وقتی یک شرکت می خواهد یک محصول را تولید  کند در فاز نهایی از یک لیست کامل که تمامی جزئیات را در بر گفته است استفاده می کند این لیست در واقع چک لیستی  می باشد که به فرد بازدیدکننده نهایی یادآوری می کندکه آیا موارد موجود در لیست رعایت شده است با نه  ، چک لیست زمانی که یک محصول از اجزاء بسیاری  شده است بسیار مفید تر می باشد تا یک محصولی که تعداد اجزاء تشکل دهنده آن کم می باشد . چک لیست ها در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد مثلا تست یک نرم افزار ، چاپ یک کتاب ، ساخت یک ماشین و…… . سئو نیز یکی از مواردی می باشد که با توجه به اینکه دارای جزئیات بسیاری می باشد نیازمند چک لیست می باشد ما در ادامه قصد داریم یک چک لیست SEO  کامل که تمامی مورد را در بر گرفته است را برای شما قرار دهیم . با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

 

{index} 

 

چک لیست سئو سایت

 

چک لیست سئو شامل کدام موارد می باشد

چک لیست سئو یی که ما در اختیار شما قرار خواهیم داد یک چک لیست بسیار کامل می باشد که جنبه های مختلف بهینه سازی یک وب سایت را در بر میگیرد. جنیه هایی که در این چک لیست قرار داده شده است عبارتند از سئو داخلی ،  سئو خارجی ، تکنیکال سئو ، همچنین موبایل فرندلی بودن

 

نکته مهم : این چک لیست مخصوصا افراد حرفه ای می باشد لذا در صورتیکه که دارای تجربه کافی در سئو وب سایت نمی باشد از تغییرات فنی روی وب سایت خود یا وب سایت دیگران خودداری نمایید چرا که کوچکترین خطا می تواند روی سئو وب سایت شما تاثیر بد و جبران ناپذیری بگذارد پس اگر در زمینه سئو تجربه کافی را ندارید بهتر است از یک متخصص سئو کمک بگیرید

 

 

در هنگام  استفاده از این چک لیست ابتدا فایل pdf  چک لیست را دانلود نمایید و سپس از  آن یک پرینت بگیرد و هر مرحله ای را که چک کردید را با یک علامت مشخص کنید و سپس در انتهای تغییراتی که لازم می باشد را انجام دهید

 

دانلود چک لیست سئو سایت

 

 

مطلب پیشنهادی برای شما : اشتباهات رایج در سئو سایت

 

 

 

چک لیست سئو فنی یا تکنیکال

 در سئو فنی شما به موتورهای جستجوگر کمک می کنید تا سریعتر وب سایت شما را پیدا کنند و سپس تفسیر نمایند و در نهایت آن را ایندکس کنند .به این دلیل به این چک لیست فنی و تکنیکال گفته می شود که هیچ ارتباطی با محتوا و ارتقاء رتبه سایت ندارد

 

  • اضافه کردن وب سایت به گوگل وبمستر تولز و سپس بررسی وب سایت با استفاده از ابزارهای رایگان این ابزار
  • ست کردن preferred domain در  کنسول گوگل
  • بررسی ساختار permalink  و قرار دادن یک ساختار url مناست
  • Ssl را نصب نمایید و مطمئن شوید که به درستی وب سایت شما همراه با تمامی آدرس هایش با https  لود می شود
  • مشاهده گزارشات ‘Blocked Resources’  در سرچ کنسول و برطرف سازی آنها
  • ایجاد و بهینه سازی Sitemap XML و برطرف سازی خطاهای آن در سرچ کنسول
  • چک کردن و بهینه سازی فایل robots
  • markup data را به صفحات و مخصوصا صفحه اصلی اضافه کنید (website + organization, person or local business)
  • منوهای breadcrumb را به تمامی صفحات خود اضافه کنید
  • قرار دادن hreflang برای تمامی صفحات (اگر وب سایت شما بیش از یک زبانه است)
  • بررسی کنید تمامی صفحات و پست ها دارای canonical URL می باشند 

 

 

 

چک لیست سئو داخلی

سئو داخلی به فاکتورها گفته می شود که در داخل وب سایت انجام می شود و هدف آن ایجاد و رعایت یکسری از قوانین و فاکتورها برای درک محتوا توسط موتور های جستجوگر و افراد بازدیدکننده می باشد

  • بهینه سازی لوگو وب سایت(قرار دادن لینک به صفحه اصلی و همچنین alt برای تصویر لوگر)
  • ایجاد یک عنوان (title) مناسب برای وب سایت
  • ایجاد meta description جذاب و مناسب  برای  هر صفحه
  • بررسی و چک کردن تگ های هدینگ مخصوصا تگ هدر H1
  • بررسی ساختار لینک های داخلی برای اینکه ببینید آیا به درستی لینک دهی داخلی انجام شده است یا خیر
  • بررسی استراتژی لینک های خارجی برای جلوگیری از کاهش قدرت وب سایت
  • تولید و ایجاد محتوا به قصد کاربر بازدیدکننده
  • تحقیق برای ساخت لیست کلمات کلیدی قوی و استفاده از کلمات LSI در کنار کلمات کلیدی
  • بررسی بهینه سازی تصاویر (حجم ، سایز ، و خصوصیت ALT)
  • قرار دادن سایت مپ اختصاصی برای تصاویر و ویدئو ها

 

 

 

چک لیست سئو خارجی

در سئو خارجی شما مجموعه ای از قوانین را انجام می دهید که اولا ربات های موتورهای جستجوگر بهتر و سریعتر وب سایت شما را پیدا کنند ثانیا موتورهای جستجوگر را متقاعد می کنید تا وب سایت شما را در رتبه های برتر قرار دهند . قطعا هر چه رتبه وب سایت شما در نتایج گوگل بهتر باشد بازدید بیشتری را نیز خواهید داشت

 

  • پیدا کردن لینک های بد 
  • حذف لینک های مخرب
  • قرار دادن و ساخت بکلینک های مناسب
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی

 

 

 

 

 

چک لیست سئو محلی

هدف از لوکال سئو بهتر پیدا شدن ونمایش  یک وب سایت در یک منطقه مشخص می باشد

  •  NAP (نام، آدرس، شماره تلفن) را در صفحه اصلی و سایر صفحات اضافه کنید 
  •  نقشه Google را در صفحه اطلاعات تماس قرار دهید
  • استفاده از Schema از نوع local business
  • دریافت لینک از وب سایت های محلی
  • ایجاد مطالب و پست های محلی

 

 

 

 

چک لیست سئو برای موبایل

هدف از سئو موبایل  ، بهینه سازی وب سایت برای نمایش در موبایل به بهترین صورت می باشد

  • اطمینان حاصل نمایید که وب سایت شما با ابزار Google mobile friendly test بدون مشکل می باشد
  • بررسی سرعت وب سایت با Google’s mobile speed test tool
  • بررسی کنید که Fetch as Google برای نسخه موبایل(mobile crawler) مشکلی ندارد
  • بررسی نمایید که CTA وب سایت شما در موبایل بدون هیچ مشکلی نمایش داده می شود
  • AMP را برای صفحات وبلاگ خود در صورتی که دارای سرعت پایینی می باشند در نظر بگیرید

 

 

 

لینک های مفید

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

آموزش سئو

فیلم آموزش سئو

 

 

این نوشته در seo ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×