سئو کلاه سفید چیست

سئو کلاه سفید نوع دیگری از سئو سایت می باشد که با روش های تایید شده توسط گوگل و سایر موتورهای جستجوگر صورت میگیرد و در صورتی که به درستی انجام گیرد می تواند وب سایت شما را به رتبه های برتر گوگل برساند . ما در این پست آموزشی قصد داریم روش و تکنیک های سئو کلاه سفید را برای شما بیان نماییم در صورتی که به این بحث علاقمند می باشید می توانید تا انتهای این پست همراه با ما باشید

 

سئو کلاه سفید مجموعه ای از فاکتورها می باشد که گوگل و سایر موتورهای جستجوگر برای رتبه گرفتن وب سایت شما و سایر افراد آنها را تایید کرده اند . لازم است بدانید فاکتورهای سئو سایت بیش از 200 فاکتور می باشد که در هر دوره زمانی ممکن است برخی از فاکتورها منسوخ یا برخی از فاکتورها به این 200 فاکتور اضافه شود پس در نتیجه شما اگر به دنبال نتیجه گرفتن می باشید باید وب سایت خود را دائما با این فاکتورها به روز کنید تابتوانید رتبه های برتر را از آن خود کنید

 

تفاوت سئو کلاه سیاه یا سئو کلاه سفید

سئو کلاه سیاه به منظور دور زدن موتورهای جستجوگر برای رتبه گرفتن وب سایت در مدت زمان اندک و همچنین با رعایت حداقل فاکتورها می باشد اما در سئو کلاه سفید وبمستر تلاش می کند رتبه وب سایت را با استفاده از معیارها و فاکتورهای قانونی که موتورهای جستجوگر آنها را تایید کرده اند وب سایت را در رتبه های برتر قرار دهند . لازم به ذکر می باشد مدت زمان مورد نیاز برای سئو کلاه سفید بسیار بیشتر از سئو کلاه سیاه می باشد و احتمال جریمه شدن وب سایت با سئو کلاه سفید نیز بسیار پایین می باشد در صورتی که در سئو کلاه سیاه شما دائما در تهدید موتورهای جستجوگر برای حذف شدن می باشید

 

 

تکنیک های سئو کلاه سفید

تولید محتوا

محتوا به عنوان پادشاه سئو شناخته شده می باشد اگر وب سایتی با استفاده از محتوا مفید ایجاد شود می تواند رتبه های برتر را از آن خود کند این نشان می دهد که محتوا چقدر مفید می باشد. محتوای ایجاد  شده باید مفید و جامع باشد و بتواند با خواننده موضوع ارتباط برقرار کند . اگر محتوای شما ضعیف باشد و یا به هر دلیلی نتوانید نیاز های کاربران را برطرف سازد قطعا می تواند به ضرر وب سایت شما باشد . سعی کنید محتوای ایجاد نمایید که برای کاربر مفید باشد و با توجه به نیاز آنها ساخته شده باشد اگر کاربر وارد وب سایت شما شود و محتوا را مطالعه کند و سریع صفحه را به دلیل محتوای نامناسب ترک نماید به احتمال زیاد گوگل متوجه این خواهد شد که محتوا مفید نیست و این باعث می شود که رتبه آن محتوا در نتایج از بین رود یا از رتبه کاسته شود .

سرعت سایت

سرعت سایت اکنون یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای گوگل می باشد این فاکتور مخصوصا در گوشی های همراه می تواند بسیار تاثیر گذار در دریافت رتبه باشد . سرعت سایت به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و هر فاکتور از سرعت سایت می تواند به نوعی در بهبود زمان تاثیر گذار باشد . از مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار در سرعت سایت می تواند به

  • انتخاب سرور مناسب
  • کاهش حجم تصاویر
  • کاهش درخواست ها
  • و…

اشاره کرد. شما می توانید با استفاده از ابزارهایی که به صورت رایگان نیز در محیط اینترنت می باشند استفاده نمایید و وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید بهتر است بدانید وب سایت هایی که دارای سرعت کمی می باشند قطعا علاوه بر اینکه می تواند روی کاربر تاثیر بدی را بپذار می تواند برای موتورهای جستجوگر نیز مضر باشد

 

Ux مناسب

تجربه کاربری یا ux مناسب اشاره به این دارد که وب سایت به گونه ای ایجاد شده باشید که بتواند نظر کاربر با به خود جلب کند و کاربر متقاعد شود که در وب سایت به جستجوی موضوعات دیگر بپردازد و در زمان های دیگر نیز به وب سایت مراجعه کند و در نهایت اهدافی که شما در وب سایت دارید را دنبال کند موارد مختلفی می تواند در تجربه کاربری تاثیر گذار باشد که از مهمترین آنها می توان به  سرعت وب سایت ، محتوای مناسب ، مبتنی بر موبایل بودن و… اشاره کرد

 

لینک دهی داخلی

لینک داخلی اشاره به لینک دادن از یک صفحه به صفحه دیگر با استفاده از یک کلمه کلیدی می باشد . لینک های داخلی دارای مزیت های بسیار زیادی می باشد که از مهمترین آنها می توان به معرفی کلمات مهم به گوگل ، افزایش زان ماندگاری کاربر در وب سایت و… اشاره کرد . شما می توانید بسته به بزرگی محتوا خود از لینک های داخلی مناسب در محتوا های خود استفاده نمایید

 

لینک های خارجی

یکی از روش های دیگر در سئو کلاه سفید استفاده از لینک های خارجی می باشد البته در صورتی که به درستی از این فاکتور استفاده نشود این فاکتور به رده فاکتورهای سئو کلاه سیاه قابل تغییر می باشد و اگر موتورهای جستجوگر از استفاده نامناسب از آن با خبر شوند قطعا شما را جریمه خواهند کرد . لینک های خارجی شاید مانند گذشته امروز دارای اهمیت نباشند اما همچنان می توانند در بهینه سازی سایت تاثیر گذار باشند البته اگر به درستی و توسط یک فرد متخصص ایجاد شوند

 

به روز رسانی مداوم وب سایت

یکی از ورش هایی که به شما کمک می کند که در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرید این است که وب سایت خود را به روز رسانی کنید وب سایت هایی که بروزرسانی در آنها اتفاق نمی افتد به احتمال زیاد نمی توانند رتبه های برتر را از آن خود کنند و در صورتی که رتبه نیز داشته باشند به احتمال زیاد رتبه های خود را از دست خواهند داد پیشنهاد می شود همیشه یک زمان مشخص برای وب سایت خود برای بروزرسانی محتوا های آن قرار دهید منظور از بروز رسانی وب سایت این است که در محتوا های قدیمی را به روز کنید و یا محتوا ی جدید ایجاد نمایید

 

فعالیت در شبکه های اجتماعی

شما می توانید از شبکه های اجتماعی نیز برای بهبود رتبه وب سایت خود استفاده نمایید به چه طریق ؟ شبکه های اجتماعی معدن ترافیک می باشند آنها بعد از موتورهای جستجوگر بیشترین حجم ترافیک بازدید کننده را دارند پس شما می توانید از این روش به وب سایت خود بازدید کننده تزریق کنید البته این تنها مزیت این شبکه ها به حساب آورده نمی شود این شبکه ها با توجه به اینکه سرعت ایندکس بالایی دارند و مدام ربات های موتورهای جستجوگر در انها فعالیت دارند می تواند باعث افزایش اندکس مطالب شما نیز شوند

 

 

استفاده از اسکیما

شما می توانید برای هر محتوایی که ایجاد می کنید یک یا چند داده اسکیما یا داده های ساخته یافته استفاده نمایید این داده ها در واقع می تواند با تغییر ساختار وب سایت شما در نتایج گوگل باعث افزایش نرخ کلیک وب سایت شما نیز شوند البته این که این داده ها و نحوه نمایش آنها می تواند به عنوان فاکتور سئو مورد توجه توسط گوگل قرار بگیرد توسط خود گوگل رد شده است اما بی شک نمی توان گفت در نتایج هیچ تاثیری ندارند

 

این نوشته در seo ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×