استراتژی سئو و راه های رسیدن به سئو حرفه ای بسیار زیاد می باشد و هر فردی نیز ممکن است از روش ها و استراتژی های خاص خود برای نتیجه گرفتن استفاده کند اما برخی از این استراتژی ها بر حسب تجربه می باشد و می تواند به نتیجه گرفتن کمک کند و برخی نیز بر حسب تجربه کم می باشد که نتیجه گرفتن و نتیجه نگرفتن آن می تواند به  صورت 50 در 50 باشد که این خود یک ریسک بزرگ می باشد ، در این پست آموزشی ما تصمیم گرفته 7 استراتژی سئو سایتی که توانسته است به بسیاری از افراد برای رسیدن به نتایج برتر در گوگل کمک کند را جمع آوری کنیم و در اختیار شما قرار دهیم

 

Google’s Andre Lipattsev  در مصاحبه اخیر خود اشاره کرده است که سئو سایت به سه فاکتور اساسی وابسته می باشد

استراتژی سئو

ما قصد داریم در ادامه در مورد این سه فاکتور اساسی سئو صحبت کنیم ، در مرحله اول با توجه به میزان اهمیت محتوا می خواهیم در مورد این فاکتور صحبت کنیم

تولید محتوا

امروزه دیگر مثل کذشته نمی باشد که شما هر نوع محتوایی را ایجاد کنید یا یک محتوا نویس را استخدام کنید و به او بگویید یک مقاله بالای 500 کارکتر را برای شما ایجاد کند و منتشر کنید و منتظر بمانید تا مقاله ایجاد شده رتبه های برتر را از آن خود کند

مهمترین نکته در تولید محتوا   ، کیفیت محتوا می باشند نه طول آن ، امروزه گوگل به محتوا هایی امتیار یا رتبه می دهد که عمیق و با کیفیت باشند و بتوانند بازدید کننده را تا انتهای مقاله نگه دارند به طور کلی ایجاد یک محتوای با کیفیت می تواند به دو عامل زیر بستگی داشته باشد

 

محتوای ایجاد شده باید چند کارکتر باشد ؟

تمامی محتواهای ایجاد شده باید حداقل 1800 تا 2000 کلمه باشد، یا حتی بیشتر

به طور خلاصه ، گوگل می داند که اکثر وبلاگ نویسان و شرکت ها نمی توانند به طور کامل موضوعات مهم را در کمتر از 2000 کلمه بیان کنند  و مطالعات بسیاری نشان می دهد که بین طول یک قطعه محتوا و رتبه بندی آن رابطه مستقیمی وجود دارد.

اگرچه تعداد مقالات کوتاه تر که رتبه 1 در برخی از کلمات کلیدی از آن خود کرده اند  نیز وجود دارند که برخی از آن وب سایت هایی می باشند( معمولا این محتوا ها که دارای تعداد کارکتر کم و تعداد کلمه کمتر می باشند از آن وب سایت هایی می باشند که دارای ترافیک بالایی می باشند) که نزد گوگل دارای اعتبار بیشتری می باشند

 استراتژی بهینه سازی سایت

اگر میخواهید در رقابت سئو سایت در سال 2018 برنده شوید، محتویات حداقل 2000 کلمه را ایجاد کنید.

محتوای من باید شامل چه مواردی باشد ؟

گوگل دیگر به مقالات کوتاه و نیمه ای که با کلمات کلیدی پر می شوند و به طور کلی برای رتبه گرفتن ساخته می شود  و رضایت کاربران را در نظر نمی گیرند رتبه نمی دهد

گوگل هر ساله در حال تغییر الگوریتم های خود می باشد و این تغییر الگوریتم ها باعث شده است که گوگل همانند یک انسان بتواند محتوای با کیفیت و بدون کیفیت را تشخیص دهد متاسفانه بسیاری از مدیران وب سایت ها از اینکه رتبه های برخی از صفحات خود را از دست می دهند شاکی هستند و وقتی در کوتاه ترین زمان ممکن صفحه را بررسی می کنیم به این نتیجه می رسیم که محتوای ایجاد شده دارای کیفیت مناسب نمی باشد و تنها به قصد رتبه گرفتن در موتورهای جستجوگر ایجاده شده است و رضایت کاربر برای خواندن محتوا اصلا مورد توجه قرار نگرفته است

 

 ایجاد بک لینک

دومین استراتژی سئو سایت ، ایجاد بک لینک می باشد باید دقت کنید که ایجاد بکلینک در کنار تولید محتوای مناسب می تواند بسیار مهم باشد  شما با کمی دقت در وب سایت هایی که در رتبه های برتر قرار گرفته اند به این نتیجه خواهید رسید که این وب سایت ها از تلفیقی از این دو فاکتور یعنی تولید محتوا و ایجاد بک لینک استفاده کرده اند

در مورد تولید محتوا در پارگراف بالا توضیحاتی را ارائه دادیم در ادامه با فاکتور گرفتن بک لینک آشنا خواهید شد

بک لینک از همان ابتدا مورد توجه گوگل بوده است و امروزه نیز به عنوان یک فاکتور مهم سئو سایت شناخته شده می باشد اما نحوه گرفتن لینک امروزه با گذشته بسیار متفاوت می باشد ، در گذشته اگر شما تعداد لینک های بیشتری داشتید بهتر می توانستید رتبه های برتر را از آن خود کنید اما امروزه مهمترین فاکتور برای دریافت بکلینک تعداد بک لینکها نمی باشند بلکه کیفت لینک ها است که می تواند به شما برای دریافت رتبه کمک کننده باشد

متاسفانه امروز دیگر مثل گذشته نمی باشد که گوگل تشخیص ندهد که چه وب سایتی از بک لینک برای دریافت رتبه استفاده می کندبه عبارت دیگر اگر گوگل تشخیص دهید که وب سایت شما برای رتبه گرفتن بکلینک تولید کرده است قطعا می تواند به ضرر وب سایت شما باشد و وب سایت شما را با جریمه همراه کند

یکی از راههای بسیار آسان و مورد تایید گوگل برای گرفتن بک لینک تولید محتوا می باشد ، به این صورت که اگر مقاله های شما با کیفیت باشد این مقاله می تواند مورد توجه افراد دیگر قرار بگیرد و این افراد مقاله با کیفیت شما را در وب سایت خود قرار دهند و سپس با قرار دادن لینک وب سایت شما که منبع مقاله می باشد به آسانی برای شما یک بکلینک نیز به وجود اورد که گوگل نیز بسیار به این نوع بک لینک ها توجه می کند و می تواند به بهبود رتبه وب سایت شما بسیار کمک کننده باشد

الگوریتم رنک برین

الگوریتم RankBrain

اگر شما دو استراتژی فوق را که به صورت کامل در مورد آنها بحث کردیم را رعایت کنید قطعا می توانید بخشی از کلمات کلیدی خود را در نتایج برتر قرار دهید در ادامه به یک الگوریتم که چندسالی بیشتر نیز از عمر آن نمی گذرد می خواهیم بپردازیم که اگر به درستی قوائد مورد نیاز این الگوریتم را در وب سایت خود ایجاد کنید قطعا می توانید تمامی کلمات کلیدی خود را در نتایج برتر گوگل قرار دهید

RankBrain چیست ؟

در اوایل سال 2015، ابزار یادگیری ماشین Google که به نام RankBrain شناخته می شود جهان را به تغییرات اساسی همراه کرد و باعث شده که نتایج موتور جستجوگر گوگل به صورت تغییراتی داشته باشد این فاکتور به سرعت به عنوان یک فاکتور اساسی گوگل شناخته شد

RankBrain چگونه کار می کند؟

در ساده ترین تعریف ، RankBrain “یک برنامه هوش مصنوعی است که برای کمک به فرآیند سئو  در موتور جستجوگر  Google استفاده می شود”.

RankBrain به سادگی چگونگی تعامل بین کاربران و نتایج ارائه شده را بررسی می کند و براساس این تعالمل رتبه بندی خود را انجام می دهید به عبارت دیگر اگر وب سایت ها دارای کیفیت و محتوای مناسب در ابعاد مختلفی نباشند موجب نارضایتی کاربران می شود و همین نارضایتی می تواند منجر به ترک وب سایت در مدت زمان کوتاهی شود که این عامل نیز نشان می دهد که کاربر با محتوا و وب سایت مورد نظر تعامل کافی را نداشته  و طبق این الگوریتم ممکن است رتبه خود را از دست بدهند

 

 تجربه ی کاربر(UX)

یکی دیگر از عواملی که گوگل به طور فزاینده ای با آن توجه میکند ، تجربه کاربر یا UX وب سایت شما است.

UX معمولا توسط دو چیز تعیین می شود:

 

در ادامه قصد داریم بیشتر در مورد این دو موضوع صحبت کنیم .

سرعت وب سایت شما

اولین و شاید مهمترین عامل UX سرعت وب سایت شماست.

در اینجا فقط چند آمار در مورد چگونگی تاثیر سرعت وب سایت بر کسب و کار را آورده ایم

73 درصد از کاربران اینترنت تلفن همراه می گویند که آنها با یک وب سایت مواجه شده اند که بارگیری بسیار کند است.

47٪ از مصرف کنندگان انتظار دارند که یک صفحه وب در 2 ثانیه یا کمتر بارگیری شود.

40٪ از مردم وب سایتهایی را ترک کرده اند که زمان لود آنها بیش از 3 ثانیه است

تاخیر 1 ثانیه در پاسخ به صفحه می تواند باعث کاهش 7 درصدی در نرخ تبدیل شود.

آمارهای بالا نشان می دهد که چقدر سرعت سایت می تواند در سئو سایت و در کل در روی تجربه کاربری تاثیر گذار باشد

اما هنوز سوال باقی است ، شما چگونه می توانید سرعت وب سایت خود را بهبود ببخشید

شاید اگر بخواهیم به صورت کامل در مورد سرعت وب سایت بحث کنیم در این مقاله که موضوع آن چیز دیگری می باشند نگنجد پس سعی میکنیم به مواردی بپردازیم که بیشترین تاثیر را روی سرعت وب سایت دارند البته برای مطالعه مقاله افزایش سرعت سایت می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید

 

فعال کردن فشرده سازی

از Gzip برای کاهش اندازه فایل های CSS، HTML و جاوا اسکریپت که بیش از 150 بایت هستند استفاده کنید (از Gzip برای فایل های تصویری استفاده نکنید)

کوچک کردن جاوا اسکریپت، CSS و HTML

کد خود را با حذف فضاهای، کاما و تمام کاراکترهای غیر ضروری، قالب بندی، و کد های استفاده نشده بهینه سازی کنید.

Leverage Caching مرورگر

اجازه دهید مرورگرها اطلاعات خاصی را ذخیره کنند به طوری که کاربران مجبور نیستند هر بار که از آن بازدید می کنند وبسایت شما را دوباره بارگذاری کنند

بهینه سازی سرورهای شما

سرور نیز می تواند تاثیر بسزایی در سرعت وب سایت شما داشته باشد منطقه فیزیکی ، کانفیگ سخت افزاری ، سرعت پاسخگویی تنها برخی از مواردی می باشد که هنگم خرید یک سرور مناسب باید به آن توجه شود

بهینه سازی تصاویر

تغییر اندازه تصاویر به کوچکترین اندازه مناسب از فایل های PNG برای تصاویر گرافیکی و JPEG برای عکس می تواند بسیار تاثیر گذار باشد همچنین مطمئن شوید که برای استفاده از دکمه ها، آیکون ها، آرم ها و سایر گرافیک های از کد های css  به جای تصاویر استفاده شده است

 قابلیت استفاده از تلفن همراه و توجه به Google’s Mobile First Index

در ماه نوامبر سال 2016، گوگل اعلام کرد که آنها به “Index Mobile First” منتقل می شوند.

به این معنا که پس از شروع این ایندکس ، Google نسخه تلفن همراه خود را به عنوان سایت “اصلی ” در نظر می گیرد و اهمیت کمتری در نسخه دسکتاپ سایت شما ایجاد می کند.

چند توصیه مهم برای بهینه سازی سایت برای گوشی های موبایل

انتقال از تلفن همراه “M.” به طراحی وب سایت پاسخگو

اطمینان حاصل کنید که تمام محتوا برای کاربران تلفن همراه و دسکتاپ قابل رویت و در دسترس است

چندین آزمایش “موبایل دوستانه” را انجام دهید تا تعیین کنید که آیا طراحی سایت پاسخگو شما در دسترس است خیر

 

امنیت و تأیید اعتبار

یکی دیگر از استراتژی های سئو سایت که Google اخیرا علاقه خاصی به آن داشته است امنیت و تأیید اعتبار وب سایت شماست.

با انجام معاملات بیشتر و بیشتر در اینترنت، گوگل می خواهد اطمینان حاصل کند که تمام معاملات کاملا رمزگذاری شده و امن هستند.

ساده ترین راه برای رسیدن به این هدف و قانع کردن موتور جستجوگر  گوگل این است که یک گواهینامه ساده SSL را از ارائه دهنده میزبانی خود خریداری کنید.

البته قیمت و نوع ssl هایی که در بازار موجود می باشد بسیار متفاوت می باشد و شما بسته به تعداد زیر دامنه ها و دامنه ها و نوع ssl  مورد نیاز می توانید ssl  مد نظر خود را خریداری کنید

حضور در شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از عوامل که می تواند در بهبود سئو سایت شما تاثیر گذار باشد و به عنوان یک استراتژی سئو شناخته شود حضور شما در شبکه های اجتماعی می باشد

 مت کاتز، یکی از کارکنان برتر گوگل، در یک ویدو به وضوح اشاره میکند که سیگنال های اجتماعی و معیارهای مانند فالور های  فیس بوک و توییتر رتبه بندی جستجوگر گوگل  را تحت تاثیر قرار نمی دهد

باید به یاد داشته باشید که شبکه های اجتماعی به عنوان دومین منبع ترافیکی بعد از موتورهای جستجوگر می باشند و اگر به طور مستقیم روی سئو سایت شما تاثیر گذار نباشد اما به صورت غیر مستقیم و با ارسال ترافیک به وب سایت شما و افزایش سرعت ایندکس وب سایت شما می توانند باعث بهبود سئو سایت شما شوند

 On-Page سئو

فاکتور نهایی (بزرگ) که گوگل در هنگام تعیین رتبه بندی وب سایت های شما در نظر میگیرد همین سئو داخلی یا On-Page سئو می باشد

اگر چه الگوریتم گوگل به سرعت در حال تکامل می باشد و شاید این فاکتور مانند قبلا اثر گذاری زیادی نداشته باشد اما هنوز هم می تواند تاثیر مثبتی روی سئو سایت شما بگذارد

از آنجایی که این فاکتور یعنی سئو داخلی یک بحث بسیار طولانی می باشد و نیاز به یک پست اختصاصی دارد (قبلا ایجاد شده است برای مطالعه بیشتر به لینک آموزش کامل سئو داخلی مراجعه نمایید) من تصمیم گرفته ام به 9 فاکتور اصلی آن به صورت مختصر اشاره کنم.

  1. عنوان مناسب برای هر مقاله ایجاد نمایید
  2. توضیحات یا دیسکریپسن مناسب را برای هر صفحه ایجاد نمایید
  3. Url کوتاه و منحصر به فرد برای هر صفحه ایجاد نمایید
  4. مقاله با کارکتر بیش از 1800 کارکتر ایجاد نمایید
  5. از تگ های هدر (h1 ……h6) استفاده نمایید
  6. در محتوای خود از تصاویر استفاده نمایید
  7. مقاله ایجاد شده ریسپانسیو و مبتنی بر موبایل باشد
  8. دکمه شبکه های اجتماعی برای هر مقاله قرار داده شود
  9. لینک های داخلی لحاظ شود

 

این نوشته در seo ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×