سئو سایت یک فرایند پیچیده با ریزکاری های بسیاری می باشد در برخی از مواقع یک فرد باتجربه نیز ممکن است برخی از ریزکاری های سئو و همچنین قوانین سئو را رعایت نکند یا ممکن است یک فاکتور را به اشتباه استفاده کنید و همین اشتباه ممکن است باعث کاهش چشمگیر رتبه وب سایت شما شود پس لازم است بررسی هایی صورت بگیرد تا اگر احیانا یک فاکتور به  صورت اشتباه استفاده شده بود یا اصلا استفاده نشوده بود بازنگری صورت گیرد و فاکتور به شکل صحیح مورد استفاده قرار بگیرد

در ادامه ما قصد داریم چنین ابزار آنلاین بررسی سئو و بهینه سازی وب سایت را برای شما معرفی کنیم که هر کدام از این ابزارها می توانند به نحوی به بررسی سئو سایت شما کمک کننده باشد

 

 

ابزار های بررسی سئو سایت به صورت آنلاین

بررسی سئو صفحه

Google PageSpeed Insights

سرعت و قابلیت استفاده سایت خود را در چندین دستگاه بررسی کنید.

آدرس URL سایت خود را در ابزار Google PageSpeed Insights وارد کنید این ابزار زمان بارگذاری و عملکرد سایت شما را در دسکتاپ و تلفن همراه بررسی می کند و همچنین خطاهای موجود را به شما نشان می‌دهد. در بخش موبایل نیز امتیازی با توجه به تجربه‌ی کاربری، میزان فضای کافی برای لمس منوها و اندازه فونت داده می‌شود.

سایت‌های Pingdom، WebPageTest و GTmetrix دیگر سایت‌های مناسب برای تست سرعت و عملکرد وب‌سایت هستند

مطلب مرتبط : افزایش سرعت سایت

آنالیز وب سایت در گوگل

Moz Local Listing Score

این ابزار به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که به شما نشان می‌دهد کسب‌وکار شما چگونه در دنیای آنلاین فهرست بندی شده است. اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم، شما می‌توانید موقعیت خود را در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو محلی بررسی کنید.

مطلب پیشنهادی برای این موضوع : پیدا کردن رتبه سایت در گوگل

 

 

 

ابزار آنلاین تحلیل سایت

Keywordtool.io

صدها ایده برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با یک کلمه کلیدی

اگر به  دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی می باشید باید بدانید که ابزارهای بسیاری در این زمینه وجود دارد که می تواند به شما کمک کننده باشد یکی از ابزارهای آنلاین که بسیار پر استفاده نیز می باشید همین ابزار Keywordtool می باشد که می تواند کلمات کلیدی شما را در شبکه ها و کانال های مختلفی مورد بررسی قرار دهد و سپس کلمه کلیدی مناسب را در اختیار شما قرار دهد

سایت‌های Answer the Public و Ubersuggest جایگزینی مناسب برای سایت Keywordtool.io هستند.

مطلب پیشنهادی در مورد این موضوع : پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت

 

 

 

ابزار آنلاین تحلیل سئو سایت

Google Analytics

ابزار گوگل آنالیز اطلاعات بسیار کاملی را دربارۀ ترافیک ورودی در اختیار مدیران یک وب‌سایت‌ قرار دهد

دید بهتر و دقیق‌تری نسبت به بازدیدکنندگان وب‌سایت خود داشته باشید.  این ابزار تحلیل‌گر می‌تواند اطلاعات بسیار کاملی را دربارۀ ترافیک ورودی در اختیار مدیران یک وب‌سایت‌ قرار دهد همچنین کلمات کلیدی که افراد توسط انها به صفحات سایت شما وارد می‌شوند  را تیز در اختیار شما می‌گذارد.

برای مشاهده کلمات کلیدی در داشبورد ابزار گوگل آنالیز به مسیر زیر را مشاهده کنید.

 Acquisition > Search Console > Queries or Acquisition > Campaigns > Organic Keywords

سایت‌های کاربردی دیگر مانند ابزار گوگل آنالیز Matomo، Open Web Analytics و Clicky هستند.

 

 

 

Google Search Console + Bing Webmaster Tools

تجزیه‌و تحلیل وب‌سایت، هشدارها و گزارش خطاها

این دو ابزار وب مستر به شما کمک می‌کنند تا عملکرد سایت خود را در دو موتور جستجوی گوگل و بینگ بسنجید. این ابزارها بسیار مفید برای مشاهده باگ‌ها، هشدارها و مشکلات مربوط به ایندکس صفحات وب سایت شما می باشند

نکته مهم: برای نصب این دو ابزار در سایت خود نیاز به زمان زیادی ندارید. اگر شما یک وب‌سایت وردپرس دارید، می‌توانید کد وب مستر را به‌صورت خودکار از طریق افزونه‌هایی مانند Jetpack یا Yoast اضافه کنید.

 

 

ابزار آنلاین بررسی لینک های وب سایت

Ahrefs’ Backlink Checker

تجزیه‌وتحلیل کامل لینک

این ابزار برای بررسی لینک های وب سایت می باشد . بعد از اینکه آدرس وب سایت خود را در باکس این ابزار قرار دادید یک لیست از لینک های ورودی به  وب سایت شما را در اختیار شما قرار می دهد  بعلاوه، شما می‌توانید وب‌سایت‌های اصلی مرتبط با دامنه‌ی خود، مرتبط‌ ترین انکر تکست ها و تعداد کل بک لینک‌ها و آدرس دامنه‌های آن‌ها را مشاهده کنید. همچنین شما می‌توانید معیار رتبه‌ی دامنه (DR) و رتبه‌ی آدرس هر صفحه  (UR) را نیز در این سایت مشاهده نمایید.

نکته مهم: می‌توانید آدرس وب‌سایت‌های رقیب خود را در این سایت وارد نمایید و بک لینک‌ها و اطلاعات بیشتری از آن‌ها را مشاهده کنید.

 

Moz Link Explorer

وب‌سایت، صفحات و لینک‌های سایت خود را بررسی کنید

نسخه رایگان Link Explorer امکان آنالیز لینک‌های وب‌سایت را در یک نگاه سریع می‌دهد

با یک نگاه سریع، شما می‌توانید به اطلاعاتی از قبیل لینک‌های تأثیرگذار ورودی به سایت و بیشترین لینک به صفحات خود را  مشاده و مورد بررسی قرار دهید

 

 

 

ابزار بررسی سئو سایت به صورت رایگان

Google Keyword Planner

آگاهی از جستجوی کاربران

یک یا گروهی از کلمات کلیدی را در ابزار کیورد پلنر وارد کنید، آماری از تعداد جستجوی کلمات موردنظر شما را ارائه می‌دهد: ازجمله حجم جستجوی ماهانه، رقابت و حتی اصطلاحات پیشنهادی که ممکن است در نظر نگیرید.

Google.com

استفاده از قابلیت تکمیل خودکار گوگل

در جستجوی Google.com وقتی‌که یک کلمه خاص را وارد می‌کنید انبوهی از مطالب نمایش داده می شود که بسیاری از آن‌ها می‌توانند به شما در تحقیق کلیدواژه کمک کنند.این کلمات پیشنهادی دارای بیشترین سرج در مورد کلمه کلیدی شما می باشند

Google Trends

محبوبیت جستجوی نسبی موضوعات را ببینید.

Google Trends میزان محبوبیت یک کلمه را در طول زمان نشان می‌دهد همچنین می‌توانید فصل‌هایی از سال را که در آن میزان جستجوی یک کلمه به اوج خود میرسد را شناسایی کرده و با استفاده از سئو وب سایت، خود را برای آن روزها از قبل آماده کنید.

کلمات کلیدی متفاوت را برای مشاهده محبوبیت نسبی آن‌ها مقایسه کنید.

ابزار بررسی بهینه سازی وب سایت

Ahrefs SEO toolbar

معیارهای سئو برای صفحات وب و جستجوهای گوگل

ببینید صفحات وب شما در حال حاضر چه مقدار ترافیک در هرماه دریافت می‌کند، چند کلمه کلیدی برای رتبه دهی آن وجود دارد، چه تعداد بک لینک دارد و … همچنین این ابزار حجم جستجو، میزان پرداخت به ازای کلیک و دشواری هر کلمه کلیدی مورد جستجو در گوگل را نشان می‌دهد.

ابزار آنلاین بررسی سئو داخلی سایت

SEO Web Page Analyzer

تجزیه‌وتحلیل کاملی از صفحات داخلی وب‌سایت خود داشته باشید

SEO Web Page Analyzer تحلیلی جامع از صفحات داخلی سایت را انجام می‌دهد تا مسائلی مانند تگ‌های تصویر، خطاهای ساختاری عنوان و نفوذ صفحه را کشف کند.

 

 

 

ابزار بررسی متا تگ های وب سایت

SERP Simulator

پیش‌نمایش نحوه نمایش صفحات وب در نتایج جستجوی گوگل

قبل از اینکه حتی صفحه وب خود را منتشر کنید، ببینید که چگونه عنوان متا و توضیحات شما در نتایج جستجو ظاهر می‌شود. این ابزار بررسی سئو سایت برای دسکتاپ و موبایل کار می‌کند. برای رفع مشکلات و حل آن‌ها سایت خود را با این ابزار بررسی کنید.

 

 

 

Schema Creator

نحوه نمایش صفحات وب در نتایج جستجو را سفارشی‌سازی کنید.

کد های وب سایت  را به‌گونه‌ای ایجاد کنید که رویداد ها ، حوادث، سازمان‌ها و افراد در نتایج جستجو گوگل به طریقی دیگری نمایش داده شوند. هنگامی‌که کد schema خود را ایجاد کرده‌اید، کپی کنید و به وب‌سایت خود اضافه کنید.

در اینجا یک مثال از Schema آورده شده است:(ستاره دار کردن نتیجه)

مطلب مرتبط با این موضوع : آموزش کامل Schema Markup

 

 

ابزار بررسی رقبا

SimilarWeb

مشاهده آمار سایت هر دامنه

از این ابزار برای تخمین مقدار ترافیک وب‌سایت استفاده کنید. تجزیه‌وتحلیل منابع ترافیک، مکان‌ها و موارد دیگر را ببینید.این ابزار  یک ابزار مفید برای تحلیل رقیب‌هاست.

SERP Robot

موقعیت رتبه‌بندی خود را حداقل برای پنج کلمه کلیدی مشاهده کنید

هر وب‌ سایت یا صفحه وب را با حداقل پنج کلمه کلیدی  وارد کنید و رتبه خود را در آن کلمات کلیدی مشاهده نمایید. با استفاده از این ابزار همچنین رتبه‌بندی‌های رقبای خود را نیز بررسی کنید.

 

 

 ابزار آنلاین نقشه سایت

XML Sitemaps

ساخت یک نقشه سایت

به‌سادگی نشانی اینترنتی سایت خود را به همراه برخی پارامترهای که اختیاری می باشند را وارد کنید و XML Sitemaps یک نقشه سایت ایجاد می‌کند که می‌توانید به Google Search Console و Bing Webmaster Tools نقشه سایت را  معرفی کنید. با این ابزار می توانید به‌ صورت رایگان برای 500 صفحه این کار را انجام دهید.

 

Browseo

وب‌سایت خود را همان‌طور که یک موتور جستجوگر آن را می‌بیند، مشاهده کنید

با استفاده از این ابزار می‌توانید از نگاه گوگل و ربات‌های آن سایت خود را مشاهده کنید.

 

 

ابزار آنالیز سئو سایت

SEO Site Checkup

مسائل فنی و داخلی سئو سایت خود را بررسی کنید

این ابزار سئو  بررسی سریع وب‌سایت، درستی تگ‌ها و خطاهای احتمالی که ممکن است رخ دهد را بررسی می‌کند.

Yoast SEO

پیشنهاد‌های موتور جستجو برای بهینه‌سازی پست‌های وبلاگ شما

کلمه کلیدی اصلی برای پست وبلاگ خود را وارد کنید سپس در انتهای هر پست  Yoast SEO به شما پیشنهاد می‌دهد که چگونه پست وبلاگ خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید.

LinkMiner

فوراً لینک‌های شکسته را در هر صفحه وب پیدا کنید.

LinkMiner یک افزونه ساده مرورگر کروم است که وضعیت HTTP تمام لینک‌های موجود در صفحه وب فعلی را بررسی می‌کند. تمام لینک‌های شکسته (404) بعد از بررسی  قرمز رنگ هستند. این ابزار یک ابزار مفید برای پیدا کردن لینک‌های شکسته است.

 

 

ابزار بررسی محتوای تکراری

Copyscape

محتوای تکراری را بررسی کنید.

URL پست یا وب‌سایت خود را وارد کنید بعد از وارد کردن آدرس هر صفحه ابزار  Copyscape می‌تواند به شما بگوید که آیا آن محتوا به‌صورت آنلاین وجود دارد یا خیر(محتوا کپی است یا نه). شما ممکن است نتایجی را پیدا کنید که نیاز به پیگیری  و تغییر داشته باشد

 

 

 

ابزار آنلاین بررسی ربات های وب سایت

Robots.txt Generator

به‌راحتی فایل robots.txt را برای سایت خود ایجاد کنید

فایل‌های Robots.txt به روبات‌های وب اجازه می‌دهند که چه‌کاری با صفحات وب‌سایت انجام دهند. هنگامی‌که یک صفحه در robots.txt غیرمجاز است ، دستورالعمل‌ها به روبات‌ها دستور می‌دهند که این صفحات وب را پایش و بررسی نکنند. فایل Robots.txt می تواند دسترسی برخی از ربات ها مخرب به وب سایت ما را ببندند .

Structured Data Testing Tool

اگر از داده های ساخته یافته برای وب سایت خود استفاده می کند صرف نظر از اینکه به  صورت دستی و یا به صورت افزونه ای آن را ایجاد کرده اید ممکن است خطاهایی در آن  وجود داشته باشد که مانع از عملکرد صحیح آن باشد برای اینکه بدانید خطایی در داده های ساخته یافته موجود می باشد یا نه می توانید صفحاتی که از داده های ساخته یافته استفاده کرده اند را در این ابزار آنلاین وارد نمایید تا در صورت خطا ، آن خطا را برای شما نمایش دهد

 

 

نتیجه گیری

جمع‌آوری لیستی از تمام ابزارهای رایگان سئو در اینترنت کار بسیار آسانی نیست؛ زیرا صدها ابزار معروف در دنیای وب برای سئو وجود دارد. ما در این مطلب تلاش کردیم مناسب‌ترین و مفیدترین ابزارها را به شما معرفی کنیم تا نیازهای شما رفع گردد لازم به ذکر می باشد در صورتی که از این ابزارهای برای وب سایت خود استفاده کردید و خطایی را در وب سایت خود با استفاده از این ابزارها مشاهده کردید حتما این خطا را با یک فرد متخصص سئو در میان بگذارد قبل از اینکه بخواهید آن را تغییر دهید

این نوشته در seo ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

4 دیدگاه برای “بررسی سئو سایت

  1. مانی گفته:

    سلام، وقتتون بخیر
    ممنونم از مطالب مفیدی که در سایتتان قرار داده بودید. می خواستم نظرتون رو درباره استفاده از آنالیز سئو سایت توسط سایت جت سئو بدونم. تا آن جا که من فهمیدم، جت سئو، آنالیز سئو سایت های ایرانی رو خیلی خوب انجام میده و اطلاعات مفیدی در اختیار میذاره!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×