سئو سایت پزشکی از جمله  می باشد که دارای سفارش سئو بسیاری بالایی می باشد این ترافیک بالا در سفارش و بازدیدکننده از این وب سایت ها  بهانه ای شد که ما در این پست آموزشی مختصر توضیحاتی را در مورد سئو سایت پزشکان قرار دهیم ، قبل از شروع  این آموزش باید بدانید این نکات به شما که یک فرد مبتدی و حرفه ای در زمینه سئو  می باشید کمک خواهد کرد تا بهتر بتوانید بهینه سازی سایت پزشکی را بهتر انجام دهید  و اگر شما در امر سئو وب سایت دارای تجربه  نمی باشید نه تنها در زمینه بهینه سازی سایت پزشکی بلکه در سایر وب سایت ها که دارای موضوعات دیگری می باشند نیز هیچ گونه تغییراتی را در جهت بهینه سازی سایت نباید انجام دهید چرا که ممکن است فاکتور که شما برای بهبود رتبه در وب سایت قرار می دهید عاملی شود برای کاهش و صدمه رساندن به رتبه کلمات کلیدی و سئو وب سایت شما.

 

سئو سایت پزشکی

چرا یک پزشک باید وب سایت خود را بهینه سازی کند

قبل  از اینکه بخواهم به سوال بالا پاسخ بدهم بهتر است چندین سوال را مطرح کنم

آیا می دانید هر ساله چه میزان به تعداد افراد سرچ کننده در مورتوهای جستجوگر اضافه می شود ؟

آیا می دانید چه تعداد افراد سالانه با استفاده از وب سایت ها و سرچ های اینترنتی خدمات و کالا های مد نظر خود را پیدا و سپس اقدام به خرید محصولات و سفارش خدمات می کنند ؟

هر سالی که می گذرد به تعداد افرادی که از بستر اینترنت به عنوان یک ابزار برای پیدا کردن کالا ها و خدمات خود استفاده می کنند اضافه می شود این به این معنی می باشد اگر کسب و کار شما در اینترنت نباشد قطعا یک روز ضرر خواهید کرد کما اینکه در حال حاضر نیز که شما برای خدمات و کالاهای خود وب سایت ندارید یا از ابزارهای دیگر اینترنتی برای  کسب و کار اینترنتی( بازاریابی اینترنتی ) استفاده نمی کنید در حال ضرر کردن خواهید بود

سئو سایت پزشکی می تواند برای شما مزیت های زیر را به ارمغان بیاورد :

باعث برند شدن نام شما و کسب و کار شما خواهید شد

باعت افزایش مشتریان شما خواهد شد

باعث معرفی مقالات ، کتب و نشریات شما خواهید شد

و….

 

 

چند نکته برای بهینه سازی سایت پزشکی

1-تولید محتوا مناسب و عمیق

محتوا معمولا در وب سایت ها به  دو صورت ایجاد می شود یا توسط شر

کت سئو تولید محتوا انجام می شود یا توسط فرد متقاضی سئو ایجاد محتوا صورت می گیرد و در وب سایت قرار داده می شود به طور خلاصه باید عرض کنم که سایت پزشکی یک سایت بسیار تخصصی می باشد و بهتر است توسط پزشک متقاضی سئو ،  تولید محتوا انجام شود چرا که مطلبی که نوشته می شود باید با اتکا به تجربیات ، دانش عملی ایجاد شود اما اگر وب سایت شما در زمینه مثلا ساختمانی بود ی فرد غیر متخصص نیز می توانست تولید محتوا را بر عهده بگیرد و از وب سایت های داخلی و خارجی برای ساخت محتوا کمک بگیرد

 

2-کلیدواژه های مناسب با کسب و کار خود را شناسایی کنید

کلیدواژه ها یا کلمات کلیدی همان عبارت یا کلماتی می باشد که در حوزه کاری شما دارای سرچ ها یا جستجوهای زیادی می باشد و شما باید با توجه به این کلمات پرترافیک  محتوای خود را ایجاد کنید . بارها دیده شده است که برخی از افراد محتواهایی را ایجاد کرده اند و بعد از گذشت ماهها به این نتیجه رسیدند که محتوای ایجاد شده توسط آنها نتوانسته است بازدید کننده جذب کند و باعث هدر رفتن وقت و سرمایه آنها نیز شده است ، با بررسی این وب سایت  در کوتاه ترین زمان به این نکته پی برده ایم که این افراد بدون توجه به خواست کاربران که همان کلیدواژه های پرترافیک می باشد شروع به تولید محتوا کرده اند و همین مورد باعث شده است که محتوای ایجاد شده دارای ترافیک نباشد . پس به طور خلاصه برای ایجاد محتوا حتما قبل از  هر گونه اقدامی  کلمات کلیدی را شناسایی کنید و در قسمت های مختلف محتوا آنها را به کار بگیرید

به عنوان مثال من می خواهیم برای موضوع اکو قلب تولید محتوا کنم برای این منظور با استفاده از ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی ،  کلمات پر ترافیک را شناسایی می کنم( مانند تصویر زیر)

بهینه سازی سایت پزشکی

 

 

 

3-فیلم های آموزشی را فراموش نکنید

به شخصا فک میکنم که ویدئو ها روز به روز محبویت بیشتری را به دست می آورند البته آمارها نیز این را نشان می دهند ، ویدئو و فیلم های پرسش و پاسخ و توضیح دادن در مورد یک بیماری بسیار می تواند به برند شدن شما کمک کنند البته ساخت ویدئو تنها برای وب سایت های پزشکی این تاثیر را ندارد و  وب سایت ها با دیگر خدمات  نیز این ابزار(ویدئو) را به عنوان یک ابزار بسیار تاثیر گذار مورد استفاده قرار می دهند

سعی کنید اگر در چند حوزه کار می کنید برای هر حوزه یک ویدئو آموزشی ایجاد نمایید و آن را در وب سایت خود و سایر وب سایت ها اشتراک فیلم مانند آپارت ، یوتیوپ و… به اشتراک بگذارید

 

 

4- قسمتی را به عنوان پرسش و پاسخ در وب سایت خود قرار دهید

علاوه بر اینکه گوگل این کار را می پسندد و قطعا می تواند به رتبه وب سایت شما کمک کند می تواند باعث ایجاد تعامل شما با بیماران و افراد مطالعه کننده مطالب شما شود . معمولا وب سایت های طراحی شده با cms های رایج این بخش را در انتهای هر پست قرار می دهد و افراد بازدید کننده می توانند نظرات و پرسش های خود را در انتهای هر پست برای شما ارسال نمایند و شما نیز به پرسش ها و نظرات آنها پاسخ دهید اما اگر  وب سایت شما با cms اختصاصی ایجاد شده است حتما یک بخش را برای این مورد در نظر بگیرد چرا که این بخش می تواند اعتماد بیماران و افراد مراجعه کننده به وب سایت شما را افزایش دهد

 

 

5-به سئو محلی توجه کنید

خیلی از بیماران ترجیه می دهند که به نزدیکترین مطب برای معالجه مراجعه کنند این نشان می دهد که شما باید به سئو محلی نیز توجه کنید به عبارت دیگر شما باید مجموعه ای از اقدامات را در وب سایت خود انجام دهید تا در صورتی که یک بیمار برای یک محل مورد نظر که شما در آنجا فعالیت می کند کلمه ای را سرچ کرد (مانند دکتر قلب در تهران ، دکتر قلب در تجریش ، دکتر پوست و مو در پیروزی و… ) وب سایت شما نیز نمایش داده شود

برای این منظور شما باید

وب سایت خود را روی گوگل مپ ثبت نمایید

آدرس محل کار خود را در قسمت های مختلف وب سایت مانند (فوتر ، هدر ، داخل محتوا و….) قرار دهید

SCHEMA MARKUP مناسب را اضافه کنید

و….

 

 

6- فعالیت در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی یک راه مفید برای توسعه کسب و کار و برندینگ شدن می باشد البته اگر به درستی انجام گیرد . شما می توانید شبکه های اجتماعی مفید و گروه های فعال را شناسایی کنید و تبلیغ کسب و کار خود را در این گروه ها و شبکه های اجتماعی قرار دهید بهتر است بدانید که شبکه های اجتماعی بعد از موتورهای جستجوگر به عنوان دومین منبع برای ترافیک شناخته شده می باشند و این نشان می دهد که اگر به درستی تبلیغات در این شبکه ها صورت بگیرد می تواند بسیار به کسب و کار ما کمک کند

 

 

7- اپلیکشن موبایل برای کسب و کار  خود ایجاد نمایید

یکی دیگر از راه هایی که شما می توانید برای برند شدن و معرفی کسب و کار و همچنین معرفی آموزش های خود استفاده نمایید این است که برای کار خود اپلیکشن موبایل ایجاد نمایید ، اپلیکشن های موبایل برای بسیاری از افراد مهم می باشد و اقدام به نصب این اپلیکشن ها روی گوشی همراه خود می کنند  و از آنها تسفاده می کنند

 

8-سوالات متداول برای هر صفحه ایجاد نمایید

اگر برای هر بیماری یک صفحه را ایجاد نموده اید بهتر است سوالات متداول یا FAQ  را قرار دهید این می تواند به نحوی روی افزایش نرخ کلیک شما کمک کند شما می توانید برای این قسمت تا  چندین سوال که ممکن است هر فردی که بیماری مورد نظر را دارد و برایش سوال به وجود می اید را مطرح کنید و خود نیز به آنها پاسخ دهید ، لازم به ذکر می باشد با استفاده از schema  می توانید این سوالات متداول را در نتایج گوگل نیز بیاورید

 

 

9- وب سایت برای موبایل بهینه شده باشد

اگر وب سایت شما تحت موبایل نباشد یا برای موبایل بهینه سازی نشده باشید شما به احتمال قوی بیش از 50 درصد از بازدید کنندگان خود را از دست خواهید داد چرا که بسیاری از افراد با استفاده از گوشی همراه خود به وب سایت های مختلف می روند و وب گردی می کنند پس سعی کنید در اولین فرصت وب سایت خود را با گوشی های مختلفی که وجود دارید یا با  ابزارهای رایگانی که موجود می باشد  و می تواند وب سایت شما را برای قابلیت موبایل بررسی کند ، بررسی نمایید و مطمئن شوید که وب سایت شما تحت موبایل نیز باز می شود در غیر این صورت اقدام به تعویض یا تعمیر قالب وب سایت خود کنید

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×