در قسمت معرفی تگ های موثر در سئو سایت  در مورد برخی از تگ ها مهم  بهینه سازی سایت صحبت هایی را به صورت خلاصه ارائه دادیم و گفتیم که چه کد های و تگ هایی می توانند به بهینه سازی سایت کمک کنند همچنین در مورد تگ های هدینگ یا سرتیترها نیز اشاراتی کوتاه داشتم اما با توجه به میزان اهمیت این تگ ها سعی کردیم یک پست آموزشی در مورد این تگ ها برای شما قرار دهیم تا با نحو استفاده از این تگ ها آشنا شوید ، با  ما تا انتهای این آموزش که در مورد استفاده از تگ های H می باشد همراه باشید

{index} 

 

نحوه استفاده از تگ های هدینگ و تاثیرآنها در سئو سایت

یکی از پیچیده ترین کارهای موتورهای جستجوگر این می باشد که  معنی (متن ) یک صفحه را درک کنند ، برای اینکه بتوانند این امر را سریعتر و کارآمد تر انجام دهند از یکسری از سیکنال ها استفاده می کنند که یکی از این سیکنال ها تگ های هدینگ یا هماند تگ های H می باشند.

تگ های هدینگ یک محل مناسب برای قرار دادن کلمات کلیدی می باشند که شما می توانید از آنها برای قرار دادن کلمات کلیدی خود استفاده نمایید ، البته این به این معنی نمی باشد که تمامی کلمات کلیدی خود را در این تگ ها قرار دهید یا بیش از حد کلمات کلیدی در داخل این تگ ها قرار دهید چرا که این کار می تواند موجب اسپم شدن صفحه شما شود شما همانند سایر قسمت ها مانند عنوان وب سایت ، خصوصیتALI و محتوا باید چگالی به کاربردن کلمات کلیدی را در این تگ ها رعایت کنید

 

همچنین لازم است بدانید که تگ های هدینگ علاوه بر اینکه برای موتورهاس جستجوگر و سئو دارای اهمیت می باشند می توانند به کاربران بازدید کننده نیز کمک کنند تا به صورت سریع سرتیتر ها را مشاهده نمایند و در صورت لزوم تنها سرتیتر های مهم را دنبال نمایند

 

 

مطلب پیشنهادی برای شما : چگونه در صفحه اول قرار بگیریم

 

تگ های هدر یا تگ های سرتیتر چیست

تگ های هدینگ یا سرتیتر یا تگ های هدر تگ هایی هستند که از H1  شروع می شود تا  H6 . این تگ ها می توانند قسمت های یک محتوا را در یک صفحه به بخش هایی تقسیم کنند و سپس به کاربر ایجاد کننده محتوا این امکان را بدهد تا به  صورت مجزا هر کدام از قسمت ها یا سرتیرها را مورد بررسی قرار دهد

 

لازم به ذکر می باشد که درجه اهمیت تگ های هدینگ  متفاوت می باشد و تگ هدینگ H1 دارای اهمیت بیشتری می باشد و به همین خاطر می باشد که در تمامی صفحات از این تگ استفاده شده است البته در برخی از CMS های رایج مانند وردپرس و جوملا مقدار این تگ  به صورت خودکار با مقدار تک عنوان   (TITLE TAG) مقدار دهی می شود

 

 

آیا تگ های هدینگ برای سئو سایت مهم می باشند

پاسخ به این سوال را از زبان شرکت گوگل برای شما ارائه می دهیم .

ما از تگ های  H برای درک بهتر ساختار صفحه استفاده می کنیم . جان مولر از گوگل

در ادامه همچنین بیان شده است که 

    “گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها به بیش از 200 فاکتور نگاه می کند . PageRank تنها یکی از آنها می باشد ما همچنین چیزهایی که واقعا برجسته هستند مانند تگ h1 و سایر مواردی همانند آن  را نیز در نظر می گیریم . “مت کاتز از گوگل

 

 

آیا استفاده از تگ های هدر برای هر صفحه اجبار می باشد

خیر شما می توانید از همه تگ های  H  در صفحات خود استفاده کنید یا هیچ کدام از این تگ ها استفاده نکنید یا همچنین می توانید از چندین تگ هدینگ استفاده کنید و از سایر تگ های هدینگ استفاده نکنید مثلا می توانید از تگ های H1 و H2 استفاده کنید و از سایر تگ های سرتیتر استفاده نکنید

 

 

تگ H1  و سئو

سرتیتر H1 دارای اهمیت بیشتری نسبت به سایر تگ های هدینگ می باشد به همین خاطر نیز می باشد که بسیاری از کارشناسان و افراد متخصص سئو در زمینه استفاده از این تگ پافشاری می کنند . تگ سرتیتر H1  در برخی از مدیرت محتوا های رایج مانند جوملا و وردپرس به صورت خودکار مقدار دهی می شود البته در برخی از  CMS های اختصاصی نیز توسط برخی از برنامه نویسان همانند مدیریت محتوا های رایج این تگ ها به  صورت خودکار با مقدار عنوان وب سایت پر می شوند

 

 

 

 

چه تعداد  H1 مجاز می باشد که در یک صفحه استفاده شود ؟

در پاسخ به این سوال از پاسخ جان مولر استفاده می کنیم

سوال : قالب وب سایت من دارای چند تگ H1 می باشد آیا این یک مشکل می باشد ؟

پاسخ به سوال توسط آقای جان مولر : 

با استفاده از HTML5، این یک مشکل نیست. شما به طور معمول می توانید چندین تگ H1  را در قست های مختلف یک صفحه مورد استفاده قرار دهید  صرف نظر از اینکه شما از HTML5 استفاده می کنید یا نه ، داشتن چندین عنصر H1 یا چندین عنصر  هدینگ مشابه  نیز در یک صفحه کاملا مناسب است. اگر وب سایت شما دنبال نشانه گذاری معنایی است، این یک ایده خوب است. اگر نه، این یک مسئله بزرگ نیست و هیچ تاثیری بر رتبه بندی جستجو ندارد.

 

 

 

چه تعداد از تگ H2  را در صفحات خود استفاده کنیم

با توجه به توضیحات ویدئویی بالا برای شما محدودیتی برای استفاده از تگ های سرتیتر وجود ندارد

 

 خدمات ما :

سفارش سئو سایت

آموزش ویدئویی سئو

 

 

این نوشته در seo ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×