سئو یک رقابت می باشد ، رقابت برای بدست آوردن رتبه های برتر و رسیدن به بازدید بیشتر و در نهایت افزایش فروش . شما در هر رقابتی که وارد می شود چه درسی باشد چه ورزشی در ابتدا سعی می کنید رقبای خود را شناسایی کند و با استفاده از ابزارهایی که موجود می باشد آنها را آنالیز کنید تا متوجه شوید رقبای شما در چه سطحی از آمادگی می باشند و چگونه استراتژی خود را برای موفقیت چیده اند . رقابت زمانی می تواند به نتیجه ایده ال برسد که شما رقبای خود را به خوبی شناخته باشید و براساس ابزارهایی که آنها دارند شما نیز این ابزارها را فراهم نماید و حتی از ابزارهای جدید استفاده نمایید تا بتواند در رقابت پیروز شود . در سئو سایت نیز شما مانند هر رقابت دیگری ابتدا باید رقبای خود را بشناسید و براساس قدرت و ابزارهایی که دارند استراتژی سئو سایت خود را بچینید تا بتوانید پیروز شوید شما اگر چشم بسته و بدون هیچ آنالیزی به رقابت بپردازید قطعا شکست خواهید خود و این شکست می تواند علاوه بر اینکه باعث از دست رفتن پول شما شود  باعث هدر رفتن زمان نیز شود . ما در ادامه این پست آموزشی قصد داریم علاوه بر اینکه به صورت کامل در مورد اینکه سئو چیست  صحبت کنیم راه هایی رسیدن به سئو ایده ال را نیز برای شما بیان کنیم

سئو چیست

 

سئو برای مفید واقع شدن نیاز به زمان دارد ، زمانی بیش از شش ماه

 

اصول سئو چیست

اصول سئو یعنی اینکه سئو دارای یک چهارچوب می باشد و اگر شما می خواهید در این فرایند بهترین نتیجه را بگیرید باید اصول سئو را یاد بگیرد و در فرآیند سئو سایت نیز آن را برای وب سایت خود به کار بگیرید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرد ما در این پست اموزشی سئو قصد داریم اصول کلی سئو را برای شما بیان نماییم تا بتوانید به بهترین هدف که رسیدن به رتبه های برتر می باشد برسید

خلاصه ای از یک راه طولانی برای موفقیت در سئو

سئو چیست

سئو مخفف چیه ؟

سئو که به صورت انگلیسی seo نیز نوشته می شود یک کلمه مخفف شده است  از چند کلمه  Search Engine Optimization می باشد که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر می باشد البته بدانید بدانید seo   با نام های دیگری نیز خوانده می شود و شما نیز ممکن است با اسم هایی نظیر بهینه سازی سایت ، بهبود رتبه سایت و…. آن را بشنوید اما آن چیزی که مشخص می باشد این است که تمامی آنها اشاره به رقابتی برای رسیدن به نتایج برتر گوگل دارید

سئو یک فرایند برای رسیدن به رتبه های برتر می باشد

سئو می تواند به شما و کسب و کار شما برای رسیدن به رتبه های برتر کمک کند

سئو می تواند اعتماد بنفس شما را بالا ببرد

سئو می تواند باعث افزایش فروش شما شود

سئو می تواند به صورت رایگان یا با هزینه کم محصول و خدمات شما را معرفی نمایید

سئو می تواند حدودیت های جغرافیایی را کنار بگذارد و شما بدون محدودیت جغرافیایی حصولات و خدمات خود را معرفی نمایید

سئو به معرفی برند و نام تجاری شما که همان برندیگ می باشد کمک کننده می باشد

سئو نسبت به روش های دیگر بازاریابی اینترنتی دارای بازدهی بیشتری می باشد

سئو دقیقا مانند یک سود سهام بلند مدت می باشد که می تواند در آینده به شما سود دهی خوبی را بدهد

سئو توسط متخصص سئو که دارای تجربه و علم سئو می باشد انجام میگیرد این به این معنی می باشد که داشتن علم و تجربه برای سئو سایت بسیار مهم است

سئو برای درک بهتر سایت به موتورهای جستجوگر می باشد

 

 

چرا سئو مهم می باشد

حدود 60 درصد از ترافیک ها از طریق موتور جستجوگر گوگل به وب سایت ها انتقال داده می شود اگر ما سایر ترافیک هایی که از سایر موتورهای جستجوگر (یاهو ، بینگ و..) را در کنار ترافیک های گوگل قرار دهیم این ترافیک حدودا 70 درصد از ترافیک ها را شامل خواهد شد و بقیه ترافیک های یعنی حدودا 30 درصد از ترافیک ها نیز از رسانه های دیگر به وب سایت ما خواهند آمد به  طور کلی می توان گفت که بیش از 2 برابر ترافیک وب سایت ها از طریق موتورهای جستجوگر وارد سایت شما می شوند پس سئو سایت و بهینه سازی سایت می تواند بسیار تاثیر گذار در ارسال ترافیک به وب سایت شما باشد

 سئو چگونه کار می کند

 سئو چگونه کار می کند

گوگل ، بینک و سایر موتورهای جستجوگر بعد از اینکه صفحات را با استفاده از خزنده های خود جمع آوری کردند آنها را در دیتابیس های خود ذخیره می کنند  و بعد از اینکه این صفحات ذخیره شدند گوگل از یک سری از فاکتورها و سیکنال ها خلاقانه و فنی برای رتبه بندی صفحات استفاده می کند لازم است بدانید که هر فاکتور و سیکنال در یک دوره زمانی می تواند تاثیر کمتر یا بیشتری را در نتایج بذارید یا  ممکن است سیکنال بعد از یک تغییر الگوریتم کارایی خود را از دست بدهد یا همچنین یک سیکنال جدید به مجموع سیکنال های رتبه بندی اضافه شد

گوگل دارای تیم های تخصصی و فنی بسیار زیادی می باشد که دائما در حال کار کردن روی الگوریتم های هستند تا بدین وسیله بهترین نتایج را در اختیار کاربران قرار دهند

 

در انجام سئو علاوه بر آموزش سئو شما باید دارای تجربه نیز باشد

 

 

 

سئو را چگونه یاد بگیریم ؟

اگر از جمله کسانی هستید که قصد یادگیری سئو سایت را دارید و در ابتدای راه نیز می باشد باید بدانید راه طولانی و پر پیچ و خمی را در پیش دارید شما می توانید در ابتدا مفاهیم اولیه سئو را با استفاده از پی دی اف های ،موزشی ، ویدئو ها ، وب سایت ها ، کتاب ها و… فرا بگیرد و سپس برای خود وب سایتی را طراحی نمایید و هر چیزی را که یاد گرفتید را به صورت عملی روی وب سایت خود پیاده سازی کنید به یاد داشته باشید سئو علاوه بر آموزش نیاز به تجربه و پیگیری مداوم نیز دارد شما هر چه بیشتر در زمینه سئو سایت تجربه داشته باشید بهتر می تواند وب سایت خود را بهینه نمایید با در صورت که وب سایت شما با مشکلی برخود آن را برطرف نمایید . سئو نیاز به پیگیری مداوم دارد یعنی شما باید به صورت مداوم آن را به روز کنید تا برای موتورهای جستجوگر جذاب تر به نظر برسد

 

مفاهیم اولیه سئو

یکی از مهمترین قسمت ها برای درک سئو این است که بدانید سئو دقیقا کجا کار می کند و چگونه کار می کند ؟ سئو مجموعه ای از فاکتور هاست این فاکتور ها بیش از 200 فاکتور می باشد و هر ساله نیز ممکن است تغییر کند به عبارت دیگر ممکن است برخی از فاکتورها کم و برخی از فاکتور ها نیز به آن اضافه شود . فاکتور که در قالب یک الگوریتم در اختیار موتورهای جستجوگر قرار میگیرند وظیفه رتبه بندی وب سایت ها را بر عهده دارند.

موتور جستجوگر چیست

موتور های جستجوگر خود دارای بخش های مختلفی می باشد آنها ابتدا با استفاده از عنکبوت هایی که با نام ربات نیز خوانده می شوند اطلاعات وب سایت ها را جمع آوری می کنند و سپس با استفاده از الگوریتم ها آنها را در دیتابیس خود ذخیره می کننده در اصطلاح به ذخیره کردن اطلاعات در دیتابیس گوگل نیز ایندکس گفته می شود. موتور های جتجوگر مختلفی وجود دارد که برخی از انها محلی می باشد و متعلق به یک کشور می باشد مانند یاندکس که از آن کشور رویه می باشد و یا ممکن است جهانی باشد مانند موتور جستجوگر گوگل.

نکته : با توجه به اینکه گوگل از سایر موتورهای جستجوگر بیشتر بازدید کننده دارد معمولا فاکتور ها و قوانین آن بیشتر برای سئو سایت استفاده می شود

الگوریتم های گوگل

گوگل دارای الگوریتم های مختلفی می باشد در قسمت بالا نیز به صورت مختصر اشاره کردیم که فاکتورهای گوگل در قالب الگوریتم به موتورهای جستجوگر داده می شود و سپس موتورهای جستجوگر با استفاده از این الگوریتم های وب سایت ها را دسته بندی رو رتبه بندی می کنند . الگوریتم های گوگل معمولا در دو دسته اصلی و فرعی تقسیم می شود که از مهمترین الگوریتم های اصلی گوگل می توان به الگوریتم پاندا ، مرغ مگس خوار ، لانه گبوتر و… اشاره کرد.

پنالتی شدن سایت

یکی از اصطلاحات مهم که در سئو سایت نیز بسیار خواهید شنید پنالتی شدن وب سایت می باشد . پنالتی شدن سایت به معنی جریمه شدن وب سایت می باشد شما یا رقبای شما یا تغییر الگوریتم های گوگل می توانند برخی از مهمترین دلایل برای جریمه شدن وب سایتتان باشد. پنالتی وب سایت در هتنگام رخ دادن ممکن است به کلی وب سایت شما را از نتایج حذف کنید یا ممکن است تنها برخی از صفحات شما را از گوگل حذف نماید در برخی از موارد نیز که معمولا توسط الگوریتم های اصلی مانند پنگوئن ، مرغ مکس خوار و.. روی می دهد ممکن است وب سایت شما با افت رتبه مواجه شود. اینکه تشخیص دهید وب سایت شما جریمه شده است و کدام نوع از پنالتی باعث جریمه شدن وب سایت شما شده است کمی نیاز به تخصص دارد .

SERP چیست

search engine results pages اشاره به صفحه نمایش نتایج گوگل داره که به مخفف SERP خوانده می شود به عبارت دیگر وقتی شما کلمه “سئو چیست ” را در مرورگر سرچ می کنید برای شما یک صفحه از نتایج نمایش داده می شود که در آن نه یا ده لینک قرار گرفته است دقیقا به این نتایج SERP گفته می شود . هر چه رتبه وب سایت شما در سرپ بهتر باشد بهتر می توانید بازدیدکننده جذب کنید

نکته : 67.7 در صد از افراد بازدید کننده تنها 5 رتبه اول یا رتبه های بالایی صفحه اول را نگاه می کنند . این نشان می دهد هر چه رتبه شما پایین تر باشد در صفحه نتایج بازدیدکننده کمتر می باشد

سئو به دو صورت انجام میگیرد

1-سئو کلاه سفید

این نوع سئو که نیاز به مدت زمانی بیش از شش ماه دارد توسط یک فرد سئو کار با رعایت فاکتورهای قانونی سئو انجام میگیرد و سئو کلاه سفید برای اینکه عمل کند و بتواند شما را در رتبه های برتر قرار دهد نیازمند فعالیت های مستمر نیز می باشد . شما در کنار زمانی که گفته شد که بیش از شش ماه می باشد نیازمند این می باشید که در این مدت برای رساندن وب سایت به رتبه های برتر دائما درحال فعالیت باشید مثلا تولید محتوا ، به روزرسانی محتوا های قدیمی و…..

 

 

2-سئو کلاه سیاه

یک نوع سیاه بازی برای موتورهای جستجوگر می باشد که می تواند رتبه های برتر را در مدت زمان کمی و با زمان اندکی برای شما به ارمغان بیاورد البته در یک مدت زمان اندک چرا که موتورهای جتجوگر قطعا وب سایت شما را شناسایی خواهند کرد و در نهایت جریمه خواهید شد . به طور خلاصه یک فرد سئو کار با استفاده از سئو کلاه سفید سعی می کند موتورهای جستجوگر را دور بزند و با حداقل فعالیت و در مدت زمان اندک رتبه های برتر را از آن خود کند از مهمترین روش های کلاه یاه می تواند به  خرید بک لینک ، خرید پاپ آپ ، خرید بازدید برای وب سایت و… اشاره کرد

 سئو داخلی و خارجی

 

 

 

 

 

انواع پیاده سازی سئو

سئو داخلی

سئو داخلی مجموعه ای از فاکتورها می باشد که در داخل وب سایت انجام  می یگرد و می تواند بهتر وب سایت و محتوای ایجاد شده در آن را به موتورهای جستجوگر معرفی نماید . لازم است بدانید تعداد فاکتورهای سئو داخلی از سئو خارجی بیشتر می باشد اما هر دو این فاکتورها برای رسیدن به رتبه های برتر نیاز می باشد در ادامه به مهمترین فاکتورهای سئو داخلی آشنا خواهید شد

1-ایجاد یک ساختار مناسب برای وب سایت

اگر می خواهید سئو شما به درستی ایجاد شود و هم برای موتورهای جستجوگر مفید باشد و هم برای افراد بازدید کنند جذاب باشد باید به ساختار وب سایت خود دقت کنید و آن را مناسب برای موتورهای جستجوگر و کاربران بازدید کننده ایجاد نمایید . برای این منظور شما می توانید قالب های وب سایت هایی که در زمینه کاری شما فعالیت دارند را مشاهده  نمایید و با الگو برداری از آنها یک وب سایت متناسب  با موضوع خود ایجاد نمایید . بهتر است بدانید هر ساختاری مناسب یک وب سایت می باشد برای رسیدن به این نتیجه می توانید وب سایت های مختلف با موضوع مختلف را مورد بررسی قرار دهید مثلا وب سایت های خبری ، شرکتی ، ثبت آگهی و…..

2- تولید محتوا

محتوا پادشاه سئو است این به طور کلی نشان می دهید که اگر محتوای شما به درستی ایجاد شده باشد چقدر می تواند روی سئو تاثیر گذار باشد . لقب پادشاه سئو توسط افراد متخصص در حوزه سئو به این فاکتور داده شده است اگر شما به درستی تولید محتوا کنید و نکات مهم را در آن رعایت کنید باید بدانید که بیش از نیمی از راه را به درستی برای رسیدن به مقصد طی کرده اید اما سوال اینجاست یک محتوای مفید چه نوع محتوایی می باشد ؟

محتوای مفید محتوایی است که به قصد سئو سایت و بهبود رتبه ساخته نشده باشد و نیاز های مشتری و فرد بازدید کننده ملاک قرار گرفته شده باشد . شما باید در موتورهای جستجوگر به دنبال کلمات کلیدی باشید که بیشتر ین سرچ را توسط افراد بازدید کننده دارند برای این منظور ابزارهای مختلفی وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده نمایید

لینک های داخلی

لینک های داخلی یعنی یک لینک از یک صفحه به صفحه دیگر در داخل یک وب سایت . اگر شما از لینک های داخلی استفاده کنید می توانید این شانس را به کاربران بدهید تا مدت بیشتری در وب سایت شما بمانند و از سایر مقالات شما نیز بازدید نمایند .( افرایش زمان ماندگاری کاربران در وب سایت می تواند منجر به بهبود رتبه وب سایت شما شود )

موبایل فرندلی بودن وب سایت

موبایل فرندلی بودن وب سایت یعنی اولا ساختار وب سایت مناسب با گوشی همراه باشد ثانیا دارای سرعت بالا باشد . اگر وب سایت شما برای گوشی های همراه بهبنه نشده باشد بیش از 60 درصد از بازدید کنندگان را از دست خواهید داد البته این آمار به شدت رو به افزایش می باشد پس اگر وب سایت شما موبایل فرندلی نمی باشد هر چه اقدام به اقدام به ویرایش آن مناسب با گوشی همراه کنید

ux مناسب

ux مناسب یعنی تجربه کاربری مناسب . اگر وب سایت شما دارای تجربه کاربری مناسب نباشد به عبارت دیگر دارای سرعت پایین باشد ، برای گوشی های همراه مناسب نباشد فونت مناسب نداشته باشد ، ظاهر وب سایت استاندارد نباشد  و… برای کاربر جالب نخواهد بود و این قطعا می تواند  ترافیک وب سایت ما و نرخ تبدیل وب سایت ما  را به شدت کاهش دهد

 

 

سئو خارجی یا Off-Page SEO

Off-Page SEOمجموعه از فاکتورها می باشد که در خارج از محیط وب سایت صورت می گیرد تا وب سایت ما رتبه های برتر را به دست آورد لازم به ذکر می باشد که تعداد فاکتورهای سئو داخلی نسبت به سئو خارجی بیشتر می باشد اما هر دو فاکتور می تواند در سئو سایت تاثیر گذار باشد

از مهمترین فاکتورهای سئو خارجی می توان به :

ساخت و دریافت بک لینک

ثبت سایت در موتورهای جستجوگر

فعالیت در شبکه های اجتماعی

و…..

اشاره کرد

 ساخت و دریافت بک لینک

اگر می خواهید به اهمیت لینک ها پی ببرید می توانید وب سایت هایی را که در زمینه کسب و کار شما در حال فعالیت می باشند را بررسی کنید تا ببیند چقدر لینک دارند . دریافت بک لینک مناسب در کنار تولید محتوا نقش بسزایی در دریافت رتبه دارد ، اگر شما می خواهید در صفحه اول و در جایگاه های برتر قرار بگیرد بدون در نظر گرفتن این دو فاکتور هیچ گاه نخواهید توانست به این رتبه ها و جایگاه ها دسترسی پیدا کرد

ثبت موتورهای جستجوگر

این کار باعث می شود که سرعت پیدا کردن وب سایت شما توسط موتورهای جستجوگر سریعتر انجام گیرد هر چند اگر شما این کار را انجام ندهید خود موتورهای جستجوگر بلاخره وب سایت شما را پیدا خواهند کرد اما در کل این عمل باعث می شود وب سایت شما توسط ربات های موتورهای جستجوگر سریعتر پیدا شود

فعالیت در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی بعد از موتورهای جستجوگر به عنوان دومین منبع ترافیکی می توانند بیشترین بازدید کننده را به وب سایت شما وارد نمایند . این شبکه ها که فعالیت در آنها نیز رایگان می باشد همچنین می توانند سرعت ایندکس وب سایت شما را بالاتر ببرند و به برندینگ وب سایت شما نیز کمک کنند.

 

بازاریابی سئو چیست

منظور از بازاریابی ایجاد یک یا چندین روش برای توسعه کسب و کار چه در فضای اینترنت و چه در فضای غیر اینترنتی می باشد سئو سایت یک روش بازاریابی اینترنتی می باشد که می تواند با بهبود رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجوگر کسب و کار شما را بهبود ببخشید بازاریابی سئو امروزه به عنوان یک بازاریابی بسیار معروف  شناخته شده می باشد که بسیاری از افراد در حوزه کسب و کار اینترنتی از آن برای پیشبرد اهداف خود در فضای اینترنتی استفاده می کنند

بازاریابی سئو توسط شرکت سئو یا افراد سئو کار انجام میگیرد و معمولا نسبت به سایر بازاریابی های دیگر دارای پیچیدگی بیشتری می باشد

 سئو سایت چیست

 من چند دوره آموزش سئو را دیده ام ، آیا می توان در این راه موفق بشوم ؟

متاسفانه امروزه افراد زیادی بر این باورند که سئو سایت یک روش بسیار مناسب برای پولدار شدن می باشد و با گذرراندن چند دوره شروع به دریافت پروژه در زمینه سئو می کنند و بعد از گذشت مدتی به این نتیجه می رسند که وب سایت نه تنها رشد نمی کند بلکه رتبه های قبلی خود را نیز از دست داده است مشکل کار کجاست ؟

سئو یک صنعت می باشد که در کنار تجربه نیاز به تخصص نیز دارد این به این معنی می باشد اگر شما می خواهید در این زمینه موفق شوید باید علاوه بر اینکه مفاهیم اولیه را یاد بگیرید باید تجربه نیز کسب نمایید . تجربه زمانی به دست آید که شما روی چندین وب سایت کار کنید و مشکلاتی که برای شما به وجود می آید را حل کنید مثلا یاد یگیرد وقتی وب سایت جریمه شدن چگونه وب سایت را به نتایج برگردانید یا اگر الگوریتم های گوگل تغییر کرد چگونه وب سایتمان را با الگوریتم های جدید به روز کنیم و خیلی از موارد دیگر که تنها با کسب تجربه می توانید به آنها برسید

متاسفانه خیلی از دفاتر آموزشی اقدام به آموزش های سئو می کنند و بعد از گذراندن دوره به افراد به این اطمینان را می دهند که می توانند با همین آموزش ها به موفقیت های بزرگی در زمینه سئو سایت برسند در صورتی که واقعا این آموزش ها تنها 30 درصد از سئو می باشد و بقیه آن کسب تجربه می باشد که این تجربه همانگونه که گفته شد با تمرین و حل کردن مشکلات به دست می آید

 

اگر می خواهید از طریق موتورهای جستجوگر افزایش فروش داشته باشید نیاز به سئو دارید

 

اهمیت سئو چیست

آیا سایت من نیاز به سئو دارد

شاید خود شما بهتر بتوانید پاسخ دهید به سوالی که خودتان مطرح کرده اید آیا شما می خواهید در گوگل و سرچ هایی که در آن انجام می شود دیده شود و بازدید کننده و در نهایت افزایش فروش داشته باشید اگر پاسخ بله است شما نیاز به سئو دارد برای سئو وب سایت شما می تواند وب سایت خود را به یک شرکت سئو بسپارید یا آن را به صورت شخصی سئو کنید . در نظر داشته باشید اگر شما دارای تجربه کمی در زمینه سئو باشید نمی توانید موفق باشید و تنها زمان را از دست خواهید دارد برای این منظور شما می توانید از یک شرکت سئو و یا متخصص سئو کمک بگیرد . یک فرد با تجربه در زمینه سئو می داند براساس آنالیز رقبا و قدرتی که آنها دارند چگونه استراتژی سئو سایت شما را ایجاد نماید تا بتوانید در رتبه های برتر قرار بگیرد

این نوشته در seo ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

16 دیدگاه برای “سئو چیست؟

    • اصغر زین العابدینی گفته:

      دقت داشته باشد که گوگل برای رتبه یندی کلمات کلیدی از دو فاکتور مبتنی بر موبایل و مبتنی بر دسکتاپ استفاده می کند لازم به ذکر می باشد یکی از مهمترین فاکتورها که باعث کاهش رتبه در گوشی همراه می باشد سرعت می باشد البته فاکتور ریسپانسیو نیز مهم است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×