هر ساله با آمدن سال جدید فاکتورهایی به عنوان ترند یا روند سئو شناخته و توسط برخی از افراد یا وب سایت های معروف در زمینه سئو  به عنوان فاکتورهای مهم تلقی می شود در سال 2019 نیز که تنها چند روز از آن گذشته  است نیز برخی از وب سایت ها و افراد معروف در زمینه بازاریابی اینترنتی و مخصوصا سئو ،  ترند و فاکتورهایی مهمی که می توانند در سئو سایت تاثیر گذار باشند  را معرفی کرده اند که در ادامه به معرفی انها خواهیم پرداخت

 

در سال 2018 سئو بیشتر روی چه فاکتوری تمرکز داشت:

در سال 2018 بیشتر گوگل روی سرعت وب سایت ها کار کرد و چندین بار نیز در این زمینه بروزرسانی داشت و نتیجه این بود که برخی از وب سایت ها که دارای سرعت بالایی بودند توانستند رتبه های برتر را از آن خود کنند البته این یکی از فاکتورهای مهم بود و منظور از سرعت بالا داشتن به این معنی نیست که تنها سرعت بالا توانسته است این وب سایت ها را در رتبه های برتر قرار دهد

ترند های مهم در سال 2019

سئو 2019

 Mobile-first indexing

به طور خلاصه، فهرست کردن و ذخیره کردن داده های تلفن همراه در ابتدا  به این معنی است که Google از نسخه موبایل صفحه شما برای ذخیره سازی و رتبه بندی استفاده می کند. از مارس 2018، گوگل روند مهاجرت سایت را به شاخص تلفن همراه آغاز کرد. ممکن است که گوگل وبمستر در حال حاضر به شما در مورد آن اطلاع داده باشد.

به یاد داشته باشید که Mobile-first indexing به این معنی نیست که تنها داده های گوشی همراه مهم می باشد و گوگل به داده و نسخه های طراحی سایت تحت دسکتاپ شما توجه نمی کند ،  گوگل در گذشته وب سایت شما را همانند یک کاربر دسکتاپ مشاهده می کرد و اطلاعات آن را جمع آوری میکرد اما امروزه به دلیل زیاد شدن کاربران سرچ کننده موبایل ، گوگل در ابتدا و به  صورت یک کاربر گوشی همراه اطلاعات وب سایت را جمع آوری و فهرست می کند

جان میلر، تحلیلگر گوگل، در این باره گفت: “اگر میخواهید پاسخگو (طراحی سایت ریسپانسیو)باشید، بهتر است قبل از راه اندازی نسخه mobile-first  این کار را انجام دهید.” همچنین اگر سایت شما هنوز تغییر نکرده است و شما مایل به تغییر آن می باشید  اکنون این کار را انجام دهید.

سرعت سایت یک فاکتور مهم در سال 2019

مطلب مرتبط با این موضوع : آموزش کامل سئو موبایل

سرعت سایت

همواره  گوگل تاکید بر این داشته است که برای ارائه یک تجربه کاربری بهتر (UX) سعی کنید سرعت وب سایت خود را تا حد قابل قبولی بالا ببرید . مدت زمان بارگذاری صفحه دسکتاپ برای یک مدت یک عامل رتبه بندی بوده است. در ماه جولای  2018 نیز سرعت صفحه موبایل به یک عامل رتبه بندی برای تلفن همراه تبدیل شد.

این تغییرات نشان می دهد که سرعت می تواند یکی از فاکتورهای مهم برای بدست آوردن رتبه های برتر باشد

برندینگ و سئو سایت

نام تجاری یا برند به عنوان یک سیگنال رتبه بندی

Gary Illyes، تحلیلگر گوگل وب مستر  اعلام کرده است که Google از برند ها در کنار سایر نتایج استفاده کرده و خواهد کرد

اگر شما دارای یک وب سایت می باشد و در یک زمینه تجاری در حال فعالیت می باشید باید بدانید که گوگل در ماه های اخیر برای برخی از محصولات و خدمات از عکس های برند شرکت ها نیز استفاده کرده است و انتظار می رود این فاکتور در سال 2019 نیز مورد توجه بیشتری قرار بگیرد پس سعی کنید در هر جایی که امکان دارد برای معرفی برند خود استفاده کنید مانند متن بکلینک ،  توضیحات تصاویر ، عنوان وب سایت و….

RankBrain

RankBrain سومین سیگنال مهم رتبه بندی گوگل می باشد و هر روز بیشتر اهمیت می یابد.RankBrain یک الگوریتم یادگیری ماشین (AI) است که Google برای مرتب کردن نتایج جستجو خود از آن استفاده می کند. این همچنین به فرآیند Google و درک کلمات جستجو کمک می کند.

با توجه به کلمه کلیدی، RankBrain اهمیت لینک ها، طراوت محتوای، طول محتوا، قدرت دامنه و غیره را افزایش می دهد یا کاهش می دهد.

RankBrain دارای دو شغل اصلی است:

1. درک واژگان جستجو (کلمات کلیدی)
2. اندازه گیری نحوه ارتباط افراد با نتایج (رضایت کاربر)

 Online video یا ساخت ویدئو

بی شک ویدئو ها روز به روز در حال قدرت گرفتن می باشند سیسکو نیز به این پیشرفت اشاره داشته است و اعلام کرده است  که ویدئو ها می توانند در سال های گذشته جایگاه بسزایی در رتبه موتورهای جستجوگر داشته باشند سیسکو اعلام کرده است تا سال 2021 ویدئو های آنلاین می توانند 80 درصد از سرچ ها را به خود اختصاص دهند همچنین HubSpot اعلام می کند که 43 درصد از مردم می خواهند محتوای ویدیویی بیشتری را ببینند.

بنابراین اگر می خواهید ترافیک بیشتری از جستجوگرها در سال 2019 کسب کنید، من توصیه می کنم مطالب را به طور خاص برای YouTube و سایر شبکه های ویدئویی دیگر نیز  ایجاد و بهینه سازی کنید.

YouTube می تواند گفت بزرگترین موتور جستجوگر بعد از گوگل می باشد (بر اساس یک مطالعه توسط JumpShot  و رند Fishkin موتور جستجوی یوتیوب 2 برابر  بیشتر از Bing محبوب تر است)

ایجاد محتوا و بک لینک

با وجود این همه فاکتور  برای سئو  هنوز محتوا و لینک نقش بسزایی دارد بدون محتوای باکیفیت و دست اول و لینک قطعا نمی توانید رتبه های برتر و همچنین لینک اول را  بدست آورید

همچنین، اگر شما در صفحه اول گوگل نیستید، RankBrain، جستجوی صوتی و الگوریتم اولین تلفن همراه مهم نخواهد بود. بازی و رقابت زمانی شروع می شود که شما صفحه اول  گوگل باشید که مطمئنا هنوز محتوا و لینک به عنوان فاکتورهای اصلی برای رسیدن به صفحه اول می باشند ارزش این دو فاکتور را قطعا با جستجو و مقایسه کردن چندن کلمه کلیدی مهم  و بررسی رقابت آنها می توانید به دست آورید

این نوشته در seo ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×