طراحی سایت و ساختار سایتی که به‌خوبی تعریف‌شده است کار خزنده‌های موتور جستجو را ساده‌تر می کند و این به معنی ایندکس بهتر و شانس بیشتر در دستیابی به رتبه‌بندی بالاتر می‌باشد.با معرفی هوش مصنوعی در الگوریتم رتبه‌بندی گوگل ، جستجوی صوتی و ایندکس اول موبایل، ساختار یک وب‌سایت از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری یافته است.

 

{index}

دیگر کافی نیست صفحاتی را در وب‌سایت قرار دهید، بلکه باید به‌درستی گروه‌بندی شوند تا موتورهای جستجو بتوانند موضوعات موردنظر شما را رتبه‌بندی کنند.کلمات کلیدی هنوز برای رتبه‌بندی اهمیت دارند اما به همان اندازه موضوع مرتبط نیز اهمیت دارد و یکی از راه‌های دستیابی به آن از طریق ساختار خوب سایت است.

 مطلب مرتبط با این موضوع : سئو سایت چیست

 

اهمیت طراحی سایت در سئو سایت 

ساختار یک وب‌سایت، وبلاگ یا فروشگاه اینترنتی ازنظر سئو و قابلیت استفاده بسیار مهم است. آن باید کاربرپسند، قابل دسترس، سریع و باهدف باشد: مشتریان جدید را جذب کنند، مشترکان ایمیل بیشتری به دست آورد، فروش داشته باشد، از تبلیغات درامد داشته باشد، یا فقط از بهترین راه ممکن اطلاعات را ارائه دهد.

ساختار سایتی که به‌خوبی تعریف‌شده برای سئو به سه دلیل  زیرمهم است:

  1. ساختار خوب سایت به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا مطالب شما را بهتر درک کنند.

یک ساختار خوب سایت به کراول های موتور جستجو کمک می‌کند تا سریع‌تر وب‌سایت شما را بخوانند، ایندکس کنند و شانس شما را در رتبه‌بندی موتورهای جستجو افزایش دهند.

نحوه کار موتورهای جستجو به شرح زیر است:

  • آن‌ها وب‌سایت شما را در وب پیدا می‌کنند.
  • آن‌ها شروع به خزیدن صفحه اصلی شما و سپس تمام لینک‌ها را از صفحه اصلی دنبال می‌کنند
  • آن‌ها سعی می‌کنند ساختار سایت را تشخیص دهند تا بتوانند نحوه ارتباط بین صفحات / پست‌های شما را درک کنند و اینکه کدام صفحات سایت شما با ارزش‌تر از سایر صفحات وب سایت‌ها هستند.

هنگامی‌ که شما یک ساختار بهینه‌سازی شده داشته باشید، کار کراول های موتور جستجو آسان می‌شود و این به معنی نمایش بهتر است. از سوی دیگر،اگر ساختار سایت شما مسطح باشد، موتورهای جستجو همچنان می‌توانند صفحات شما را ایندکس کنند، اما اطلاعات کافی در مورد نحوه ارتباط صفحات شما ندارند.

  1. یک ساختار خوب باعث افزایش شانس گرفتن سایت لینک ها در جستجوی گوگل می‌شود.

سایت لینک‌ها لینک‌هایی هستند که در زیر توضیحات اسنیپ شما در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می‌شوند که به صفحات دیگر  وب‌سایت شما اشاره دارند. آن‌ها یک روش عالی برای ایجاد فهرست‌های جستجوی شما هستند که برجسته‌تر هستند و نرخ کلیک سایت شما را افزایش می‌دهند.

شما نمی‌توانید مشخص کنید کدام قسمت وب‌سایت شما به‌عنوان لینک سایت نمایش داده شود، زیرا سایت لینک‌ها به‌صورت خودکار توسط الگوریتم گوگل انتخاب می‌شود.تنها راهی که می‌خواهید سایت لینک‌ها در لیست شما نمایش داده شوند ساختار خوب سایت است.

طراحی سایت وسئو سایت

 

  1. یک ساختار خوب تجربه کاربری عالی فراهم می‌کند و میزان نرخ پرش را کاهش می‌دهد.

نرخ پرش معیاری است که نشان می‌دهد چه تعداد از افراد بدون تعامل با صفحه یا سایت وارد صفحه وب شما می‌شوند. میزان نرخ پرش بالا برای سئو بد است و دلیل آن در زیر آمده است:

گوگل می‌داند زمانی که کاربری روی لیست شما از جستجوی گوگل کلیک می کند، صفحه شما را بازدید می‌کند سپس بدون تعامل با وب‌سایت شما به جستجو در گوگل می‌پردازد. این سیگنالی است که نشان می‌دهد کاربران از این نتایج راضی نیستند و درنهایت منجر به رتبه‌بندی پایین‌تر سایت شما می‌شود.

هنگامی‌ که شما یک ساختار جامعی از سایت دارید، کاربران آسان‌تر به سایت شما هدایت می شوند و آنچه را که در جستجوی آن هستند را پیدا می کنند و این باعث افزایش قابلیت استفاده، افزایش زمان ماندگاری در سایت و کاهش میزان نرخ پرش شما می‌شود.

 

 

ساختار سایت ایده آل چیست؟

ساختار واقعی یک سایت، به‌شدت با نوع محتوایی که وب‌سایت ارائه می‌دهد، مرتبط است. اگر ما انواع وب‌سایت‌ها را به گروه تقسیم‌بندی کنیم، ما  چهار گروه عمده خواهیم داشت:

  • وبلاگ‌ها
  • وب‌سایت‌های شرکتی
  • وب‌سایت‌های خبری
  • وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک (فروش محصولات یا خدمات آنلاین)

ساختار سایت ایده آل برای وبلاگ

یک ساختار سایت خوب برای وبلاگ  به شرح زیر است:

شرکت طراحی سایت و سئو

علاوه بر صفحه اصلی و صفحات دیگر مانند درباره ما، تماس با ما و پست‌های وبلاگ باید با توجه به موضوع دسته‌بندی شوند.

به‌عنوان‌مثال، اگر شما یک وبلاگ غذایی درزمینهٔ انتشار انواع دستورالعمل‌ها داشته باشید، می‌توانید چندین دسته بر اساس نوع دستورالعمل‌ها مانند دستورالعمل‌های ایتالیایی، دستورالعمل‌های گیاهی، دستورالعمل‌های چینی و غیره ایجاد کنید.

 

ساختار سایت ایده آل وب‌سایت برای کسب‌وکار کوچک یا شرکت‌های بزرگ

هدف اصلی یک وب‌سایت کسب‌وکار کوچک یا سایت شرکتی ارائه اطلاعات بیشتر در مورد کسب‌وکار، محصولات، خدمات و … می‌باشد.

یک ساختار سایت خوب برای یک وب‌سایت شرکتی به شرح زیر است:

توجه داشته باشید که شما دارای یک دسته اصلی برای گروه‌ها و یک دسته اصلی برای وبلاگ با چند زیرمجموعه هستید.

 

 

ساختار سایت ایده آل برای وب‌سایت خبری

یک وب‌سایت خبری مانند مجله آنلاین می‌تواند محتوا را به تعدادی از دسته‌ها بر اساس نوع محتوا و زمان انتشار آن دسته‌بندی کند. این ساختار می‌تواند به موتورهای جستجو و کاربران کمک کند تا با بازدید از دسته‌های موردعلاقه و مرور محتوا به روز به انچه که در جستجوی آن هستند دست یابند.

هزینه طراحی سایت و سئو

 

 

ساختار سایت ایده آل برای یک وب‌سایت تجارت الکترونیک

ساختار سایت یک وب‌سایت تجارت الکترونیک می‌تواند کمی پیچیده‌تر از انواع دیگر وب‌سایت‌ها باشد، مخصوصاً زمانی که برای ارائه محصولات مختلف باشد.

بااین‌حال، در یک سناریوی معمول، ساختار خوب می‌تواند به شرح زیر باشد:

در بالای ساختار ما صفحه اصلی داریم و سپس محتوا را به چند دسته تقسیم می‌کنیم.

هیچ محدودیتی برای تعداد دسته‌ها یا زیر دسته‌هایی که می‌توانید ایجاد کنید وجود ندارد، اما قاعده کلی وجود دارد که بیش از سه سطح عمق در سلسله مرتبه شما نباشد. به‌عبارت‌ دیگر، باید هر محصول از صفحه اصلی در کمتر از 3 کلیک قابل‌دسترس باشد. این کار باعث ایندکس سریع‌تر و آسان‌تر توسط کراول ها می‌گردد و همچنین برای کاربران مفید می‌باشد.

 

 

 

چگونه ساختار سایت خود را بهینه‌سازی کنید

اکنون‌که شما می‌دانید ساختار سایت ایده آل چگونه است، بیایید بررسی کنیم چگونه می‌توانیم ساختار خوبی برای وب‌سایت خود ایجاد کنید. مراحل انجام کار طبق زیر می‌باشد:

  • به‌طور پیشرفته برای ساختار سایت خود برنامه‌ریزی کنید
  • از دسته‌بندی‌ها برای دسته‌بندی محتوای مرتبط استفاده کنید
  • با استفاده از سئو دسته‌های خود را بهینه‌سازی کنید
  • از HTML و CSS برای ناوبری استفاده کنید
  • از منوهای بردکرامب استفاده کنید
  • یک ساختار پیوند یکتا سئو فرندلی ایجاد کنید
  • به ساختار لینک داخلی خود توجه داشته باشید
  • یک نقشه سایت برای کاربران ایجاد کنید
  •  به‌طور پیشرفته برای ساختار سایت خود برنامه‌ریزی کنید

 

برای وب‌سایت‌های جدید

اگر شما شروع به راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید کرده‌اید، به‌آسانی می‌توانید برای ساختار سایت آن به‌طور پیشرفته برنامه‌ریزی کنید. تجربه نشان می‌دهد این گام توسط بسیاری از طراحان و مدیران وب نادیده گرفته‌شده است. آن‌ها بر ابعاد بصری یک وب‌سایت تمرکز دارند و به ساختار آن توجهی ندارند.

بهترین روش این است که از ساختارهای ایده آل به‌عنوان راهنما استفاده کنید و آن‌ها را با توجه به نیازهایتان تنظیم کنید. آنچه شما باید در ذهن داشته باشید، موارد زیر می‌باشند:

وب‌سایت شما باید یک ساختار سلسله مراتبی داشته باشد

 نقطه کانونی صفحه اصلی است و پس‌ازآن تمام صفحات دیگر باید بر اساس نوع آن‌ها گروه‌بندی شوند.

به‌عنوان‌مثال، پست‌های وبلاگ باید به دسته‌های وبلاگ گروه‌بندی شوند و تحت وبلاگ» قرار می‌گیرند. مقالات اخبار را می‌توان با تاریخ انتشار گروه‌بندی کرد. اگر خدمات ارائه می‌دهید، می‌توان آن‌ها را تحت خدمات گروه‌بندی کرد.

فکر کنید بهترین گروه‌بندی ازنظر کاربر چیست؟ بعضی از سناریوها را اجرا کنید و تلاش کنید تا مراحل انجام‌شده توسط کاربران را برای یافتن یک محصول یا مقاله در وب‌سایت خود تکرار کنید. اگر شما می‌توانید این روند را به‌آسانی برای کاربران انجام دهید، پس موتورهای جستجو نیز می‌توانند به‌آسانی به آن دسترسی داشته باشند.

 

سلسله‌مراتب شما باید دارای بیش از دو یا سه سطح عمیق باشد 

سلسله‌مراتب سایت خود را بیش‌ازحد پیچیده نکنید، اما ساده نگه‌دارید. تمام صفحات وب‌سایت شما باید از صفحه اصلی در کمتر از 3 کلیک قابل‌دسترسی باشد.

 

 

به‌عنوان‌مثال، اگر شما یک فروشگاه آنلاین دارید، یک کاربر باید بتواند یک صفحه محصول خاص را در کمتر از 3 کلیک بازدید کند. این سه کلیک شامل موارد زیر می‌باشند:

  • صفحه اصلی (1 کلیک)
  • دسته محصول (2 کلیک)
  • زیر دسته محصول (3 کلیک)
  • صفحه محصول

 

 

برای وب‌سایت‌های راه‌اندازی شده

اگر شما قبلاً یک وب‌سایت دارید که توسط گوگل ایندکس شده است و دارای رتبه‌بندی خاصی است، ساختار سایت خود را تغییر ندهید چون ممکن است تأثیر منفی بر رتبه‌بندی شما داشته باشد. یک روش برای پیگیری وجود دارد.

از دسته‌بندی‌ها برای دسته‌بندی محتوای مرتبط استفاده کنید

در هنگام ایجاد دسته برای محصولات و خدماتی که برای وبلاگ خود ارائه می‌دهید، قوانینی وجود دارد.

اولين قاعده اين است که شما نياز داريد که دسته داشته باشيد. دلیل آن ساده است: برای اینکه کاربران محتوایی که به دنبال آن هستند را به‌راحتی پیدا کنند و هم‌چنین موتورهای جستجو آسان‌تر وب‌سایت شما را کراول و ایندکس کنند.

سعی کنید دسته‌های خود را به همان اندازه نگه‌دارید. اگر یک دسته بیش‌ازحد بزرگ است چون شما تعداد زیادی در مورد آن موضوع محصولات یا پست‌های وبلاگ دارید، سعی کنید آن را به دو یا سه دسته تقسیم کنید.

دسته‌های خود را در منوی وب‌سایت و صفحه اصلی اضافه کنید. سعی نکنید دسته‌های خود را پنهان کنید، اما اطمینان حاصل کنید که دسته‌های اصلی شما از منوی اصلی قابل‌دسترس هستند و از صفحه اصلی لینک دارند.

از دسته‌ها برای ایجاد محتوای مرتبط استفاده کنید. این مورد در خصوص وبلاگ‌ها درست است. یکی از دلایل ایجاد دسته‌ها، ایجاد یک موضوع مرتبط است و به گوگل در دریافت موضوعات موردنظر شما که می‌خواهید ایجاد کنید کمک می‌کند.

دسته‌های خود را بهینه‌سازی کنید

 

 

هنگامی‌که یک دسته جدید ایجاد می‌کنید، از تکنیک‌های سئو برای بهینه‌سازی آن استفاده کنید به‌خصوص:

  • عنوان و توضیحات هر دسته را بهینه‌سازی کنید
  • مقدمه کوتاهی بنویسید
  • تصویر مربوطه را اضافه کنید (با متن جایگزین مناسب)
  • اسلاگ را بهینه‌سازی کنید
  • مطمئن شوید دسته‌ها در نقشه سایت شما موجود هستند
  • لینک‌های داخلی را به صفحات دسته‌بندی خود اضافه کنید.
  •  از HTML و CSS برای ناوبری استفاده کنید

 

هنگام ایجاد ناوبری از جاوا اسکریپت یا ایجکس استفاده نکنید. بهترین روش برای دسترسی آسان کراول های جستجو استفاده آسان از تگ‌های HTML همراه با CSS برای قالب‌بندی می‌باشد.

همچنین، برای ایجاد لینک‌های ناوبری خود از تصاویر استفاده نکنید، بلکه از متن استفاده کنید. این به این معنی است که اگر شما می‌خواهید به یک دسته‌ی صفحه از صفحه اصلی خود لینک دهید، فقط یک تصویر را اضافه نمی‌کنید و به آن لینک دهید، اما یک متن لینک خوب نیز داشته باشید.

از منوهای بردکرامب استفاده کنید

منوهای بردکرامب برای سئو مهم هستند. گوگل چندین بار ذکر کرده نیازاست یک منوی بردکرامب بر روی تمام صفحات خود داشته باشید تا کاربران بتوانند به‌سادگی به سایت راه پیدا کنند.

هنگام فعال کردن منوهای بردکرامب در وب‌سایت خود، مطمئن شوید که:

منوی بردکرامپ دقیقاً ساختار سایت شما را نشان می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، هنگامی‌که منوی بردکرامپ را بر روی یک صفحه محصول فعال می‌کنید، باید عناصر زیر را داشته باشد:

صفحه اصلی>دسته محصول> زیر دسته> صفحه محصول

به‌عبارت‌دیگر، منو باید تمام سطوح را نمایش دهد تا شما به صفحه اصلی بازگردید.

داده‌های ساخت‌یافته را جهت توصیف منوی بردکرامب برای موتورهای جستجو اضافه کنید. نوع خاصی از نشانه‌گذاری بردکرامب وجود دارد که اطلاعات بیشتری درباره ساختار ناوبری شما به موتورهای جستجو می‌دهد. گوگل می‌تواند از این اطلاعات برای افزایش نمایش لیست جستجوی شما در دسکتاپ و موبایل استفاده کند.

 

یک ساختار پیوند یکتا سئو فرندلی ایجاد کنید

هنگام ایجاد ساختار سایت خود، باید در مورد ساختارپیوندیکتا فکر کنید. هدف شما این است که url هایی سئو فرندلی که با ساختار سایت شما مطابقت دارند، ایجاد کنید.

مثلاً:

بیایید فرض کنیم که تصمیم گرفته‌اید که این ساختار سایت را برای وبلاگ خودتان مطرح کنید:

صفحه نخست

دسته تناسب‌اندام -> مقالات

دسته رژیم غذایی -> مقالات

ساختار پیوند یکتا شما باید به شرح زیر باشد:

  • صفحه نخست
  • صفحه نخست/مقالات/تناسب‌اندام
  • صفحه نخست/مقالات/رژیم غذایی

مهم:

ساختار منطقی یک وب‌سایت را با URL های دسته صفحات و URL های واقعی هریک از صفحات اشتباه نگیرید.

توجه داشته باشید که لازم نیست نام دسته در آدرس اینترنتی آورده شود. کاربران و موتورهای جستجو URL های کوتاه و دقیق را دوست دارند. گوگل می‌تواند دسته‌بندی هر مقاله را از نقشه سایت شما و منوی بردکرامب استخراج کند.

 

 به ساختار لینک داخلی سایت خود توجه کنید

یکی از راه‌های ایجاد ساختار سایت، استفاده بهتر از لینک‌های داخلی است.

لینک داخلی به پنج دلیل زیر جنبه بسیار مهم سئو می‌باشد:

  • روشی برای کاهش نرخ پرش و افزایش زمان ماندگاری درسایت می‌باشد
  • روشی برای کمک به موتورهای جستجو است تا صفحات بیشتری را از وب‌سایت شما را کشف کنند
  • روشی برای انتقال رتبه صفحه از صفحات با رتبه بالا به صفحات دیگر
  • روشی برای اطلاعات دادن به موتورهای جستجو در مورد صفحات باارزش یک وب‌سایت
  • روشی برای ساختن ساختار سایت شماست

در ابتدای این مطلب اشاره شد که موتورهای جستجو روند خزیدن را از صفحه اصلی شروع می‌کنند و لینک‌های بیشتری از صفحات دیگر وب‌سایت را کشف و ایندکس می‌کنند. داشتن لینک‌های داخلی به بقیه صفحات باعث می‌شود کار شما ساده‌تر شود.

 

هنگام ایجاد لینک‌های داخلی، این نکات را در ذهن داشته باشید

لینک‌های داخلی را برای اشاره به صفحات دسته‌بندی‌ها ایجاد کنید. این به خزنده‌ها کمک می‌کند که این صفحات را ایندکس کنند و ایده خوبی در مورد اینکه چگونه صفحات وب شما مرتبط هستند (و این به موضوع مرتبط کمک می‌کند)

صفحات ارزشمند خود را تعیین کنید (بعضی دیگر به‌عنوان محتوای ستون یا مقدمه اشاره می‌کنند) و از صفحات مربوط به وب‌سایت خود به آن‌ها لینک دهید. در هرلحظه از زمان، باید صفحاتی در وب‌سایت شما باشند که دارای تعداد بیشتری لینک داخلی است.

نکته: شما می‌توانید گزارش لینک‌های داخلی را درسرچ کنسول گوگل مشاهده کنید تا ببینید که لینک‌های داخلی شما در حال حاضر چگونه توزیع‌شده‌اند.

از دسته‌بندی صفحات خود اطمینان حاصل کنید که به ارزشمندترین صفحات آن دسته لینک داشته باشند. ببینید که چگونه توسط دست صفحه مقوله‌های سئو مقالات سازمان‌دهی شده‌اند که بیشترین پست‌ها در بالای صفحه‌نمایش داده می‌شوند.

شما می‌توانید از انکر تکست بهینه برای لینک‌های داخلی خود استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر می‌خواهید به یک دسته در وب‌سایت خود که نشان‌دهنده کفش‌های ورزشی است، لینک دهید، می‌توانید از انکر تکست کفش‌های ورزشی استفاده کنید. برخلاف لینک‌های خارجی، گوگل شما را برای استفاده از انکرتکس بهینه برای لینک‌های داخلی جریمه نخواهد کرد.

اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات وب‌سایت شما را از طریق لینک‌های داخلی قابل‌دسترس هستند. صفحه‌ای که دارای لینک داخلی نیست، احتمالاً توسط گوگل نادیده گرفته می‌شود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات وب‌سایت شما لینک‌های داخلی را به آن‌ها اشاره می‌کنند.

 

 

یک نقشه سایت برای کاربران ایجاد کنید

بین نقشه‌های سایتی شما نیاز است تا ایجاد کنید و به موتورهای جستجو معرفی کنید تفاوت وجود دارد. شما می‌توانید در فوتر صفحه وب خود نقشه سایت HTML قرار دهید تا سلسله مرتبه وب را به کاربران نشان دهید.

مطلب مرتبطط با این موضوع : نقشه سایت چیست و چگونه ساخته می شود

 

چگونه می‌توان ساختار سایت یک وب‌سایت موجود را تغییر داد؟

اگر شما در حال حاضر یک وب‌سایت دارید که به گوگل معرفی‌شده است، یکی از چالش‌هایی که شما با آن روبرو خواهید شد این است که چگونه بدون از دست دادن رتبه‌بندی ساختار سایت را تغییر دهید؟

درحالی‌که اقداماتی برای حفظ رتبه‌بندی شما وجود داردولی همیشه هنگام تغییر محتوا یا ساختار یک وب‌سایت موجود، ریسک وجود دارد؛ بنابراین، شما نیاز به یک برنامه خوب برای پیگیری دارید تا ریسک‌ها را به حداقل برسانید.

 

برخی راهنمایی‌ها برای کمک به شما

قبل از تغییر هر چیزی اطمینان حاصل کنید که شما تصویر کاملی ازآنچه شما می‌خواهید به آن برسیدن در ذهن دارید.

 تنها یک دسته جدید ایجاد نکنید، زیرا متوجه شده‌اید ایده خوبی است، اما ابتدا فکر کنید که چگونه ساختار کلی شما شبیه چه چیزی باشد و سپس شروع به تغییر کنید.

در صورت تغییر یا حذف دسته‌ها و یا تغییر URL ها از ریدایرکت 301 استفاده کنید.

ریدایرکت 301 به موتورهای جستجو می‌گوید که URL صفحه تغییر کرده است. خزنده‌های موتور جستجو بر اساس آن ایندکس خود را به‌روزرسانی خواهد کرد.

به‌عنوان‌مثال، اگر یکی از صفحات دسته‌بندی شما دارای URL زیر است:

example.com/category/seo

و شما آن را به شکل زیر تغییر دهید:

example.com/articles/seo

سپس باید برای ریدایرکت 301 از فایل.htaccess استفاده کنید یا با استفاده از پلاگین ریدایرکت این کار را انجام دهید.

نقشه سایت به‌روز شده خود را به گوگل معرفی کنید.

پس از انجام تغییرات، وارد سرچ کنسول گوگل شوید و نقشه سایت به‌روز شده خود را به گوگل معرفی کنید. شما می‌توانید به‌صورت اختیاری درخواست  Fetch as Google’” را درخواست کنید تا گوگل تغییرات شما را سریع‌تر پردازش کند.

تغییرات ساختاری زمان می‌برد – انتظارات خود را به‌درستی تنظیم کنید

هنگام کار در سئو شما باید همیشه به خاطر داشته باشید که سئو زمان زیادی نیاز دارد. ممکن است چند هفته یا چند ماه طول بکشد تا نتیجه تغییراتی که امروز روی سایت شما انجام‌شده است را ببینید.

بله گوگل تغییرات شما را بسیار سریع انجام می‌دهد، اما تا زمانی که به‌طور کامل آن‌ها را پردازش کند، ممکن است زمان زیادی نیاز باشد. همچنین مهم است انتظارات شما درست باشد. با تغییر ساختار سایت شما، این بدان معنا نیست که رتبه‌بندی شما صعود خواهد کرد.

انتخاب بهترین شیوه‌ها و روش‌های جامع سئو، یک‌قدم به‌سوی مسیر درست است، اما برای موفقیت کلی سئو، عوامل دیگر را نیز در نظر بگیرید.

 

نتیجه

طراحی سایت و سئو سایت بسیار به هم مرتبط می باشند ساختار خوب سایت امروزه مهم‌تر از همیشه است. درگذشته ما برای ایجاد وب‌سایت‌های فلت از صفحات زیاد با کلمات کلیدی خاص استفاده می‌کردیم، اما امروزه دیگر این‌گونه نیست.

تغییرات زیادی داشته ایم. با معرفی الگوریتم‌های یادگیری ماشین، اولین ایندکس تلفن همراه و جستجوی صوتی، بسیار مهم است که نکاتی در مورد موضوعات (و نه‌فقط کلمات کلیدی) برای رتبه‌بندی آن‌ها به موتورهای جستجو ارائه شود. بهترین راه برای انجام این کار، داشتن یک ساختار دقیق و جامع سایت است.

ساختار وب‌سایت باید سلسله مراتبی و برای استفاده آسان باشد. نقطه شروع صفحه اصلی است و تمام صفحات دیگر باید با دسته‌های مرتبط دسته‌بندی شوند.

کاربران باید از طریق لینک‌های صفحه اصلی به هر صفحه وب دسترسی داشته باشند. دسته‌بندی‌های وب‌سایت باید بهینه‌سازی و به منوی ناوبری اضافه گردند. لینک‌های داخلی باید ارزشمندترین محتوای یک وب‌سایت را به کاربران و موتورهای جستجو معرفی کنند و همچنین به آن‌ها کمک کنند که چگونه وب‌سایت ساخت‌یافته‌ای داشته باشند.

 

 

این نوشته در seo ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×