اگر در ابتدای راه برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی می باشد و می خواهید  از ابزار سئو سایت برای پیاده سازی خدمات وب سایت خود در دنیای مجازی استفاده نمایید قطعا با بررسی رقبای کاری خود به این نتیجه رسیده اید که یک بخش از هزینه ها را به تبلیغات اختصاص دهید اما به راستی شما می توانید با رقبای که چندین سال در حوزه کاری شما کار می کنند و دارای کانال های مختلف تبلیغاتی می باشند رقابت کنید ؟

قطعا برای بسیاری از افراد پاسخ به این سوال نه می باشد

ما در این آموزش قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه با استفاده از چند دستورالعمل می توانید در یک محدوده جغرافیای با حداقل هزینه کسب و کار خود را معرفی نمایید

 

آموزش کامل local seo

ُسئو محلی چیست

سئو محلی یا لوکال سئو مجموعه ای از فاکتورها و دستورالعمل های سئو می باشد که به منظور دریافت رتبه برای یک منطقه جغرافیایی خاص مورد استفاده قرار می گیرند  . بهینه سازی محلی وب سایت این امکان را به بازدیدکنندگان محلی نیز می دهد تا

سرچ هایی که در محیط گوگل انجام می دهد نزدیک ترین فروشگاه اینترنتی را پیدا کند و محصول خود را در کمترین زمان و مسافت ممکن خریداری کند

به گفته گوگل :

بیش از  46 درصد افراد اکنون با قصد و نیت سئو محلی سرچ های خود را انجام می دهند

روش های مهم برای سئو محلی

اضافه کردن اسم مکان در قسمت های مختلف وب سایت

شما می توانید از ابزارهای تحقیق و جستجو  کلمات کلیدی کلمات پر سرچ محلی را  که بیشترین جستجو را دارند را پیدا کنید و در قسمت های مختلف وب سایت خود به کار بگیرد این کار به عنوان اولین روش مهمترین روش می تواند تاثیر بسزایی در سئو محلی داشته باشد مثال ما می خواهم برای کلمه کارتن سازی در تهران کلمات مهم را پیدا کنم و در وب سایت خود استفاده دهیم

ابزار های مختلفی برای پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارد به عنوان مثال من از ابزار keywordtool.io کمک میگیریم تا با سرچ کلمه “کارتن سازی تهران” مهمترین کلمات سرچ شده را پیدا کنم و برای بهبود سئوی محلی از آنها در وب سایت خود استفاده کنم(مانند تصویر زیر)

>> لازم به ذکر می باشد شما می توانید بعد از مشخص شدن کلمات کلیدی پر سرچ آنها را در قسمت های مختلف نظیر عنوان وب سایت ، توضیحات وب سایت ، تگ های هدر و… مورد استفاده قرار بدهید

آموزش local seo

مطلب مرتبط با این موضوع : پیدا کردن کلمات کلیدی

قرار دادن نام ، آدرس و تلفن در وب سایت (nap)

شما می توانید برای اینکه مردم و موتورهای جستجوگر بهتر شما را پیدا کنند از یک دستورالعمل با عنوانnap (Name, Address, Phone)استفاده نمایید . برای این منظور شما باید داده ای شماره تماس ، نام و همچنین آدرس کاری  خود را به  صورت  HTML crawlable در وب سایت خود قرار دهید . متداول ترین قسمت برای قرار دادن nap در هدر و فوتر سایت می باشد

نکته : شماره تماس با کد وارد شود

شما می توانید اطلاعات nap را در تگ های عنوان وب سایت ، توضیحات وب سایت ، تگ های هدر (h1…… h6) استفاده نمایید

اضافه کردن کد های Schema Markup به وب سایت

Schema Markup یا داده های نشانه گذاری یک روش بسیار مناسب برای تغییر نحوه نمایش  وب سایت (ستاره دار کردن مطلب ، قرار دادن عکس درب کنار نتایج و… )  در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر می باشد ، شما با استفاده از کد های Schema Markup که مخصوص سئو محلی می باشند نیز می توانید لوکال سئو خود برای برای بهتر دیده شدن تنظیم نمایید برای این منظور به لینک https://www.google.com/webmasters/markup-helper/?hl=en&pli=1 بروید و مانند توسط زیر local businesses را انتخاب کنید و در مرحله بعد اطلاعات لازم(اطلاعات وب سایت خود ) را وارد نمایید

سئو محلی چیست

ساخت بک لینک

اگر آموزش های قبلی سئو سایت ما  را دنبال کرده باشید یا در زمینه سئو تجربه کمی نیز  داشته باشید حتما می دانید که بک لینک می تواند به بالا بردن قدرت وب سایت شما  (اتوریتی دامنهبالابردن سرعت ایندکس وب سایت شما کمک کند اما این دو تنها مزیت بک لینک نمی باشند در سال 2017 طبق یک نظرسنجی که توسط شرکت Moz انجام گرفت یکی از مهمترین فاکتورها برای سئو محلی همین بک لینک می باشد

پس شما اگر به درستی ساختمان لینک های خود را ایجاد کنید علاوه بر اینکه می توانید به قدرت وب سایت خود کمک کنید می توانید به local seo  سایت خود نیز کمک کنید

 از صفحات موقعیت مکانی یا یک صفحه خاص «درباره ما» استفاده کنید

اگر شما یک وب سایت دارید که در شهرهای محتلفی نمایندگی دارد می توانید به ازای هر نمایندگی از یک صفحه کمک بگیرد مثلا اگر دارای نمایندی در شهر های همدان ، شیراز ، اصفهان می باشید

ابتدا سه صفحه ایجاد میکنیم و برای هر استان یک صفحه  قرار می دهیم سپس اطلاعات زیر که حداقل اطلاعات می باشد را در هر صفحه قرار می دهیم

نام، آدرس و شماره تلفن

شماره تماس فروشگاه

Google Maps برای هر استان

و اگر تنها برای یک منطقه خاص مثلا تهران فعالیت می کنیم بهتر است از یک صفحه برای این منظور با عنوان “درباره ما یا ارتباط با ما ” بهره بگیرم و دقیقا اطلاعات بالا که نشان دهنده نوع ارتباط با ما می باشند را در آن لحاظ کنیم

بهینه سازی وب سایت شما برای موبایل

 طبق یک بررسی که در سال 2016 توسط Stone Temple  انجام گرفت 57 درصد از جستجوها  از طریق گوشی ها همراه صورت گرفته است این در حالی می باشد که در سال 2017 این مقدار به 63 درصد افزایش داشته است پس این روند رو به رشد نشان دهنده اهمیت موبایل فرندلی بودن وب سایت را نشان می دهد

همچنین طبق مطالعات Acquisio  هغتاد و پنج درصد سرچ های موبایل با قصد و نیت سئو محلی صورت میگیرد

چند نکته مهم برای سئو فرندلی بودن موبایل

  • اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما سریع بارگذاری می شود (کمتر از سه ثانیه)
  • از فونت های بزرگتر استفاده کنید که برای خواندن آسان است
  •  UX عالی برای وب سایت

 بیشتر مطالعه کنید : آموزش کامل سئو موبایل

بهینه سازی برای جستجوی صوتی

 جستجوی صوتی نیز به سرعت در حال فراگیر شدن می باشد و تحقیقات نیز  نشان می دهد که این نوع از جستجو در سال های آینده به عنوان یکی از فاکتورهای مهم سئو معرفی خواهد شد اما یک نکته مهم در جستجوی صوتی این است که در جستجوی صوتی افراد از کلمات کلیدی بیشتری نسبت به سرچ های متنی استفاده می کنند پس شما باید محتویات خود را به گونه ای ایجاد کنید که برای جستجوهای صوتی نیز مناسب باشد و از کلماتی مانند چه کسی، چه، زمانی، کجا، چرا و چگونگی نیز استفاده کنید که بسیار پرکاربرد برای جستجوهای محلی می باشد

این نوشته در seo ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×