Google E-E-A-T چیست؟ چگونه تجربه دست اول را نشان دهیم

دستورالعمل های به روز شده رتبه بندی جستجوی گوگل، بینش هایی را در مورد نحوه ارزیابی تجربه دست اول یک سازنده محتوا ارائه می دهد.

 

نشان دادن تجربه دست اول برای رتبه بندی جستجوی گوگل بیش از همیشه مهم است.

به‌روزرسانی‌ دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو، معیارهایی را که Google به دنبال آن است، فهرست می‌کند.

گوگل مفهوم E-A-T را با یک “E” اضافی برای “تجربه” ارتقا می دهد.

E-E-A-T چیست؟

مخفف “E-E-A-T” مخفف Experience، Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است.

توجه به این نکته مهم است که E-E-A-T یک فاکتور رتبه‌بندی الگوریتم جستجوی Google نیست، بلکه جزء دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی Google است که توسط افرادی شناخته شده به عنوان «مرتبط‌کنندگان کیفیت» برای ارزیابی تخصص تولیدکنندگان محتوا استفاده می‌شود.

 

چرا E-E-A-T مهم است؟

افزودن “E” جدید به “تجربه” اشاره دارد – و به این معنی است که Google برای موضوعی که یک صفحه در مورد آن است به تجربه دست اول یا زندگی اهمیت می دهد.

این مهم است زیرا اغلب جستجوگران قبل از تصمیم به خرید چیزی یا استفاده از یک سرویس خاص می خواهند اطلاعات دست اول را بدانند.

این به این معنی است که گوگل تمایل دارد به صفحاتی که نویسنده در آن موضوعی را که در مورد آن می نویسد را تجربه کرده است “جوایز” بدهد.

 

گوگل علاوه بر افزودن تجربه به عنوان یک عامل، تاکید مجددی بر اعتماد دارد.

نمودار زیر را ببینید که چگونه اعتماد در مرکز تجربه، تخصص و اقتدار قرار می گیرد.

گوگل می‌گوید اعتماد حیاتی‌ترین مؤلفه E-E-A-T است، «زیرا صفحات غیرقابل اعتماد صرف نظر از اینکه چقدر باتجربه، خبره یا معتبر به نظر می‌رسند، E-E-A-T پایینی دارند.»

تجربه، تخصص و اقتدار از ارزیابی اعتماد ارزیابی کننده کیفیت پشتیبانی می کند.

 

چگونه ارزیابی کنندگان کیفیت Google E-E-A-T را ارزیابی می کنند؟

دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی Google دارای چندین فصل است که E-E-A-T را از سطح بالا به پایین ارزیابی می‌کند.

فصل 4.5.2: پایین ترین E-E-A-T

در فصل 4.5.2 دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل آمده است:

  • اگر E-E-A-T یک صفحه به اندازه کافی کم باشد، مردم نمی توانند یا نباید از MC صفحه استفاده کنند.
  • اگر صفحه‌ای در موضوعات YMYL بسیار بی‌تخصص است، باید آن را غیرقابل اعتماد در نظر گرفت و به پایین‌ترین امتیاز داد.
  • اگر وب سایت و سازنده محتوا شهرت بسیار منفی دارد، از پایین ترین رتبه استفاده کنید، تا جایی که بسیاری از مردم صفحه وب یا وب سایت را غیرقابل اعتماد می دانند.

 

فصل 5.1: عدم وجود E-E-A-T

فصل 5.1 دستورالعمل‌های رتبه‌بندی کیفیت جستجوی Google دارای نمونه‌هایی از مواردی است که ارزیابی‌کنندگان کیفیت هنگام ارزیابی سطح پایین E-E-A-T باید به دنبال آن باشند:

صفحات با کیفیت پایین اغلب فاقد سطح مناسب E-E-A-T برای موضوع یا هدف صفحه هستند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • سازنده محتوا فاقد تجربه کافی است، به عنوان مثال. یک نقد رستوران که توسط شخصی نوشته شده است که هرگز در رستوران غذا نخورده است.
  • سازنده محتوا فاقد تخصص کافی است، به عنوان مثال. مقاله ای در مورد نحوه چتربازی که توسط شخصی بدون تخصص در این موضوع نوشته شده است.
  • وب سایت یا سازنده محتوا منبع معتبر یا قابل اعتمادی برای موضوع صفحه نیست، به عنوان مثال. بارگیری فرم مالیات ارائه شده در وب سایت آشپزی.
  • صفحه یا وب سایت برای هدف خود قابل اعتماد نیست، به عنوان مثال. یک صفحه خرید با حداقل اطلاعات خدمات مشتری.

علاوه بر این، گوگل می گوید که شهرت مثبت نمی تواند بر کمبود E-E-A-T برای موضوع یا هدف صفحه غلبه کند.

 

فصل 7.3: سطح بالای E-E-A-T

فصل 7.3 دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی Google حاوی اطلاعاتی در مورد معیارهای دستیابی به سطح بالایی از E-E-A-T است.

در مورد نشان دادن تجربه، گوگل می گوید:

صفحات دارای E-E-A-T بالا قابل اعتماد یا بسیار قابل اعتماد هستند. تجربه تقریباً برای هر موضوعی ارزشمند است. پست‌های رسانه‌های اجتماعی و بحث‌های فروم معمولاً زمانی با کیفیت بالا هستند که افراد تجربه خود را به اشتراک بگذارند. از نوشتن سمفونی تا بررسی لوازم خانگی، تجربه دست اول می تواند یک پست رسانه اجتماعی یا صفحه بحث را با کیفیت بالا بسازد.

 

فصل 8.3 سطح بسیار بالای E-E-A-T

 

فصل 8.3 دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی Google حاوی اطلاعاتی در مورد معیارهای دستیابی به بالاترین سطح E-E-A-T است:

E-E-A-T بسیار بالا یک عامل متمایز کننده برای صفحات با بالاترین کیفیت است. یک وب سایت یا تولید کننده محتوا که منبع معتبر و منحصر به فرد برای یک موضوع است، E-E-A-T بسیار بالایی دارد.

برای موضوعاتی که تجربه عامل اصلی اعتماد است، ممکن است یک تولیدکننده محتوا با تجربه فراوان، دارای E-E-A-T بسیار بالایی باشد.

سطح بسیار بالایی از تخصص می تواند ارزیابی بسیار بالای E-E-A-T را توجیه کند. وب سایت های E-E-A-T بسیار بالا و تولیدکنندگان محتوا، قابل اعتمادترین منابع در اینترنت برای یک موضوع خاص هستند.

 

محتوای E-E-A-T و AI تولید شده است از آنجایی که “E” جدید در E-E-A-T به معنای “تجربه” است، هوش مصنوعی نمی تواند آستانه کیفیت را برای انواع خاصی از محتوا که نیاز به تجربه دارند برآورده کند.

گوگل به صورت داخلی درباره این موضوع بحث می کند و هنوز به سیاستی نرسیده است. آنچه تاکنون می دانیم این است که به گوگل توصیه شده است که محتوای هوش مصنوعی تولید شده به طور خودکار را با استفاده از ابزارهایی مانند ChatGPT بدون بررسی توسط ویرایشگر انسانی قبل از انتشار منتشر نکند و دستورالعمل های منتشر شده در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را منتشر کند که می گوید: استفاده مناسب از هوش مصنوعی یا اتوماسیون برخلاف دستورالعمل های ما نیست.

منبع:www.searchenginejournal.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×