاوی یک توضیح کوتاه برای عکسی است که  در داخل صفحه قرار داده شده است. این خصوصیت به موتورهای جستجوگر کمک موضع تصویر را درک کنند به عبارت دیگر موتورهای جستجوگر نمی دانند که تصویری که در محتوا قرار داده شده است در مورد چه چیزی می باشد و موضوع آن چیست اما با استفاد از Alt Text آنها می توانند موضوع تصویر را درک کنند

البته این تنها مزیت این خصوصیت نمی باشد چرا توضیحاتی که برای این خصوصیت قرار گرفته است برای موتورهای جستجوگر برای رتبه بندی و درک محتوا استفاده می شود

Alt Text دارای یک مزیت دیگر نیز می باشد و آن این است که اگر به هر دلیل تصویر به نمایش در نیاید این متن به جای تصویر نمایش داده می شود

در هنگام ایجاد این خصوصیت به نکات زیر توجه کنید

  • از پر کردن این تگ با کلمات کلیدی پرهیز نمایید
  • برای هر تصویر یک توضیحات alt قرار دهید
  • برای تصاویری که به عنوان لینک استفاده می شوند نیز این خصوصیت را به کار بگیرید چرا که می تواند به عنوان انکر تکست خود را نسان دهد

مطلب مرتبط با این موضوع : آموزش کامل بهینه سازی تصاویر 


 سرعت سایت

سرعت سایت

سرعت سایت اشاره به سرعت لود وب سایت دارد بی شک هرچه سرعت لود وب سایت شما بالاتر باشد برای موتورهای جستجوگر و همچنین برای کاربران بازدید کننده بهتر می باشد . در سال 2018 بارها الگوریتم سرعت گوگل مورد به روزرسانی قرار گرفت و وب سایت هایی که دارای سرعت بهتری نسبت به رقبا بود توانستند رتبه های برتر را از آن خود کنند

مبحث سرعت در گوشی های همراه به نظر بیشتر از سرعت در دسکتاپ مورد توجه قرار گرفته است شاید یکی از دلایل این می باشد که تعداد افرادی که از گوشی همراه  برای جستجو استفاده می کنند بسیار بیشتر می باشد

برخی از فاکتورهای مهم برای بهبود سرعت وب سایت

انتخاب سرور مناسب

بهینه سازی کد های css و js

استفاده از cdn

استفاده از amp

استفاده از کد های کش کردن مرورگر

کاهش تعداد ریکوئست های

کاهش حجم تصاویر

 مطلب مرتبط با این موضوع : آموزش بهبود سرعت وب سایت


طراحی واکنشگرا وب سایت

ریسپانسیو بودن وب سایت

ریسپانسیو بودن وب سایت یا واکنش گرا بودن وب سایت اشاره به این دارد که وب سایت شما توانایی باز شدن و نمایش با سایر دستگاهای متصل به اینترنت مانند موبایل و تبلت را بدون هیچ مشکل داشته باشد . دقت داشته باشید که بیش از 50 درصد بازدید کنندگان وب سایت ها از طریق گوشی همراه وارد وب سایت ها می شوند و این نشان می دهید که داشتن وب سایت به صورت ریسپانسیو بسیار مهم می باشد . گوگل همچنین اعلام کرده است وب سایت هایی که برای گوشی همراه بهینه نیستند یا ریسپانسیو نمی باشد به احتمال زیاد جریمه و از نتایج حذف خواهند شد

اگر قبلا اقدام به طراحی وب سایت کرده اید و وب سایت شما برای گوشی همراه بهینه نیست هرچه سریع تر اقدام به تبدیل وب سایت به ریسپانسیو کنید ( تعویض قالب بهتر می تواند نتیجه بخش باشد تا اینکه کد های وب سایت را به ریسپانسیو تبدیل کنید ) ولی اگر هنوز وب سایت خود را  راه اندازی نکرده اید و در ابتدای راه می باشید بهتر است از قالب واکنشگرا استفاده نمایید

 مطلب مرتبط با این موضوع : سئو موبایل چیست 


امنیت و سئو سایت

استفاده از https

پروتکل https  باعث افزایش امنیت وب سایت ها مخصوصا وب سایت هایی که در حال ارسال و دریافت اطلاعات می باشند می شود .گوگل همواره به دنبال این بوده است که به نحوی امنیت وب سایت ها را بالا ببرد ، یکی از گذینه ها برای افزایش امنیت وب سایت ها این می باشد که وب سایت ها از  https استفاده کنند گوگل در سال 2016 فاکتور https را به عنوان یک فاکتور سئو معرفی کرد و اعلام کرده است که وب سایت هایی که دارای این فاکتور روی دامنه خود نمی باشند  با استفاده از مرورگر خود یعنی گوگل کروم به عنوان وب سایت های غیر ایمن نشان گذاری خواهند شد

اگر در ابتدای راه هستید حتما این فاکتور را برای وب سایت خود پیاده سازی کنید چرا که بعد از طراحی وب سایت و قرار دادن محتوا در وب سایت ،  تبدیل وب سایت به https کمی مشکل ساز می شود و درجه ریسک بالایی دارد چرا که برخی از آدرس ها ممکن است به  https تبدیل نشوند و برای حل این مشکل نیازمند این می باشید که وقت زیادی را قرار دهید


 فایل ربات

Robots.txt

فایل Robots.txt یک فایل مهم می باشد و در صورتی که به درستی تنظیم نشود می تواند باعث حذف وب سایت شما از نتایج شود شما می توانید با استفاده از این فایل از ورود ربات هایی که مخرب می باشند به وب سایت خود جلوگیری کنید یا همچنین می توانید دسترسی ربات های موتورهای جستجوگر را به قسمت هایی از وب سایت محدود کنید

این فایل بسیار حساس می باشد و در صورتی که کوچکترین خطایی در آن صورت بگیرد قطعا می تواند موجب حذف وب سایت شما از نتایج شود پس در هنگام کار با این فایل دقت کافی را به خرج دهید و در صورتی که دارای شناخت کافی برای کار با این فایل نیستید  بهتر است از دستکاری آن خودداری کنید چرا که می تواند موجب حذف سایت شما از نتایج شود

مطلب پیشنهادی برای این موضوع : آموزش کامل کار با فایل robots.txt


لینک های داخلی

لینک های داخلی به لینک هایی گفته می شود که از یک صفحه به صفحه دیگر در داخل یک وب سایت داده می شود . این نوع از لینک سازی بسیار مهم می باشد و در صورتی که به درستی انجام گیرند می توانند به بهبود رتبه کلمات کلیدی شما بسیار کمک کننده باشد. لازم است بدانید که لینک های داخلی برای هر صفحه می توانند تا چندین مورد استفاده شوند این بستگی به طول محتوایی دارد که ایجاد شده است

لینک های داخلی دارای مزیت های بسیاری می باشند که از مهمترین مزیت این لینک ها می توان  به :

بهبود سرعت ایندکس مطلب

بهبود جایگاه کلمه کلیدی لینک داده شده یا انکر تکست لینک داخلی

بهبود سرعت دسترسی کاربر به صفحه مود نظرش


 تگ های هدینگ و سئو سایت

تگ های هدینک  یا تگ های h

تگ های h  که از h1  تا  h6 می باشند   نیز برای سئو سایت بسیار مهم می باشند این تگ ها برای بخش بندی و نمایش تیترهای مهم  در محتوای تولید شده می باشند . این تگ ها برای موتورهای جستجوگر مهم می باشند و می تواند به معرفی محتوا به موتور جستجوگر کمک کنند ، تگ h1 دارای بالاترین اولویت می باشد و لازم است که یک مورد از این تگ در هر صفحه وجود داشته باشد البته در برخی از مدیریت محتوا های رایج مانند وردپرس و جوملا این تگ به صورت خودکار با استفاده از عنوان صفحه پر می شود و نیازی نیست که آن را به صورت دستی وارد نمایید

آیا لازم است تمامی صفحات دارای تگ h باشند؟

خیر. شما می توانید در صفحات خود از بخشی از این تگ ها یا کل این تگ ها استفاده کنید یا همچنین می توانید از هیچ کدام از این تگ ها در داخل صفحات و محتوای خود استفاده نکنید

آیا تنها مجاز به استفاد از یک تگ h1  در یک صفحه می باشیم؟

خیر شما می توانید با استفاده از html 5 از چندین تگ h1 استفاده کنید . جان مولر از گوگل


 نقشه سایت و سئو داخلی

بهینه سازی نقشه سایت

نقشه سایت یکی دیگر از بخش های مهم سئو داخلی می باشد که باید به آن توجه بسیاری شود . این فایل به موتورهای جستجوگر می گوید چه صفحاتی یا چه فایل هایی جدیدا به وب سایت ما اضافه شده است یا  چه صفحاتی را جدیدا بروز شده اند .

به عبارت دیگر نقشه سایت باعث می شود موتورهای جستجوگر سریعتر صفحات و فایل های ایجاد شده ما را پیدا کنند و ایندکس نمایند و همچنین باعث می شوند محتوای بروز شده سریعتر در اختیار موتورهای جستجوگر قرار بگیرد تا نتایج قدیمی با نتایج جدید به روز شوند

به طور مثال

اگر شما یک مطلب قدیمی را به روز کنید و از فایل نقشه سایت استفاده نکنید زمانی بیش از 100 روز  نیاز است که ربات های موتورهای جستجوگر تغییرات شما را مشاهده و به روز کنند اما اگر از نقشه سایت استفاده کنید این زمان می تواند تا 24 ساعت به طول بکشد (این تنها یک مثال می باشد)

نقشه سایت مورد استفاده شما باید

دارای Last modified باشد

هیچ فرقی ندارد که در کدام مسیر باشد

فایل دیگر مانند تصاویر و ویدئوها نیز باید دارای نقشه سایت باشند

نقشه سایت به باید پویا باشد

خواندن این پست به شما پیشنهاد می شود : آموزش کامل نقشه سایت


 

تگ canonical

تگ کانونیکال یک تگ  html می باشد که برای جلوگیری از محتوای تکراری ساخته شده است . اگر شما برای یک موضوع از چندین محتوا در صفحات مختلف استفاده کرده باشید  طبیعتا باعث ایجاد محتوای تکراری و کاهش قدرت صفحات خواهد شد اما جای نگرانی نیست شما با استفاده از این تگ به آسانی می توانید آدرس url  اصلی را وارد نمایید تا علاوه بر اینکه جلوی محتوای تکراری گرفته شود باعث شود که قدرت تمامی صفحات به آدرس مشخص شده هدایت شوند

یکی دیگر از مزیت های این تگ است که

وب سایت ما با آدرس های مختلفی قابل باز شدن می باشد مثلا

http://wwwcodenab.ir

https://codenab.ir/indx.php

و……

این آدرس ها تمامی به یک صفحه اشاره می کند و برای یک فرد بازدید کننده هیچ تفاوتی ندارند اما این آدرس ها برای موتورهای جستجوگر متفاوت می باشند و هر کدام به یک صفحه مجزا اشاره می کند این خود باعث ایجاد محتوای تکراری می شود اما باز هم جای نگرانی نیست شما  با استفاد از تگ canonical به آسانی می توانید این مشکل را حل کنید ، تنها کافی است آدرس مورد نظر و اصلی را در داخل این تگ قرار دهیم


schema markup

schema markup یا داده های نشانه گذاری یکی دیگر از انواع تگ های on page seo  می باشد که می تواند روی ctr تاثیر گذار باشد . این تگ ها توسط هیچ منبعی به عنوان فاکتور سئو  (که به صورت مستقیم روی سئو تاثیر بگذارند) معرفی نشده اند و این به این معنی می باشد که نمی توانند به صورت مستقیم روی سئو سایت تاثیر گذار باشند اما با توجه به اینکه می توانند روی  ctr  تاثیر بگذارند می توانند به صورت غیر مستقیم به بهبود رتبه سایت کمک کنند

انواع مختلفی از schema markup وجود دارد که شما می توانید از آنها اسفاده نمایید مثلا

قرار دادن ستاره در زیر نتایج گوگل

قرار دادن عکس کنار نتایج گوگل

قرار دادن اطلاعات شرکت در صفحه serps

,……

 


تگ های شبکه های اجتماعی یا og تگ ها

این تگ ها مخصوص شبکه های اجتماعی می باشند و باعث می شوند زمانی که آدرس صفحه به اشتراک گذاشته می شود اطلاعات غنی که در داخل این تگ ها قرار گرفته است به نمایش درآید تگ های og به طور مستقیم در سئو سایت تاثیر گذار نمی باشند اما با توجه به اینکه می توانند اطلاعات غنی را در شبکه های اجتماعی برای هر لینک نمایش دهند می توانند موجب افزایش بازدید کننده  و ctr شوند

این تگ ها توسط افزونه های سئو معمولا به صورت خودکار ایجاد می شود اما اگر بعد از بررسی متوجه شدید که این تگ ها در داخل کد های وب سایت شما وجود نداند  می توانید آنها را به صورت دستی وارد نمایید


ریدایرکت های

ریدایرکت های نیز بخشی از سئو داخلی سایت می باشند و برای هدایت یک آدرس به آدرس دیگر مورد استفاده قرار میگیرند . ریدایرکت ها انواع مختلفی دارند که مهمترین عبارتند ااز

ریدایرکت  301 : که برای انتقال دائم یک آدرس به آدرس دیگر مورد استفاده قرار میگیرند به عنوان مثال شما یک صفحه را به دلایلی پاک کرده اید و برای هدایت ترافیک  صفحه حذف شده به یک آدرس دیگر  می توانید از این این تگ استفاده نمایید

ریدایرکت 302 : که یک ریدایرکت موقت می باشد. این تگ  برای زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که به صورت موقت می خواهید یک صفحه را به یک صفحه دیگر هدایت کنید .مثلا شما برای یک مدت محدود مثلا 3 ساعت وب سایت خود را به دلایل مختلفی مانند تغییر قالب وب سایت از دسترس خارج می کنید و تمامی ترافیک را به یک صفحه به صورت موقت هدایت می کنید

 

 

 

 

 

این نوشته در seo ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×