اگر علاقمند به یادگیری سئو سایت می باشد و می خواهید کسب و کار آنلاین خودتان را بهبود بخشید یا یک فرد دانشجو یا دانش آموزش می باشید که می خواهید با یادگیری سئو سایت برای آینده خود سرمایه گذاری کنید و سریعتر و باتجربه تر وارد بازار کار شوید قطعا به دنبال یک آموزش برای سئو سایت می باشد 

اما به احتمال زیاد به این فکر می کنید که آموزش سئو برای شما کمی گیج کننده و دشوار  می باشد و نمی دانید از کجا باید آموزش را شروع کنید این مشکل مخصوصا برای افرادی که اصلا پیش زمینه ای در برنامه نویسی هم ندارند بیشتر به چشم می خورد اما نگران نباشد چرا که  در پست آموزشی که با عنوان آموزش سئو برای مبتدیان می باشد  ما به شما خواهیم آموخت که چگونه سئو را از صفر یاد بگیرید و بتوانید با خواندن مقالات بیشتر علم سئو خود را بروز کنید

 

پاسخ به یک سوال مهم :

آیا برای یادگیری سئو سایت ما باید برنامه نویسی را بلد باشیم ؟ 

بله شما باید با برخی از تگ های مهم که از نوع html می باشند آشنایی داشته باشید که ما در انتهای همین پست برای شما یک ویدئو به صورت کامل قرار داده ایم که برای شما تمامی این تگ ها را آموزش داده است همچنین بهتر است بدانید که تگ های html زیاد سخت نمی باشد و شما در کمتر از یک روز می توانید انها را یاد بگیرید


 

مهم : لطفا قبل از آموزش این فایل pdf که حاوی لغات و اصطلاحات رایج سئو می باشد را دانلود و مشاهده نمایید 

دانلود پی دی اف اصطلاحات رایج سئو سایت


 

شروع آموزش سئو مبتدی 

اول بهتر است بدانید که سئو یک علم ثابت نیست این به این معنی می باشد که دائما در حل تغییر می باشد و شما باید با توجه به این تغییرات وب سایت خود را بروز کنید در غیر این صورت وب سایت شما نه تنها رتبه نمی گیرد بلگه  ممکن است رتبه ای را که داشته است را نیز از دست خواهد داد

پس اگر فک می کنید فردی هستید که برای شما تحقیق ، آزمون و خطا خسته کنند نیست و لذت بخش نیز می باشد ادامه آموزش سئو مبتدی را دنبال نمایید در غیر این صورت بهتر است برای این کار سرمایه گذاری نکنید و اگر هم وب سایتی دارد که می خواهید آن را سئو کنید بهتر است آن را به یک فرد متخصص سئو واگدار نمایید

 

خوب قبل از اینکه بخواهیم به موضوعات تخصصی بپردازیم بهتر است با چندین مفهوم مهم آشنا شوید

 

 

 

موتور جستجوگر چیست

موتور جستجوگر چیست ؟

موتور جستجوگر یا search engines در واقع یک دیتابیس می باشد که اطلاعات تمامی وب سایت را در خود قرار می دهید و زمانی که یک کاربر یک کلمه یا یک پرس و جو را در داخل مرورگر سرچ میکنید موتور جستجوگر با توجه به جستجوی کاربر  نتایج مناسب را  برای او نمایش می دهید از مهمترین موتورهای جستجوگر می توان به گوگل و بینگ و یاهو اشاره کرد لازم به ذکر می باشد که بدانید که سئو گوگل بیشتر از سایر موتورهای جستجوگر مهمتر می باشد چرا که بیش از 70 درصد از سرچ ها با استفاده از این موتور جستجوگر انجام می شود

 

 

 

موتور جستجوگر چگونه کار می کنید

 

موتور جستجوگر گوگل چگونه کار می کنید

به طور کلی موتورهای جستجوگر ابتدا توسط ربات های خود صفحات را پیدا می کنند(خریدن یا  Crawling) و سپس آنها را بررسی کرده و محتویات آنها را در دیتابیس خود ذخیره می کنند(Indexing).

 

 

 

 

 

 Crawling یا خزیدن چیست ؟

Crawling یا خزیدن چیست ؟

گوکل با استفاده از یک نرم افزار به اسم ربات شروع به جستجوی صفحات با استفاده از لینک های می کنید( دقت داشته باشید که گوگل با استفاده از لینک ها وب سایت ها را پیدا می کنند ) و صفحات جدید را پیدا کرده و مورد خزیدن قرار می دهید

Crawling دقیقا شبیه با این می باشد که شما می خواهید از یک شهر به شهری دیگری بروید و نیازمند این می باشد که برای رسیدن به شهر مورد نظر از چندین شهر عبور کنید ، گوگل نیز برای دسترسی به سایت ها و صفحات انها ابتدا از یک وب سایت شروع می کنند و سپس با استفاده از این وب سایت که به وب سایت های دیگر لینک داده است سایر وب سایت ها و صفحات آنها را نیز پیدا می کند و مورد خزیدن قرار می دهد 

نکته : دقت داشته باشید در برخی از موارد به عمل کراورینگ (Crawling)  عنکبوت (spiders) نیز گفته می شود

 

 

 


 

 

Indexing یا نمایه سازی یا فهرست کردن

Indexing یا نمایه سازی یا فهرست کردن

بعد از اینکه ربات ها یا عنکبوت های صفحات را مورد خزش (Crawling) قرار دادن اطلاعات موجود در آنها را استخراج می کنند و سپس در دیتابس گوکل ذخیره می کنند

ربات ها در حین عمل Indexing تمامی اطلاعات یک صفحه از قبل عنوان ها ، تگ های هدر ، تصاویر ،ویدئو ها ، متن ها و لینک ها را جمع آوری می کند و در دیتابیس گوگل قرار می دهند

شما می توانید با دستور site:sitename.com صفحات ایندکس خود را در گوگل مشاهده نمایید(به جای sitename.com  آدرس وب سایت خود را وارد نمایید) مانند تصویر زیر

 

 مشاهده ایندکس های وب سایت

 

 


 

 

گوگل چگونه برای کاربر سرچ کننده یک موضوع نتایج مناسب را ارائه می هد ؟

هنگامی که شما یا فرد سرچ کننده یک متن را مانند ‘ سئو چیست ‘  در مرورگر وارد می کنید و دکمه جستجو مرورگر را فشار می دهید  درخواست شما از طریق مرورگر برای گوگل ارسال می شود و سپس گوگل نیز با استفاده از الگوریتم های(الگوریتم های سئو) که دارد مناسب ترین نتیجه را در اختیار شما و کاربر سرچ کننده قرار می دهید لازم است بدانید که گوگل برای اینکه بهترین نتیجه ها را در اختیار شما قرار بدهید دائما الگوریتم های خود را تغییر می دهد . 

 

 

چگونه وب سایتمان را برای گوگل سئو کنیم ؟

شما تا قبل از این پارگراف یاد گرفتید که گوگل چگونه مطالب وب سایت شما را پیدا می کند و سپس در بانک اطلاعاتی خود قرار می دهید و در انتها براساس نیازهای کاربر چگونه نتایج مناسب را نمایش می دهد. اما در ادامه ما می خواهیم به شما بگوییم که چگونه وب سایت خود را برای گوگل سئو کنید

شما برای بهبود سئو سایت خود در گوگل باید تلاش های و تمرکز خودتان  را روی دو دسته با عنوان سئو داخلی و سئو خارجی قرار دهید 

  معرفی سئو داخلی و سئو خارجی :

سئو داخلی

سئو داخلی on page seo  اشاره به تنظیمات و فاکتورهایی دارد که بر روی عناصر صفحه انجام می شود و به  گوگل را برای درک بهتر وب سایت شما کمک می کند

 برای درک بهتر سئو داخلی این مطلب را دنیال نمایید : آموزش کامل سئو داخلی

سئو خارجی

سئو خارجی یا off page seo نیز بخشی از فاکتورهای سئو سایت برای گوگل می باشد که هدف آن این می باشد که به گوگل بگوید وب سایت شما قابل اعتماد می باشد و می تواند در نتایج برتر قرار بگیرد البته بخشی از فاکتورهای سئو خارجی به منظور افزایش سرعت ایندکس مطالب و افزایش بازدید وب سایت استفاده می شوند مانند اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی 

 برای درک بهتر سئو خارجی این مطلب را دنیال نمایید : آموزش کامل سئو خارجی

 


قبل از معرفی فاکتورهای سئو داخلی و سئو خارجی بهتر است بدانید که :

گوگل بیش از 200 فاکتور برای سئو دارد که در این دو دسته یعنی سئو داخلی و سئو خارجی قرار میگیرند و وب سایت هایی که بیشترین فاکتور را به بهترین نحوه ممکن ایجاد کنند می توانند در جایگاه های برتر قرار بگیرند همچنین لازم است بدانید که هر فاکتور دارای یک نمره می باشد که این نمره می تواند نشان دهنده مهم بودن آن فاکتور باشد ، هر فاکتور در یک دوره زمانی ممکن است دارای یک نمره باشد به عبارت دیگر یک فاکتور مانند متا keywords  در سال هایی ابتدایی شروع به کار گوگل نمره بالایی در سئو داشته است اما امروز این فاکتور نه تنها نمره ندارد بلکه از فاکتور های سئو حذف شده است و برخی از فاکتورها مانند https  و موبایل فرندلی بودن و…. جای آن را گرفته اند

 

مطالعه بیشتر : لیست کامل 200 فاکتور گوگل 

 

 

 

 

برخی از مهمترین فاکتورهای که شامل دو دسته(سئو داخلی و سئو خارجی ) بالا برای رسیدن به بهترین نتیجه سئو می باشد را در ادامه خواهید آموخت :

 

 

درک کلمات کلیدی که مردم آنها را سرچ می کنند 

فکر کنید شما یک آرایشگر می باشد و می خواهید وب سایت خود را برای گوگل سئو کنید .

آیا می دانید کاربران برای رسیدن به وب سایت شما و یا کلمه آرایشگری چه چیزی را بیشتر سرچ می کنند ؟

آیا می دانید نیاز های کاربران چیست و باید برای چه نیازی تولید محتوا کنید ؟

 

پس اولین مرحله برای افزایش سئو سایت و ایجاد ترافیک برای وب سایت این است که نیاز های مشتری که همان کلید واژه ها می باشد را یا حد بزنید یا از طریق ابزارهای جستجو پیدا نمایید و در وب سایت خود  از آنها استفاده نمایید 

مطالعه بیشتر : ابزارهای کمک کننده به شما برای پیدا کردن کلمات کلیدی پر سرچ 

 

 

 

تولید محتوا با توجه به نیاز کاربران

بعد از اینکه با استفاده از ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی وازگان پر سرچ را پیدا کردید  نوبت به این می رسد که تولید محتوا را شروع کنید. .

محتوایی که شما ایجاد می کنید باید اول از هر فاکتوری به برآوردن نیازهای بازدیدکنندگان پاسخ دهد به عبارت دیگر شما باید محتوایی را تولید نمایید که برای کاربران مفید باشد و بتواند به نیازهای آنها پاسخ دهد اگر محتوای شما تنها جنبه سئو داشته باشید و فقط به قصد رتبه گرفتن در موتورهای جستجوگر ایجاد شده باشد نمی تواند کارایی لازم  را داشته باشد و قطعا باعث خواهد شد بازدیدکننده در همان لحطه های ابتدایی از خواندن ادامه محتوا خودداری کند و وب سایت شما را ترک نماید

یک محتوای مناسب باید :

ابتدا به قصد کاربران ساخته شود

عمقی موضوع  را بررسی نمایید

 

مطلب مرتبط با این موضوع : آموزش کامل تولید محتوا 

 


 

 

انتخاب یک عنوان مناسب برای محتوای تولید شده

اگر شما کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید و  تولید محتوا را نیز به درستی انجام دهید و در کل در صفحه اول گوگل قرار بگیرد نیازمند این می باشید که یک عنوان مناسب برای محتوا و صفحه خود داشته باشید در غیر این صورت وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجوگر توسط بازدیدکننده انتخاب نخواهد شد اگر عنوان مناسبی نداشته باشد با نمونه های زیر توجه کنید

 مثلا برای خرید بلیت تولید محتوا انجام داده ایم   . کدام نوع عنوان برای شما جالب تر می باشد ؟

خرید بلیت قطار تهران شمال در سال 90   => این عنوان انتخاب نخواهد شد چرا که مرتبط با چند سال پیش می باشد

خرید بلیت قطار تهران شمال  => این مورد نیز تنها برای یک دو شهر می باشد ولی اگر شما در چندین شهر فعالیت دارید نمی تواند مناسب باشد

خرید بلیت قطار به آسانی و یا قیمت مناسب => قطعا این عنوان مناسب تر از سایر عناوین می باشد و احتمالا بیشتر توسط سرچکنندگان  انتخاب خواهد شد

 

چند نکته برای تولید عنوان مناسب :

خیلی از افراد بر این تفکر می باشند که قرار دادن گلمات کلیدی بیش از حد در عنوان محتوای تولید شده  می تواند سئو بهتری داشته باشد در صورتی که  این یک تفکر اشتباه می باشد و می تواند منجر به اسپم وب سایت شود . یک نمونه عنوان پر از کلمات کلیدی => خرید بلیت قطار-بلیط قطار تهران و شمال – قیمت بلیت تهران و شمال –بلیت ارزان تهران و شمال

بیش از حد عنوان طولانی نباشد : اگر بیش از 600 پیکسل کارکتر را برای عنوان وب سایت انتخاب نمایید به احتمال زیاد عنوان وب سایت شما توسط گوگل نصف خواهد شد و احتمال دارد که عنوان به صورت ‘…….’ نمایش داده شود

نباید تکراری باشد: شما برای هر صفحه باید یک عنوان منحصر به فرد را ایجاد نمایید. در غیر این صورت احتمال اینکه محتوا به عنوان محتوای تکراری شناخته شود و ایندکس نشود وجود دارد

مطالعه بیشتر : آموزش کامل ساخت عنوان وب سایت

 


 

یک url  کوتاه و توصیفی برای هر صفحه قرار دهید

url هر صفحه در واقع آدرس فراخوانی آن صفحه از دیتابیس می باشد که می تواند نه تنها برای موتورهای جستجوگر بلکه برای افراد بازدید کننده نیز مهم باشد به مثال های زیر توجه کنید :

ما می خواهیم برای (سئو چیست ) تولید محتوا کنیم ، کدام یک برای آدرس صفحه مناسبتر می باشد

https://www.codenab.ir/code=100?post=what%is%seo

https://www.codenab.ir/what-is-seo

قطعا شما نیز آدرس دوم را خواهید پذیرفت پس انتخاب آدرس هر صفحه نیز می تواند هم برای کاربر  و هم برای موتورهای جستجوگر .

 مطلب پیشنهادی : آموزش ساخت آدرس مناسب برای هر صفحه

 

 


دریافت لینک های با کیفیت و مرتبط

فاکتورهایی که تا به الان در مورد آنها صحبت کردیم در مورد سئو داخلی بودند اما فاکتور بکلینک مرتبط با سئو خارجی می باشد .

بک لینک چیست : بک لینک اشاره به قرار دادن لینک وب سایت ما در یک وب سایت دیگر می باشد به عنوان مثال من در زمینه سئو سایت فعالیت دارم و با همین کلمه نیز در یک وب سایت دیکر مانند yic.ir  برای من یک لینک قرار داده شده است و افراد با کلیک روی این لینک به وب سایت من هدایت می شود .

بکلینک ها از روزهای ابتدایی شروع به کار موتورهای جستجوگر مهم بودند و به عنوان یک فاکتور مهم برای سئو سایت خود را معرفی کرده اند  اگر چه امروز مانند گذشته دارای اهمیت نمی باشد ولی با این وجود همچنان نیز تاثیر گذار می باشند البته  اگر به درستی ساخته شوند . در برخی از موارد استفاده نادرست از بک لینک می تواند موجب جریمه شدن وب سایت شما توسط موتورهای جستجوگر شود

از مهمترین فاکتورهایی که می تواند در هنگام دریافت بکلینک برای وب سایت شما دردسرساز شود می توان ب هموارد زیر اشاره کرد :

دریافت لینکهای بیش از حد در یک دوره زمانی اندک

دریافت لینک از مزرعه های لینک (وب سایت های پر از بک لینک)

دریافت لینک از وب سایت های جریمه شده توسط گوگل

خرید بکلینک های اجاره ای که تنها برای یک مدت می باشند و سپس برداشته می شوند

 

 همچنین بهتر است بدانید :

گرفتن بکلینک از وب سایت های بزرگ که دارای ترافیک زیادی می باشند و تولید محتوا در آنها با شدت بالایی انجام می شود با توجه به اینکه ربات های موتورهای جستجوگر دائما در آنها در حال آمد و رفت می باشند نیز می تواند به سرعت ایندکس مطالب شما نیز کمک کنند چرا که وقتی ربات ها به لینک وب سایت شما برخورد می کنند قطعا به وب سایت شما نیز مراجعه خواهند کرد و این خود می تواند باعث افزایش رفت و امد ربات ها در داخل وب سایت شما و در نهایت افزایش سرعت ایندکس مطالب شما شود

 

 

 و حالا نوبت با یاد گیری تگ های مهم می رسد که در این ویدئو می توانید آنها را مشاهده نمایید 

 

 

ویدئو آموزش کامل سئو داخلی

 

 

 

مهمترین خدمات تیم کد ناب :

فیلم آموزش سئو سایت

دوره آموزشی سئو سایت

مشاوره سئو سایت

 

 

 

 

 

 

این نوشته در seo ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×