اگر شما قصد دارید از طریق تبلیغات چه به  صورت آنلاینی چه به صورت آفلاین کسب و کار خود را معرفی کنید باید در مرحله اول روش های که می تواند به شما برای پیشبرد اهدافتان در فضای اینترنت و خارج از اینترنت کمک کند را شناسایی کنید در مرحله بعد شما می توانید با توجه به بررسی رقبا روش هایی آنها استفاده کرده اند و نتیجه گرفته اند را شناسایی و از آن روش ها به همراه سایر روش هایی که فک میکنید می تواند به شما کمک کند استفاده نمایید تا از این طریق بتوانید علاوه بر رسیدن به رقبای اصلی ، رقابت برای جا گذاشتن آن را نیز فراهم نمایید در ادامه به یک روش بازاریابی آشنا خواهید شد

 

محتوا پنهان

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال در طول دو سال گذشته یکی از محبوب‌ترین واژه‌ها بوده است. همه در مورد بازاریابی دیجیتال صحبت می‌کنند و متخصصان  آن را به‌عنوان یک کسب‌وکار آنلاین می‌شناسند.

اگر عبارت “بازاریابی دیجیتالی” را در گوگل تایپ کنید، متوجه خواهید شد که در اصطلاحات جستجوی مربوط به بازاریابی دیجیتال، تغییری چشمگیر وجود دارد.

دانشگاه‌ها دوره‌های بازاریابی دیجیتال جدید خود را تبلیغ می‌کنند و به‌طورکلی تقاضای بالایی از کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی دیجیتال و نحوه استفاده از آن برای بهبود حضور آنلاین شما وجود دارد.

بازاریابی دیجیتال چیست

ما در این مطلب به بررسی بازاریابی دیجیتال، کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتالی، استراتژی بازاریابی دیجیتال و برخی از تصورات غلط درباره بازاریابی دیجیتال و نقش آن در دنیای اینترنت می‌پردازیم.

 

 

تعریف بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح عمومی است که تمام کانال‌های بازاریابی و روش‌هایی را که می‌توانید برای ارتقاء محصولات یا خدمات در اینترنت استفاده کنید را پوشش می‌دهد دیجیتال مارکتینگ برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان با استفاده از ابزارهای الکترونیکی و دیجیتال مانند تلویزیون، تلفن‌های همراه و بیلبوردهای الکترونیکی است.

تفاوت عمده بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی این است که کمپین‌های بازاریابی دیجیتالی صرفاً از طریق کانال‌های دیجیتالی اجرا می‌شوند و به فروشندگان کنترل بیشتر، ابزار و داده‌هایی برای تحلیل اثربخشی یک کمپین می‌دهد.

ابزار ها و روش های دیجیتال مارکتینگ

 

 

کانال‌های بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال دارای تعدادی کانال است و می‌توان آن را به کانال‌های بازاریابی آنلاین و کانال‌های بازاریابی آفلاین تفکیک کرد. تفاوت اصلی بین این دو این است که کانال‌های بازاریابی آنلاین تنها بر روی اینترنت فعال هستند درحالی‌که کانال‌های بازاریابی آفلاین با دستگاه‌های دیجیتالی که لزوماً به اینترنت متصل نیستند، باید انجام شود.

کانال‌های بازاریابی آنلاین

  • بازاریابی وب‌سایت
  • بهینه‌سازی موتور جستجو
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی
  • همکاری درفروش
  • بازاریابی درون‌گرا یا جاذبه‌ای
  • بازاریابی موبایل
  • بازاریابی ویدئویی

کانال‌های بازاریابی آفلاین

  1. بازاریابی تلویزیونی
  2. بازاریابی پیامکی
  3. بازاریابی رادیویی
  4. بازاریابی بیلبورد

 

 

 

معرفی بازاریابی آنلاین

بازاریابی وب‌سایت

طراحی وب سایت  نقطه کانونی همه کمپین‌های بازاریابی دیجیتالی است. به‌خودی‌خود یک کانال بسیار قدرتمند است، اما رسانه‌ای است که اکثر کمپین‌های بازاریابی آنلاین دیگر را اجرا می‌کند. وب‌سایت شما باید از طریق بهترین راه ممکن نام تجاری، محصول و خدمات شما را نشان دهد. آن باید سریع، موبایل فرندلی و برای استفاده آسان باشد.

زمانی که شما وب سایتی دارید، گام بعدی شما این است که یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ارائه کنید و وب‌سایت و محتوا خود را با هدف افزایش ترافیک و مشتریان ارتقا دهید.

 

 

بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو)

بهینه‌سازی موتور جستجو فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای موتورهای جستجو است. هدف اصلی سئو کمک به یک وب‌سایت است تا رتبه های برتر در نتایج جستجوها داشته باشد و ترافیک ارگانکی (رایگان) از موتورهای جستجو بگیرد.

سئو دارای تعدادی زیر فرایند است. مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • سئو تکنیکال
  • سئو داخلی
  • سئو خارجی

مطلب پیشنهادی برای این موضوع : سئو چیست

 

 

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)

تبلیغات PPC به شما امکان می‌دهد تا از طریق شبکه‌های تبلیغات پرداخت‌شده به تعدادی از کاربران اینترنت دسترسی پیدا کنید.

شما می‌توانید کمپین‌های PPC در گوگل، بینگ، لینکدین، توئیتر، پینترست یا فیس بوک را راه‌اندازی کنید و تبلیغات خود را برای افرادی که در جستجوی اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات شما هستند نشان دهید.

کمپین PPC می‌تواند کاربران را بر اساس ویژگی‌های جمعیت شناختی (سن، جنسیت و غیره) یا حتی منافع یا موقعیت خاص خود تقسیم کند. هر بار که یک کاربر بر روی آگهی‌های شما کلیک کند، به ازای هر بار کلیک شما باید هزینه سرویس را پرداخت نمایید. پلتفرم محبوب PPC تبلیغات گوگل و فیس بوک است.

کمپین‌های PPC و سئو چیزی است که به‌عنوان بازاریابی موتورهای جستجو شناخته می‌شود.

 

 

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا در مورد محتوا است. دنیای دیجیتال مجموعه‌ای عظیم از محتوا در اشکال مختلف مانند متن، تصاویر، صدا و ویدئو است. هدف کمپین بازاریابی محتوا این است که از طریق استفاده از محتوا به مشتریان بالقوه دست یابد.

محتوا معمولاً در یک وب‌سایت منتشر می‌شود و سپس از طریق رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیل، سئو یا حتی تبلیغات کلیکی تبلیغ می‌شود.

تفاوت بین داشتن یک وبلاگ در مقابل اجرای یک کمپین بازاریابی محتوا این است که بعداً اهداف خاصی را در مورد محتوای انتشار، زمان انتشار، افراد مورد هدف و نحوه نظارت بر کارایی کمپین‌های محتوای شما، اهداف خاصی دارد.

ابزارهای اصلی بازاریابی محتوا عبارت‌اند از:

  • وبلاگ‌ها
  • کتاب‌ها
  • دوره‌های آنلاین
  • اینفوگرافیک ها
  • پادکست‌ها
  • وبینارها

 

بازاریابی ایمیل

با وجود افزایش استفاده از رسانه شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیل هنوز یکی از مؤثرترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال است.

بسیاری از افراد صدها پیام ایمیل هرزنامه که در روز دریافت می‌کنند را با بازاریابی ایمیل اشتباه می‌گیرند، اما این به معنای بازاریابی ایمیل باشد.

بازاریابی ایمیل واسطه‌ای است که با مشتریان بالقوه یا افرادی که علاقه‌مند به برند شما هستند ارتباط برقرار می‌کند و این به این معنی است که این افراد می‌خواهند از شما اطلاعاتی داشته باشند بدون اینکه ایمیل‌های اسپم زیادی را برای آن‌ها ارسال کنید.

درواقع، بسیاری از کسب‌وکارهای موفق آنلاین و بازاریابان تمام کانال‌های بازاریابی دیجیتال را به لیست ایمیل‌های خود اضافه می‌کنند و سپس از طریق بازاریابی ایمیل تعدادی کانال ایجاد می‌کنند تا این افراد مشتری محصولات یا خدمات آن‌ها شوند.

 

 

بازاریابی از طریق رسانه شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی رسانه شبکه‌های اجتماعی با دستیابی به افراد در شبکه‌های مختلف اجتماعی یا از طریق بازاریابی محتوا، تبلیغات کلیکی یا هر دو صورت می‌گیرد.

هدف اصلی یک کمپین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است، اما اگر به بازاریابی رسانه‌های اجتماعی تمرکز کنید، می‌توانید از آن برای هدایت یا حتی به‌عنوان یک کانال فروش مستقیم استفاده کنید.

به‌عنوان‌مثال، فیس بوک را ببینید فروش یک فنجان چای در فیس بوک از 3 مرحله عمده تشکیل‌شده است:

اولین مرحله آگاهی دادن است. در این مرحله شما می‌توانید از تبلیغات فیس بوک برای معرفی برند خود به کاربران فیس بوک استفاده کنید. هدف شما در این مرحله این است که آگهی خود را در معرض دید افراد قرار دهید مشتریان جدید به دست آورید.

گام دوم در رسیدگی است. در این مرحله هدف شما این است که افرادی که علاقه‌مند به نام برند شما هستند را به بازدید از وب‌سایت خود ببرید، با صفحه شما ارتباط برقرار کنند، برنامه شما را نصب کنند، پیامی برای شما ارسال کنند و غیره.

مرحله سوم تبدیل است. این مرحله‌ی نهایی است که در آن شما سعی می‌کنید افراد که از خدمات و محصولات شما دیدن کرده‌اند را متقاعد کنید. تبدیل می‌تواند هر چیزی که برای کسب‌وکار شما با ارزش مانند فروش یک محصول یا سرویس یا بازدید از فروشگاه شما باشد.

 

 

 

همکاری درفروش

همکاری درفروش یکی از قدیمی‌ترین انواع بازاریابی است که با افزایش استفاده از اینترنت رشد قابل‌توجهی داشته است. اساساً، با همکاری درفروش شما کالاهای افراد دیگر را تبلیغ می‌کنید و هر بار که شما فروشی دارید یا مشتری معرفی می‌کنید کمیسیون بگیرید.

بسیاری از شرکت‌های معروف مانند آمازون دارای برنامه‌های همکاری درفروش هستند که میلیون‌ها دلار در ماه به وب‌سایت‌هایی که محصولات خود را به فروش می‌رسانند، پرداخت می‌کنند.

هنگام طراحی استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باید بازاریابی همکاری درفروش را به‌عنوان راهی برای جذب افراد به برند خود و فروش محصولات خود برای کمیسیون قرار دهید.

به‌عبارت‌دیگر، هنگامی‌که شما یک محصول یا خدمات برای تبلیغ آنلاین دارید، باید یک برنامه همکاری درفروش ایجاد کنید که در آن مردم بتوانند ثبت‌نام کنند و منابع و مواد مورداستفاده خود را برای تبلیغ محصولات خود در اینترنت پیدا کنید.

آن‌ها یک کمیسیون را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند، اما مزایای شما به‌عنوان یک ارائه‌دهنده خیلی بیشتر است.

همکاران شما می‌توانند نه‌تنها فروش بیشتری را جذب کنند، بلکه می‌توانند به بهترین نمایندگان برند شما تبدیل شوند و تأثیر مثبتی بر دیگران برای خرید یا ارتباط با شرکت شما داشته باشند.

 

 

بازاریابی درون‌گرا یا جاذبه‌ای

بازاریابی درون‌گرا یا جاذبه‌ای یک اصطلاح فانتزی دیگری است که به نحوه استفاده از کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال برای رسیدن به مشتریان جدید به‌طور عمده از طریق فرایند ایجاد محتوا و متقاعد کردن آن‌ها از طریق یک کانال تا زمانی که آن‌ها تبدیل به مشتری گردند اشاره دارد.

عناصر اصلی بازاریابی درون‌گرا عبارت‌اند از: محتوا، توجه، تعامل، اعتماد و رضایت.

تمام این عناصر یک هدف واحد دارند: برای کمک به کسب‌وکار با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار می‌کنند و از طریق ارتباط دوجانبه کانالی با آن‌ها ایجاد می‌کند که منجر به فروش بیشتر خواهد شد.

تمام کانال‌های بازاریابی دیجیتال دارای مراحل فروش مشابه هستند. در بسیاری از موارد، اصطلاحی که برای توصیف هر مرحله از فروش استفاده می‌شود، متفاوت است. به‌طورکلی، یک فروش دیجیتال دارای اهداف سه گانه است: برای اینکه افراد برند شما را یاد بگیرند، برای اینکه آن‌ها با برند شما (با استفاده از وب‌سایت یا برنامه خود) تعامل داشته باشند و آن‌ها را تبدیل به مشتری کنید.

 

 

بازاریابی موبایل

بازاریابی موبایل به فرایند رسیدن مشتریان در برنامه‌های تلفن همراه فروشگاهی مانند Google Play، Apple app store یا Marketplace آمازون اشاره دارد.

این برنامه‌های فروشگاهی دارای هزاران برنامه و میلیون‌ها کاربر در هرروز هستند. با بازاریابی تلفن همراه شما می‌توانید برنامه‌های خود را از طریق تبلیغات کلیکی و یا از طریق روش‌های دیگر (تبلیغات برنامه‌های متقابل و غیره) ارتقا دهید، به‌طوری‌که آن‌ها را توسط کاربران بیشتری مشاهده و نصب گردند.

توجه: بازاریابی موبایل همانند داشتن نسخه موبایل فرندلی وب‌سایت شما نیست.

ایجاد نسخه موبایل فرندلی وب‌سایت ضروری است در غیر این صورت وب‌سایت شما در جستجوهای گوگل در تلفن همراه نمایش داده نخواهد شد. بازاریابی موبایل در مورد ایجاد یک برنامه و آپلود آن برنامه به گوگل پلی یا سایر برنامه‌های فروشگاهی جهت دانلود کاربران می‌باشد.

مقاله آموزش دیجیتال مارکتینگ

 

 

 

بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی چیزی نسبتاً جدید است اما به‌ تازگی بسیار محبوب شده است که نمی‌توانید به‌سادگی آن را نادیده بگیرید. یوتیوب دومین موتور جستجوی محبوب جهان است و بسیاری از کاربران قبل از تصمیم‌گیری در خرید، برای یادگیری چیزی یا فقط برای استراحت به یوتیوب مراجعه می‌کنند.

یوتیوب فقط یکی از رسانه‌هایی است که می‌توانید بازاریابی ویدیو را انجام دهید. بسیاری از سیستم‌عامل‌های دیگر مانند ویدئوهای فیس‌بوک، اینستاگرام و ویمیو برای استفاده از کمپین بازاریابی ویدئویی استفاده می‌شوند.

بهترین راه برای استفاده از ویدیو این است که آن‌ها را در سئو، بازاریابی محتوا و کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود ادغام کنید.

کمپین‌های ویدئویی مستقل می‌توانند گران‌قیمت باشند و همیشه تأثیر مثبتی بر سرمایه‌گذاری شما ندارند، اما وقتی‌که ویدیو به‌عنوان بخشی دیگر از کمپین‌های شما استفاده می‌شود، نرخ بازگشت سرمایه توجیه می‌شود.

 

 

کانال‌های بازاریابی آفلاین

کانال‌هایی که در بالا توضیح داده شد مهم‌ترین مؤلفه‌های بازاریابی دیجیتال هستند. کانال‌های بازاریابی آنلاین کانال‌هایی هستند که می‌توانند از طریق اینترنت اجرا می‌شوند و در بسیاری موارد لازم است که حضوری آنلاین قوی داشته باشید.

کانال‌های آفلاین بازاریابی دیجیتال که در زیر شرح داده شده‌اند هنوز استفاده می‌شوند، اما برای همه شرکت‌ها مناسب نیستند. برای مثال، یک کسب‌وکار کوچک سرمایه‌ی لازم برای تبلیغ در تلویزیون یا بیلبوردهای الکترونیکی ندارد.

 

 

بازاریابی تلویزیونی

بازاریابی تلویزیونی هنوز منسوخ نشده است و در واقع کانال بازاریابی است که در سال‌های آتی استفاده از آن افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر تبلیغات تلویزیونی 100٪ هدف نیست. بازاریابان تنها می‌توانند بر اساس آماری که از تعداد محدودی از افراد دارند، فرضیه‌ها را ایجاد کنند.

پذیرش تلویزیون اینترنتی به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد. بازاریابان می‌توانند مخاطبان را بر اساس برخی عوامل تعیین کنند و تصمیمات آگاهانه‌ای نسبت به محتوایی که تولید می‌کنند داشته باشند.

 

 

بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی هنوز هم یک گزینه برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه است، اگرچه قدرتمندترین روش نیست. در حال حاضر گزینه‌های بهتر مانند پیام‌های فوری در وب و موبایل و نیز پیام‌رسان فیس‌بوک وجود دارد.

بااین‌وجود، بازاریابی پیامکی می‌تواند برای افزایش بازدید فروشگاه محلی شما مورداستفاده قرار گیرد.

 

بازاریابی رادیویی

بازاریابی رادیویی ابزار دیگری است که می‌توانید از آن استفاده کنید، اما نسبت به روش‌های دیگر بسیار مؤثرتر است. مسئله اصلی در بازاریابی رادیویی این است که شما دقیقاً بازده سرمایه‌گذاری خود را نمی‌دانید.

هنگامی‌که برای تبلیغات رادیویی هزینه می‌کنید، شما فقط می‌توانید میزان افرادی که این آگهی را شنیدند، تعداد شنوندگان ایستگاه رادیویی خاص در نظر بگیرید.

بازاریابی رادیویی هنوز هم برای کسب‌وکارهای محلی و جوامع کوچک بسیار مفید است و به همین دلیل است که تا اکنون خیلی تحت تأثیر رسانه‌های اجتماعی قرار نگرفته است.

 

بازاریابی بیلبورد

بازاریابی بیلبورد بخشی از بازاریابی دیجیتال است. بیلبوردهای الکترونیکی در مکان‌های عمومی (به بیلبورد های Times Square یا سوپر بول تبلیغاتی فکر کنید) در دسترس هستند و این یکی دیگر از کانال‌های سنتی در میان کانال‌های بازاریابی دیجیتال می‌باشد.

 

 

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

استراتژی بازاریابی دیجیتال، طرح دقیقی در مورد چگونگی استفاده از کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال برای رسیدن به اهداف تجاری شماست.

هنگامی‌که استراتژی بازاریابی دیجیتال را طراحی می‌کنید، شما باید کانال‌های مورد استفاده، منابع (افراد، زمان و پول) اختصاص داده‌شده به هر کانال و آنچه از نتایج انتظار می‌رود را در نظر بگیرید.

اشتباه رایج توسط بسیاری از مدیران بازاریابی دیجیتال یا صاحبان کسب‌وکارهای کوچک این است که آن‌ها سعی می‌کنند همه‌چیز را یک‌بار اجرا کنند و در پایان روز هیچ نتیجه‌ای دریافت نخواهند کرد. یا به این دلیل که تخصص لازم برای اجرای کمپین‌های بازاریابی دیجیتالی ندارند و یا به دلیل صرف هزینه‌های خود در کانال‌هایی که برای کسب‌وکار مناسب نیستند.

مثالی از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال:

اگرچه هر یک از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال بر اساس نیاز و اهداف خاص یک کسب‌وکار منحصربه‌فرد هستند، شما می‌توانید نمونه‌ی زیر را بخوانید تا به شما در درک اینکه چگونه همه کانال‌های بازاریابی می‌توانند به هدف مشترک دست یابند کمک کند.

مثال: استراتژی بازاریابی دیجیتالی برای شرکت فروش محصولات دیجیتال (دوره‌های آنلاین، کتاب‌های الکترونیکی و غیره).

مرحله 1: وب‌سایت – اولین قدم این است که وب‌سایتی ایجاد کنید که سریع و موبایل فرندلی باشد. وب‌سایت باید چندین صفحه فرود (صفحات فروش) داشته باشد تا شرکت و محصولاتش را ارائه دهد.

مرحله 2: سئو – قدم بعدی این است که از نظرسئو بررسی کنید و تعیین کنید که کدام مناطق باید برای سئو بهینه‌سازی شوند. ابتدا باید به سئو فنی بپردازیم، سپس سئو داخلی و در پایان سئو خارجی.

مرحله 3: بازاریابی محتوا – بر اساس نتایج تحقیق کلیدی و یافته‌های بررسی‌های سئو، شما باید یک طرح بازاریابی محتوا ایجاد کنید که شامل موارد زیر باشد:

  • چه محتوایی برای وب‌سایت (متن و ویدیو) ایجاد کنید
  • زمان انتشار آن (تقویم چاپ)
  • چگونگی ترویج آن (می‌تواند شامل کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، کمپین‌های ایمیل و PPC باشد)

مرحله 4: بازاریابی رسانه‌های اجتماعی – از همه کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای ارتقاء آگاهی و فروش برند استفاده کنید. کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مناسب برای بازاریابی کسب‌وکار خود را شناسایی کنید (بر اساس پروفایل مشتری) و برنامه‌ای برای انتشار مطالب در آن شبکه‌ها ایجاد کنید.

در همان زمان، شروع کنید فهرستی از نفوذ گران و افرادی که احتمالاً علاقه‌مند به محصولات شما هستند ایجاد کنید یا مطالب خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

مرحله 5: بازاریابی ایمیل – شروع به ایجاد لیست ایمیلی با استفاده از چندین منطقه CTA در وب‌سایت و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی کنید.

هدف اولیه شما این است که مردم در خبرنامه شما ثبت‌نام کنند یا برای دانلود مطلبی یا ثبت نامی به‌صورت رایگان در سایت شما ثبت‌نام کنند.

چندین کانال بازاریابی ایمیل ایجاد کنید تا مشترکان خود را از مرحله آگاهی به مرحله تبدیل، تبدیل کنید.

مرحله 6: تبلیغات کلیکی- به‌موازات فعالیت‌های فوق، یک کمپین AdWords را برای هدف قرار دادن افرادی که کلمات کلیدی مربوط به محصول را در گوگل جستجو می‌کنند ایجاد کنید و مجددا کمپین‌های بازاریابی برای کاربران فیس بوکی که از سایت شما بازدید کرده‌اند ولی مشتری نشده‌اند ایجاد کنید.

گام 7: بازاریابی ویدئو – بخشی از مرحله 3 بالا این است که شناسایی کنید که کدام‌ یک از موضوعات / کلمات کلیدی شما می‌توانید محتوای ویدئویی ایجاد کند. ویدیوهای خود را در کانال اختصاصی YouTube، در فیس بوک، اینستاگرام و هر سیستم‌عامل دیگر که در کمپین‌های خود هدف قرار می‌دهید، منتشر کنید.

برای هر ویدیو یک پست وبلاگ در وب‌سایت خود ایجاد کنید و ویدیو را با محتوای متن ترکیب کنید.

گام 8: بازاریابی موبایل – برنامه تلفن همراهی ایجاد کنید که کاربران بتوانند از فروشگاه App دانلود کنند که شامل آخرین اخبار و روش‌های دسترسی به دوره‌های شما از طریق برنامه شماست.

مرحله 9: اندازه‌گیری و تجزیه‌وتحلیل نتایج – اطمینان حاصل کنید که گوگل آنالیز به‌درستی نصب و پیکربندی‌شده و شما می‌توانید کارایی کمپین‌های بالا را با دقت اندازه‌گیری کنید.

یک صفحه اکسل ایجاد کنید و برای هر کمپین جزئیات مربوط به هزینه، تعداد بازدیدها، نرخ تبدیل، افراد و غیره اضافه کنید.

در بالا فقط خلاصه‌ای ازآنچه استراتژی بازاریابی دیجیتال که باید شامل آن‌ها باشد گفته شد. اگر شما دارای یک کسب‌وکار کوچک با منابع محدود هستید، طبیعی است که شما نمی‌توانید کل برنامه را از ابتدا اجرا کنید.

آنچه شما باید انجام دهید این است که رویکرد ایجاد یک وب‌سایت، سئو و بازاریابی دیجیتال را به‌صورت گام‌به‌گام شروع کنید.

 

 

نقش مدیر بازاریابی دیجیتال چیست؟

نقش مدیر دیجیتال مارکتینگ  ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی که به‌خوبی تعریف‌شده است می‌باشد. کار مدیر این است که تصمیم بگیرد کدام کانال‌ها را استفاده کند، بودجه را در کجا هزینه کند.

مدیر بازاریابی دیجیتال همچنین نقش نظارت بر کار مدیران دیگر را ایفا می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که همه در تلاش برای دستیابی به اهداف مشابه هستند.

 

 

یک تیم بازاریابی دیجیتال دارای نقش‌های زیر است:

مدیر بازاریابی دیجیتال

فردی با مهارت و دانش عالی مربوط به:

  • سئو
  • رسانه‌های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا
  • تبلیغات کلیکی

کارشناسان سئو مدیران بازاریابی دیجیتال نیستند. یک مدیر بازاریابی دیجیتالی درک کلی از همه کانال‌های بازاریابی دیجیتال و نه‌تنها سئو دارد.

مدیران بازاریابی دیجیتال موفق سئوکارهای باتجربه‌ای هستند که تجربه کار با کانال‌های بازاریابی دیگر را به‌خوبی دارند.

 

مدیر بازاریابی محتوا

مدیر بازاریابی محتوا مسئول ایجاد و اجرای طرح بازاریابی محتوا است. او فردی است که تصمیم می‌گیرد کدام نوع محتوا را ایجاد کند و چه کانال‌هایی را استفاده کند.

 

مدیر رسانه‌های اجتماعی

او مسئول ارتقای یک شرکت از طریق کانال‌های مختلف اجتماعی است. او با مدیر بازاریابی محتوا ارتباط برقرار می‌کند تا محتوای مناسب را به افراد مناسب در زمان مناسب ارائه دهد.

 

مدیر سئو

بسته به ساختار تیم، بسیاری از شما تصمیم می‌گیرید که یک مدیر سئو اختصاصی داشته باشید که می‌تواند به بازاریابی دیجیتال برای وظایف مرتبط با سئو کمک کند.

 

مدیر PPC

یک مدیر PPC مسئول اجرای کمپین‌های پولی در سیستم‌عامل‌های مختلف، عمدتاً گوگل ادواردز، تبلیغات فیس‌بوک (ازجمله اینستاگرام) و بینگ می‌باشد.

مدیران PPC می‌توانند در گوگل آگهی یا فیس‌بوک گواهینامه بگیرند که یکی دیگر از روش‌های اثبات مدرک تحصیلی آن‌هاست.

 

مدیر بازاریابی ایمیل

کار مدیر بازاریابی ایمیل این است که اطمینان حاصل شود که هر پیام الکترونیکی که از طریق تمام کانال‌های دیگر ایجادشده است به مراکز ایمیل مناسب وارد می‌شود و درنهایت منجر به تبدیل می‌شود.

ارسال یک خبرنامه هر زمان و هر وقت بازاریابی ایمیل نیست. یک کمپین بازاریابی ایمیل به مشتریان منتهی می‌شود و به همین دلیل است که شما باید یک مدیر اختصاصی برای نظارت بر این فعالیت‌ها داشته باشید.

تصورات غلط بازاریابی دیجیتال:

اصطلاح “بازاریابی دیجیتال” نسبتاً جدید است و به همین دلیل مردم از آن برای مواردی دیگر که به معنی چیزی متفاوت هستند استفاده می‌کنند.

 

 

رایج‌ترین تصورات غلط عبارت‌اند از

بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی زیرمجموعه بازاریابی دیجیتال است

بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین روش‌هایی هستند که می‌توانید اینترنتی برای اجرای کمپین‌ها استفاده کنید.

همان‌طور که در نمودار بالا نشان داده‌شده است، اجزای اصلی بازاریابی اینترنتی عبارت‌اند از: بازاریابی موتور جستجو (شامل SEO و PPC)، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیل، همکاری درفروش، بازاریابی موبایل و بازاریابی ویدئویی.

بازاریابی اینترنتی است زیرا شامل دیگر کانال‌های دیجیتال نیز می‌شود.

بازاریابی دیجیتال و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

هنگامی‌که حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی دارید، اساساً کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را اجرا می‌کنید.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی فقط یکی از اجزای بازاریابی دیجیتال است. برای تجربه کامل مزایای بازاریابی دیجیتال، باید کانال‌های دیجیتالی بیشتری را به طرح خود اضافه کنید.

این نوشته در marketing ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×