اسپم (Spam) یا هرزنامه به طیف گسترده ای از پنجره های بازشو ، پیوندها ، داده ها و ایمیل های ناخواسته اشاره دارد که در فعالیت های روزانه در وب با آنها روبرو هستیم.  هرزنامه می تواند به سادگی ناخواسته باشد ، اما همچنین می تواند برای وب سایت شما از جنبه های مختلف مضر ، گمراه کننده و مشکل ساز باشد.

دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت جستجو که اخیراً Google آن را منتشر کرده است یک تعریف Google از صفحات وب با کیفیت بالا و صفحات وب با کیفیت پایین را نشان می دهد. اگر می خواهید از مجازات گوگل در امان باشید  دانستن تعریف Google از صفحات اسپم نیز مهم است. در زیر می توانید تعریف Google برای اسپم را مشاهده نمایید

 

Spam score چیست

اسپم اسکور در واقع نشان دهنده درصد سایت های دارای اسپم می باشد  که متوجه شده ایم توسط Google جریمه یا ممنوع شده اند. امتیاز اسپم براساس مدل یادگیری ماشینی است اما سوال اینجاست که اسپم اسکور چگونه نمره گذاری نمی شود ؟

  • نمره 1٪ -30٪ به عنوان نمره پایین هرزنامه در نظر گرفته می شود.
  • نمره 31٪ -60٪ به عنوان نمره متوسط هرزنامه در نظر گرفته می شود.
  • نمره 61٪ -100٪ به عنوان امتیاز هرزنامه بالا در نظر گرفته می شود.

نمره بالای هرزنامه برای سایت شما یا سایتی که در آن مشاهده می کنید  به این معنی نیست که این سایت لزوماً اسپم است. این نشانه این است که شما باید کمی بیشتر در مورد کیفیت و ارتباط این سایت تحقیق کنید. درباره نحوه استفاده از امتیاز هرزنامه بیشتر بخوانید.

شما می توانید از طریق ابزار Link Explorer و از طریق بخش Links در کمپین Moz Pro خود به امتیاز Spam Score دسترسی پیدا کنید.

Spam score چیست

بیشتر بخوانید : سئو وب سایت

آیا Google فکر می کند صفحات وب شما اسپم هستند؟

یک صفحه وب با کیفیت پایین لزوماً یک صفحه  اسپم نیست با این حال ، اگر یک صفحه وب عمداً برای فریب کاربران و آسیب رساندن به آنها برای سودآوری از وب سایت شما ایجاد شود امتیاز خوبی نخواهد داشت. اگر صفحات شما حاوی عناصر زیر باشد ، احتمالاً Google تصور می کند که صفحه اسپم می باشد :

 

انواع اسپم سایت

صفحات شما مخرب یا مضر هستند

صفحاتی که برای “فیشینگ” برای دولت کاربر شماره شناسایی ، اطلاعات حساب بانکی یا اطلاعات کارت اعتباری صادر شده اند  مضر هستند زیرا هدف از آنها سرقت اطلاعات خصوصی است.

صفحات شما فریبنده است

اگر صفحه شما به جای کمک به کاربران ، برای فریب کاربران یا فریب موتورهای جستجو طراحی شده باشد ، Google آن را به عنوان اسپم پرچم گذاری می کند. به عنوان مثال ، Google توصیفات دروغین مربوط به محصولی را دوست ندارد  یا صفحاتی را که فقط با هدف وادار کردن کاربران به کلیک بر روی پیوندهای کسب شده ایجاد شده باشد را دوست ندارد. نمونه هایی از صفحات فریبنده عبارتند از:

  • وب سایت هایی که وانمود می کنند یا تقلید از ظاهر یک وب سایت معروف دیگر را انجام می دهند.
  • وب سایت هایی که ادعا می کنند بررسی مستقلی را ارائه می دهند یا اطلاعات دیگری راجع به کالایی به اشتراک می گذارند ، اما در واقع برای ایجاد درآمد برای صاحب وب سایت از طریق پیوندهای وابسته بدون تلاش برای کمک به کاربران ایجاد شده اند.
  • وب سایت هایی که ادعا می کنند وب سایت شخصی افراد مشهور هستند اما در واقع وب سایت ها برای کسب درآمد برای صاحب وب سایت بدون اجازه شخص مشهور ایجاد می شوند.

صفحات شما از ریدایرکت های پنهانی استفاده می کنند

اگر صفحات وب شما دارای ریدایرکت باشد که برای فریب موتورهای جستجو و کاربران طراحی شده اند  Google صفحه را به عنوان هرزنامه علامت گذاری می کند. به طور کلی این به معنای هدایت مجدد به وب سایت های غیر مرتبط یا هدایت مجدد به سایت های خرید از طریق پیوندهای وابسته است.

صفحات شما محتوای واقعی ندارند

Google فکر می کند این نوع صفحات هرزنامه هستند زیرا محتوای واقعی ندارند:

  1. صفحاتی که به هیچ وجه محتوای اصلی مفید ندارند و یا محتوای بسیار اندکی است که صفحه به طور موثر محتوای اصلی ندارد.
  2. محتوایی که تقریباً کاملاً از پر کردن کلمات کلیدی و کلمات بی معنی هستند
  3. محتوای خودکار تولید شده که با کمترین وقت ، تلاش ، تخصص ، نظارت دستی یا ارزش افزوده برای کاربران ایجاد شده است.

صفحات هرزنامه رتبه بالایی در Google ندارند. اگر وب سایت شما شامل صفحات اسپم باشد ، Google اسایت شما را از ایندکس خارج می کند

 

پر کردن کلمات کلیدی

سعی در پر کردن با ارزش ترین کلمه کلیدی خود در یک صفحه وبرا نداشته باشید چرا که این امر می تواند باعث اسپم سایت شما شود

متن پنهان

از آنجا که پر کردن کلمات کلیدی جواب داد ، یکی از راه های بدست آوردن تعداد زیادی کلمه کلیدی در یک صفحه وب بدون اینکه تجربه کاربری شما کاملاً خراب شود ، مخفی کردن متن بود که این روش نیز توسط گوگب قابل تشخیص و جیمه شدن می باشد

 

پر کردن مطالب

اضافه کردن متن های عظیم متن با سایز فونت کوچک به طوری که محتوا توسط موتورهای جستجوگر جذب شود ، اما بازدیدکنندگان واقعاً به آن توجه نمی کنند.

خرید بک لینک

ارائه پول به دارندگان وب سایت یا مدیران سایت در ازای دریافت لینک که در صورت شناسایی توسط گوگل باعث جرمیه شدن سایت می شود

نتیجه گیری

سعی نکنید گوگل و سایر موتورهای جستجو را فریب دهید. هیچ دستیابی سریع به رتبه های بالا وجود ندارد. اطمینان حاصل کنید که صفحات وب شما حاوی تمام عناصر مورد نیاز Google هستند. ابزارهای SEOprofiler به شما کمک می کنند تا این کار را انجام دهید:

 

 

این نوشته در seo ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×