[typed string0=”استراکچر دیتا شاید به صورت مستقیم به سئو سایت شما کمک نکند اما قطعا با افزایش نرخ کلیک می تواند باعث بهبود رتبه وب سایت شما شود” typeSpeed=”40″ startDelay=”0″ backSpeed=”40″ backDelay=”500″]

 

 

داده های ساخت یافته چیست؟

استراکچر دیتا که به داده های ساختاری  و به زبان انگلیسی هم به structured data معروف می باشند یک قالب استاندارد برای علامت گذاری اطلاعات در مورد صفحه وب سایت می باشد که به موتورهای جستجوگر نظیر  Google ، Bing و سایر موتور های جستجوگر کمک می کند که صفحات و داده های داخل آنها را  بهتر درک کننده ، بهتر است بدانید هر چه موتورهای جستجوگر بهتر بتوانند صفحات را درک کنند می تواند به سود شما باشد چرا که این می تواند به رتبه وب سایت شما کمک کننده باشد.

ما در این پست آموزشی قصد داریم در مورد داده های ساخته یافته یاهمان structured data ها صحبت کنیم در صورتی که به این بحث علاقمند می باشید می توانید تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

استراکچر دیتا (structured data) چیست

 

لازم است بدانید که وقتی موتور جستجو محتوای صفحه وب را بفهمد ممکن است آن را برای جستجوی مناسب و بهتر دسته بندی و در نهایت نمایش دهند داده های ساختاریافته ممکن است برای بهبود بصری کاربر نیز مفید باشد چرا که می تواند با ایجاد تغییراتی در ساختار نمایشی وب سایت ها در نتایج گوگل ، وب سایت شما را متفاوت از سایر وب سایت ها نمایش دهد و این تمایز در نهایت می تواند دلیلی باشد که کاربر وب سایت شما را انتخاب نماید

مثلا ما در نمونه آدرس بالا با استفاده از استراکچر دیتا در نتایج گوگل ستاره به وب سایتمان اضافه کردیم

 

 

قالب های استفاده از structured data

روش های مختلفی برای علامت گذاری و استفاده از استراکچر دیتا در صفحه شما وجود دارد که در ادامه بیشتر در مورد آنها آشنا خواهید شد

 

JSON-LD چیست

اسکریپت JSON  یکی از اشکال مورد استفاده structured data می باشد که در سربرگ صفحه صفحات مورد استفاده قرار میگیرد

JSON-LD چیست

 

 

RDFa چیست

موارد و مقادیر موجود در یک صفحه را در ویژگی های HTML typeof و خصوصیت برجسته می کند.

RDFa چیست

 

 

 

Microdata چیست

موارد و مقادیر موجود در یک صفحه را در ویژگیهای HTML و itemprop برجسته  و نمایش می دهد

RDFa چیست

 

Microformats چیست

برچسب های HTML که داده ها را در یک صفحه دسته بندی و ساختار دهی می کند که به صورت فرمت های  microformats.org  می باشد

Microformats چیست

 

Page Date چیست

گوگل می تواند تاریخ را مستقیماً از متن صفحه برداشته تجزیه کند و  برای بهترین نتیجه ، از قالب های تاریخ ISO 8601 با یک سال کاملاً مشخص استفاده کنید.

سئو چیست

اما سوال مهمی در مورد استفاده از استراکچر دیتا وجود دارد و ان این است که :

 

کدام استراکچر دیتا بهتر از سایر استراکچر دیتا ها می باشد ؟

رایج ترین و توصیه شده ترین روش برای علامت گذاری ساختار داده  JSON-LD است چرا که کد را تمیز و با ساختار مناسب نگه می دارد. این زمانی مفید است که علامت گذاری به صورت دستی ویرایش می شود و تولید چنین علامت گذاری برای تولیدکنندگان آسان تر از سایر روش ها می باشد .

 

چه مواردی از وب سایت را می توانیم به صورت structured data در آوریم؟

تعداد زیادی اشیا و اطلاعات وجود دارد که می تواند علامت گذاری شود. خلاصه همه آنها را می توان structured data در آورید برای اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت Schema.org بروید و انواع مختلفی از دیتا استراکچر ها مشاهده نمایید

مواردی که در حال حاضر توسط موتور جستجوی Google پشتیبانی می شود عبارتند از:

  • Article
  • Local business
  • Music
  • Recipe
  • Critic review
  • Video
  • TV & Movie
  • Product
  • Event
[typed string0=”همه این موارد ممکن است با جذابیت بصری بیشتری در SERP نمایش داده شوند” typeSpeed=”40″ startDelay=”0″ backSpeed=”40″ backDelay=”500″]

 

 

چرا با اضافه کردن داده های ساخته یافته به وب سایتم ، وب سایتم مجهز به این داده ها در نتایج گوگل نمی شود

پیاده سازی داده های ساخت یافته در وب سایت شما تضمین نمی کند که صفحه وب به عنوان یک قطعه غنی در نتایج جستجو ارائه شود

دیتا استراکچر فقط آنچه در صفحه شما است را توصیف می کنند. هنگامی که یک موتور جستجو این داده ها را کشف می کند بررسی می کند که آیا آنقدر خوب هستند که قابل نمایش باشند یا نه Google متغیرهایی مانند قابل اعتماد بودن و اعتبار تاریخچه جستجوی وب سایت شما مکان و بسیاری دیگر را  برای نمایش این داده ها در نتایج خود را در نظر می گیرد و سپس تصمیم میگیرد که استراکچر دیتا را به کلی که استفاده کردید نمایش داده شود یا خیر.

 

تاثیر structured data در سئو سایت

 

افزایش رتبه بندی

structured data جزء فاکتور های رتبه بندی گوگل نیستند اما با توجه به اینکه نحوه نمایش وب سایت شما در نتایج گوگل را متفاوت از وب سایت های دیگر نمایش می دهند می توانند باعث افزایش بازدید وب سایت شما شوند

 

CTR بالاتر

داده های ساختاریافته ممکن است جذابیت بصری بیشتری در SERP  به ویژه برای محصولات داشته باشد. این ممکن است باعث افزایش نرخ کلیک وب سایت شود

 

تبدیل بیشتر

CTR بالاتر به معنای بازدید کنندگان بیشتر برای یک وب سایت است. این یک ریاضی ساده است هر چه بازدید بیشتر باشد احتمال آن به مشتری بیشتر نیز بسیار زیاد است

 

قدرت

Google به آنچه در SERP نشان داده خواهد شد توجه می کند. این بدان معنی است که یک نتیجه پیشرفته در SERP ممکن است وب سایت را از نظر کاربر معتبرتر و قابل اعتماد جلوه دهد.

 

آموزش سئو

schema.org چیست؟

نشانه گذاری روشی اشت که توسط موتورهای جستجو مانند Google یا Bing برای درک بهتر محتوای یک صفحه وب استفاده می شوند. آنها همچنین از آن برای ساختن قطعه های غنی در SERP استفاده می کنند.

 

 

این نوشته در seo ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×