وقتی شما اقدام به جستجوی یک کلمه یا عبارت در باکس موتورهای جستجوگر می کنید انبوهی از لینک ها که پاسخ به نتایج کلمه سرچ شده می باشد برای شنا نمایش داده می شود ، این لینک های مختلف یا این بخش بندی لینک ها چیست ؟ در ادامه ما قصد داریم به صورت کامل در مورد serp  توضیح دهیم

 

{index}

 

serp چیست

serp چیست

 Serp مخفف Search Engine Results Page  و به معنی صفحه نتایج موتور جستجوگر می باشد لازم است بدانید وقتی شما یک کلیدوازه را در اینترنت جستجو می کنید لیستی از نتایج برای شما نمایش داده می شود به راستی این نتایج که برای شما به  صورت های مختلف نمایش داده می شود با چه معیارهایی نمایش داده می شود

به  طور Serp (صفحه نتایج گوگل ) از بخش های زیر تشکیل می شود:

Rich Snippets : ریچ اسنیپ ها یا داده های غنی شده برخی از لایه های بصری می باشد که در کنار نتایج نمایش داده می شود (مثلا review stars یا بررسی ستاره ها برای محصولات)

Paid Results : نتایج پرداخت شده که اشاره به نتایجی دارد که به ازای هر کلیک فرد باید یک هزینه را پرداخت نماید مانند گوگل ادوردز

Universal Results : نتایج جهانی که علاوه بر نتایج ارگانیک (به عنوان مثال، نتایج تصویر، نتایج جدید، قطعی برجسته) نیز نمایش داده می شود

Knowledge Graph :داده ای گرافی که معمولا به صورت جعبه یا پانل (به عنوان مثال، باکس آب و هوا ، پنل معرفی افراد معرف) نمایش داده می شود

 

لازم به ذکر می باشد که گوگل در سال های ابتدایی خود نتایج serp  را به صورت بسیار سادهو تنها با ارائه یک لینک از هر صفحه نمایش می داده که با گذر زمان گوگل در صفحات نمایش خود کم کم باکس هایی و نتایج دیگری را نیز اضافه کرد

 

 

 

بخشی از محبوبترین قسمت های serp 

 

تبلیغات AdWords

تبلیغات AdWords یکی از قسمت های  serp    می باشد که مخصوص افرادی می باشد که برای معرفی کالا و خدمات خود به گوگل هزینه هایی را پرداخت می کنند این هزینه ها براساس هر کلیک می باشد و فرد درخواست کننده این تبلیغات ، بعد از شارژ کردن پنل خود تا زمان  که پنلش شارژ دارد در صفحات serp  قرار بگیرد . این نتایج در سمت چپ ، پایین و بالا نتایج نمایش داده می شود

 

 

 

Featured Snippet

در این نوع از نمایش نتیجه ، گوگل با توجه به درخواست فرد صفحه مورد نیاز  را با خلاصه ای از اطلاعات داخل نوشته برای فرد به نمایش در می آورد

معمولا این نتیجه برای 5 صفحه ای است که در بالاترین نتایج ارگانیک (سئو) قرار دارند

 serps چیست

 

 

 

 

 

Image Pack

شما ممکن است در هر نتیجه ارگانیک  یک باکس از تصاویر را مشاهده نمایید . گوگل برای نمایش بهتر نتایج تصویری خود از این نوع از نمایش نتیجه استفاده می کند

برای اینکه وب سایت شما در این نتایج نمایش داده شود سعی نمایید

برای تصویر خود alt  قرار دهید

اندازه تصویر مناسب در وب سایت خود قرار دهید

از تصاویر کپی استفاده نکنید

 

 

 

 

 

In-Depth Article

در این نوع از نمایش نتیجه گوگل ، گوگل یکسری از مقالات عمیق و ارگانیک را در یگ باکس که معمولا سه نتیجه در آن جای می شود را قرار می دهد

 

برای قرار گرفتن در این نتیجه

باید محتوای طولانی با بیش از 2000 کلمه ایجاد نمایید

از داده های ساخته یافته استفاده نمایید

محتوای منحصر به فرد ایجاد نمایید

 

 

 

 

 

 

Knowledge Panel

پنل دانش یک نوع از نمایش نتایج گوگل می باشد که معمولا از WikiData یا شاخص گوگل و مشارکت داده های خصوصی گرفته شده و نمایش داده می شود

 

 

 

 

 

Local Pack

یک باکس شبیه به نقشه می باشد که برای شما با توجه به کلمه کلیدی شما یکسری از شرکت ها را روی نقشه نمایش می دهد معمولا ین نقشه برای جستجوی محلی می باشد و نتایج نمایش داده شده به شما شرکت هایی می باشد که در اطراف شما می باشد

 

 

 

 

 

Local Teaser Pack

همانند  Local Pack می باشد با این تفاوت که معمولا برای رستوران ها و هتل ها می باشد و اطلاعات دیگری از قبیل تصاویر  هزینه ها ، شماره تماس و… نمایش داده می شود

 

 

 

 

 

News Box

خبرهای مهم و حساس معمولا توسط گوگل انتخاب می شود و در این قسمت از serps  نمایش داده می شود

 

 

 

 

 

 

Related Questions

سوالات رایجی می باشد که معمولا با کلمه کلیدی سرچ شده شما همخوانی دارد . این سوالات معمولا سوالات رایج در مورد کلمه کلیدی سرچ شده می باشد

 

 

 

 

Reviews

این داده ها و نتایج معمولا داده هایی می باشد که زیر کالا ها ، پست ها و صفحات در نتایج قرار میگیرد و اشاره به نمره یا بازدید یا مرور یک صفحه می باشد

 

 

 

 

 

Shopping Results

این نوع از نمایش serp  که به عنوان نتایج پرداخته شده فروشگاهی نیز معروف می باشد معمولا همراه با قیمت و عکس کالاها نمایش داده می شود و همانند گوگل ادوردز می باشد

 

 

 

 

Site Links

لینک هایی از یک سایت می باشد که معمولا دارای سرچ ها یا جستجوهای زیادی می باشند معمولا این لینک ها تا 10 لینک ممکن است باشد و برای وب سایت ها پر ترافیک معمولا در نظر گرفته می شود

 

 

 

 

 

Tweet

در سال 2015 گوگل شروع به نمایش توییت ها در نتایج خود کرد. این نتایج برخلاف گوگل پلاس غیر قابل شخصی سازی می باشد

 

 

 

 

Video

نتایج ویدئو که معمولا با توجه به کلمه کلیدی سرچ شده نمایش داده می شود .

 

این نوشته در seo ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×