اگر می خواهید سئو را یاد بگیرد و در ابتدای راه می باشید قطعا نیازمند یک آموزش پایه ای برای شناخت اصطلاحات سئو می باشید ما در این قسمت از آموزش سئو سایت برای شما رایج ترین اصطلاحات را آورده ایم

 

دانلود PDF اصطلاحات سئو

SEO : سئو به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر می باشد هدف از سئو سایت رساندن وب سایت به نتایج برتر گوگل و سایر موتورهای جستجو می باشد تا از این طریق بازدید ارگانیک وب سایت افزایش پیدا کند.

ALGORITHM : یک فرمول ریاضی است که توسط موتورهای جستجو برای تعیین و نمایش یک سری از صفحه وب استفاده می شود، الگوریتم ها به طور مداوم توسط موتورهای جستجوگر مانند گوگل به روز می شود تا نتایج برتر در اختیار کاربران قرار بگیرد.

ALT : این تگ یک توصیف برای عکس می باشد و زمانی که تصویر به هر دلیلی به نمایش در نیاید این توصیف به نمایش در می آید.

ANCHOR TEXT : انکر تکست یا متن لنگر متنی است که برای لینک کردن به یک سایت یا صفحه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. برای نمونه ( آموزش سئو سایت )

AUTHORITY : اتوریتی یا اعتبار دامنه یا قدرت دامنه یک معیار برای سنجش وب سایت می باشد که توسط شرکت MOZ ایجاد شده است. سایت ها با اتوریتی بالا سایتهایی هستند که دارای قدرت بیشتری در جامعه وب هستند، مواردی از قبیل لینک های با کیفیت بالا، محتوا مناسب و به روز و … می تواند در بالا بردن اتوریتی یک وب سایت تاثیر گذار باشد.

BACKLINKS : بک لینک یا لینک های ورودی به لینک هایی گفته می شود که از یک وب سایت به وب سایت ما داده می شود مثلا فرض کنید در داخل یک وب سایت با یک متن مشخص مانند سئو به وب سایت ما لینک شده است و کاربران با کلیک بر روی لینک سئو به وب سایت ما هدایت می شوند، در اصطلاح سئو به این نوع لینک بک لینک یا لینک ورودی گفته می شود.

BLACK HAT : سئو کلاه سیاه مجموعه ای از دستورالعمل ها می باشد که توسط برخی از افراد سئو کار مورد استفاده قرار میگیرد و هدف از این دستور العمل ها که خلاف قوانین موتورهای جستجوگر مانند گوگل می باشد این است که وب سایت سریع تر از حد مجاز و با کمترین فعالیت نتیجه بگیرد.

BOUNCE RATE : بانس ریت یا نرخ پرشت اشاره به درصد بازدیدکنندگانی دارد که بعد از وارد شدن به وب سایت بدون فعالیت خاصی یا بدون رفتن به سایر صفحات از وب سایت خارج می شوند هر چه این مقدار کمتر باشد بهتر است.

CALL TO ACTION : دعوت از کاربران برای انجام یک فعالیت خاص مثلا قرار دادن یک فرم برای اشتراک در خبرنامه های وب سایت را گویند.

CTR : مخفف عبارت Click Through Rate می باشد، نرخ کلیک به معنای تعداد کلیک می باشد این یک شاخص می باشد که نشان می دهد چه تعداد کاربر روی لینک کلیک کرده است، مثلا صد نفر یک لینک را مشاهده می کنند و یک نفر روی آن کلیک می کند در نتیجه نرخ کلیک می شود 1%

CONVERSION : یک تبدیل یا Conversion اشاره به این دارد که یک کاربر بازدید کننده از وب سایت یک هدف مشخص را دنبال کرده است یا خیر . هر چه میزان این نرخ بیشتر باشد بهتر است. مثلا پر کردن یک فرم، خرید یک محصول، ثبت نام در خبرنامه و…

CRAWL : خزیدن یا کراول (جمع آوری اطلاعات) اشاره به این دارد که عنکبوت ها و ربات های موتور جستجوگر با استفاده از خزیدن داخل صفحات، آنها را در دیتابیس خود ذخیره می کنند.

SPIDER : اسپایدر یا عنکبوت یک برنامه می باشد که توسط یک موتور جستجوگر ایجاد شده و وظیفه آن جمع آوری اطلاعات وب سایت ها می باشد.

INDEX : اشاره به صفحاتی دارد که توسط ربات ها و عنکبوت ها جمع آوری و در دیتابیس های گوگل قرار داده شده است و گوگل از آنها برای نتایج خود استفاده می کند.

KEYWORD : کلمات کلیدی، یک کلمه کلیدی یک توصیف کلی از محتوا و موضوع اصلی می باشد این کلمه کلیدی می تواند چندین بار در محتوا و در قسمت های مهم مانند عناوین ، توضیحات ، انکر تکست ها و… مورد استفاده قرار بگیرد.

KEYWORD DENSITY : تراکم کلمه کلیدی اشاره به غلظت کلمه کلیدی قرار داده شده در محتوای یک صفحه از وب سایت دارد.

KEYWORD STUFFING : اشاره به پر کردن و تکرار کردن محتوا از یک نوع کلمه کلیدی یا چندین کلمه کلیدی به منظور بهتر رتبه گرفتن دارد.

KEYPHRASE : یک Keyphrase بسیار شبیه به یک کلمه کلیدی می باشد با این تفاوت که از چندین کلمه ساخته می شود و مانند یک پارگراف است. مثلا (سئو چگونه انجام می شود)

LINK BUILDING : لینک بیلدینگ اشاره به ساخت و دریافت لینک برای افزایش تعداد لینک های یک وب سایت دارد. در گذشته هر چه تعداد بک لینک ها زیاد بود وب سایت بهتر رتبه می گرفت، اما امروزه کیفیت لینک مهم می باشد نه تعداد آن.

META DATA / META TAG : متا تگ ها اطلاعاتی در مورد یک صفحه یا یک سند می باشد که می تواند عنوان صفحه، توضیحات، نویسنده، متا تگ های شبکه های اجتماعی و … باشند، این داده ها و متاها می تواند به سئو سایت کمک کنند.

MOBILE SEARCH : جستجو و دسترسی به یک وب سایت با استفاده از موبایل و تبلت می باشد.

ORGANIC RESULTS : به نتایجی که به صورت طبیعی و ارگانیک از طریق سئو سایت و نه به صورت غیر طبیعی (تبلیغات گوگل ) نمایش داده می شود گویند.

OUTBOUND LINKS : لینک هایی داخل محتوای وب سایت شما که کاربر را به یک سایت دیگر هدایت می کند. هر چه میزان این لینک ها بیشتر باشد به ضرر سئو سایت شما می باشد.

PAGERANK / PR : یک معیار برای محبوبیت صفحات وب سایت می باشد که توسط لری پیج و سرگی برین ساخته شده است و به شما کمک می کند تا بهترین وب سایت را از میان گروهی از وب سایت ها مشاهده کنید، به طور کلی صفحات در اینترنت با استفاده از لینک ها به هم متصل می شوند مانند یک تار عنکبوت و هر وب سایتی که دارای لینک بیشتر و با ارزش تری باشد پیج رنک بهتری دارد.

RANKING : رنکینگ در واقع رتبه وب سایت در نتایج طبیعی گوگل و سایر موتورهای جستجوگر می باشد.

ROBOTS.TXT : یک فایل متنی برای تنظیم و کنترل فعالیت های ربات های موتور جستجوگر و سایر ربات ها می باشد.

SEM : مخفف عبارت Search Engine Marketing به معنی بازاریابی موتورهای جستجوگر می باشد که بیانگر قرار گرفتن در نتایج موتورهای جستجوگر به صورت غیر طبیعی (به ازای خرید جایگاه و پرداخت هزینه بابت هر بار کلیک روی لینک قرار داده شده) می باشد.

SERPs : مخفف عبارت Search Engine Results Pages و به معنی نتایج صفحات موتورهای جستجوگر می باشد.

SITE MAP : سایت مپ یا همان نقشه سایت یک صفحه با چندین لینک می باشد که به صورت های مختلفی (با زبان های مختلف برنامه نویسی مانند xml وhtml و …) ساخته می شود و می تواند به کاربران و موتورهای جستجوگر برای پیدا کردن سریع صفحات کمک کند.

SPAM : به وب سایت هایی اشاره دارد که با یکسری از فعالیت ها می خواهند رتبه های موتورهای جستجوگر را تغییر دهند مثلا قرار دادن کلمات کلیدی بیش از حد، خرید لینک بیش از حد و … .
زمانی که گوگل یا موتورهای جستجوگر دیگر از این فعالیت ها باخبر شوند وب سایت را جریمه می کنند و ممکن است وب سایت از نتایج حذف شود.

PENALTY : پنالتی وب سایت به معنی جریمه شدن وب سایت توسط موتور های جستجو گر می باشد. در صورتی که وب سایت ها به روش های غیر معمول (مثل اسپم کردن یا سئو کلاه سیاه) بخواهند رتبه بگیرند و موتورهای جستجوگر نظیر گوگل از این فعالیت ها باخبر شوند وب سایت را جریمه یا پنالتی می کنند که می تواند باعث حذف کل وب سایت یا بخشی از آن نتایج باشد

URL / URI : مخفف عبارت Uniform Resource Locator می باشد که نشانگر آدرس یک صفحه یا وب سایت می باشد (مانند https://www.codenab.ir ) که وب سایت با استفاده از آن قابل دسترسی می باشد.

VISIT : اشاره به نمایش یا مشاهده وب سایت توسط یک فرد بازدید کننده دارد.

این نوشته در seo ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×